Eehh, als de politie met prio 1 gaat rijden voor een gebroken hand, gebroken been, verkeersongeval waarbij iemand een wond aan zijn hoofd heeft, maar geen toestemming krijgt voor een vrouw die een gebroken heup heeft omdat ze al op de grond ligt??? schiet mij maar lek.
Een prio 2 rit met gebruikmaking van je vrijstellingen schiet voor geen meter op, niemand gaat voor je opzij.
Volgens mij zit er in je heup een tweetal grote slagaders, wie zegt mij dat daar niks mee kan zijn?
Wat ik hiermee wil zeggen is dat we met prio1 rijden voor minder erge dingen maar voor een heupbreuk niet.
Al heb ik ook gehoord dat wanneer er geen ambu beschikbaar is, de GGD meldkamer deze wegschrijft onder een a2 tot er een ambu beschikbaar is. Dit hoeft toch niet bepalend te zijn voor de politie.
Dinozzo, dus jij geen enkele adequate medische kennis zoals eerste hulp verlenen? Of bij slagadderlijke bloedingen eventuele drukpunten uitvoeren zodat iemand niet doodbloed. Blijf dan vooral prio 2 rijden, ik wil wel wat sneller gaarne. Hoef ik mezelf niet te verwijten voor het feit dat ik eerder eerste hulp had kunnen verlenen ipv achter het verkeer aansukkelen omdat toch niemand voor je opzij gaat.
Maar volgens mij kunnen botbreuken wel degelijk levensbedreigend zijn. Ze kunnen fitale organen/aders perforeren of gewoon inwendig bloeden ivm beenmerg waar bloed wordt aangemaakt.