GRIP 2 Zeer grote brand (schuur) Jacoba van Beierenweg - Voorhout 12-05-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (schuur) Jacoba van Beierenweg - Voorhout 12-05-2011  (gelezen 22717 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

stammie

• Senior gebruiker
  • Het moet, dus het kan!
p2kflex
00:59:14 13-05-11GROUP-1Prio 2 aflossing autoladder zeer grote brand
ZGB1503421BRW Hollands Midden (Noordwijk) (Blusploeg 1)
ZGB1503437BRW Hollands Midden (Noordwijk) (Korpscoördinator)
ZGB1504391BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Monitorcode Noordwijk - Noordwijkerhout)

En deze hoorde er ook nog bij.

SimonSt

• Senior gebruiker
net gehoord via via dat peleton zuid uit Kennemerland ook naar voorhout gaat

Wat (uiteindelijk?) niet gebeurd is. Dus graag dit soort berichten pas plaatsen als het echt zo is (en dat zien we bij daadwerkelijke alarmering) en/of een gevalideerde bronvermelding!

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!

nookie

• Forum gebruiker
  • Ex-brandwacht, Ex-BHV-er, Hulpverleningsfotograaf
Wat (uiteindelijk?) niet gebeurd is. Dus graag dit soort berichten pas plaatsen als het echt zo is (en dat zien we bij daadwerkelijke alarmering) en/of een gevalideerde bronvermelding!

Inderdaad. Ik las bovenstaand en ben alvast gaan rijden, maar heb het peleton uit Kennemerland niet op de gevoelige plaat vast kunnen leggen.
Maar goed, ik was er toch, dus heb wat foto's genomen.

Meer te zien op www.1-1-2-tjes.nl

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Na 1986 is er in de bouw van panden in Nederland geen Asbest meer gebruikt...
Gewaagde uitspraak zeg! Het MAG inderdaad niet meer gebruikt worden, toevallig dit jaar nog een akkefietje gehad met een grote brand in een loods uit de jaren '90. En ja, asbest.. :-X
343, never forget.

Snyper

• Senior gebruiker
Op 112 bollenstreek zie je een foto dat de DPU Rijnsburg aankomt.
Jammer dat hierachteraan ook een niet gealarmeerde PM mee mee komt. Dit is geen procedure in de regio.

leendert

• Forum gebruiker
Op 112 bollenstreek zie je een foto dat de DPU Rijnsburg aankomt.
Jammer dat hierachteraan ook een niet gealarmeerde PM mee mee komt. Dit is geen procedure in de regio.

En wat vindt jij daar dan zo jammer aan? In sommige gevallen zal van een procedure moeten worden afgeweken.
In dit geval zorgen die extra handjes waarschijnlijk voor een snellere opbouw van de DPU, en dat water hadden ze hard nodig gezien de omvang van de brand en de ligging van het bedrijf.

Roare

• Senior gebruiker
Zou het kunnen dat deze brand zich mede zeer snel verspreid heeft door de aanhoudende droogte?

Ik bedoel daarmee dat materialen in en rond het gebouw ''verdrogen'' door de lage luchtvochtigheid en daarmee misschien makkelijker brandbaar worden, waardoor als er brand uitbreekt, deze nauwelijks nog onder controle te brengen is. Het valt namelijk op dat de laatste paar weken flink wat felle branden zijn geweest.

Snyper

• Senior gebruiker
En wat vindt jij daar dan zo jammer aan?

Het gaat erom dat er met twee maten gemeten wordt.
Er zijn meer korpsen welke een DPU hebben in Hollands-Midden. Sommige van deze korpsen rukten ook met een voertuig erachter aan uit.
Destijds heeft de regio uitgesproken dat dat afgelopen moest zijn. Dan is dat een uitspraak en daarmee een afspraak.
Alle korpsen rukken zo uit, alleen met de DPU, maar in Rijnsburg rijd men er met een dienstbusje achteraan, ik heb ook gemerkt dat dit met een autospuit gedaan is in het verleden.
Ik begrijp uiteraard ook wel dat je met een busje met mensen sneller kan opbouwen.
Maar dan moeten we dat regionaal afspreken cq regelen. En dan wordt dat de nieuwe werkwijze. Niks mis mee.
Als we maar niet met twee maten meten, vandaar even mijn opmerking erover.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Om hierop door te borduren, even een vraag als leek. Hoe zit het nu met de verzekering? Ik neem aan dat je (goed) verzekerd bent als brandweerman tijdens je werk, maar hoe zit dat nu als je uitrukt zonder dat je gealarmeerd bent?