politie vervoert zieken en gewonden

Auteur Topic: politie vervoert zieken en gewonden  (gelezen 4756 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #10 Gepost op: 15 mei 2011, 13:02:11
Klinkt bekend, ik heb ook zo'n casus gehad. SO. was allergisch voor wespen. Was twee maal gestoken, had Epi gespoten, maar moest wel zsm. naar de arts. Korte blik op de zwelling heeft ons doen besluiten om het SO. daarheen te brengen met OGS.

Overige SO. gaan voor mij altijd met een geel busje. In Nederland zijn die daar veel beter voor ingericht.
Digitaal onderzoek


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #11 Gepost op: 15 mei 2011, 13:03:08
Overige SO. gaan voor mij altijd met een geel busje. In Nederland zijn die daar veel beter voor ingericht.
En zeker als ze al aanrijdend zijn duurt het nooit lang voordat ze er zijn.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 15 mei 2011, 13:21:13
Overige SO. gaan voor mij altijd met een geel busje. In Nederland zijn die daar veel beter voor ingericht.

Alleen komen ze voor veel gevallen ook niet ... Taxi nemen gaat niet (dan worden ze geweigerd) en je kunt ze ook niet bloedend op straat laten staan ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #13 Gepost op: 15 mei 2011, 14:35:26
Ik heb dat nog niet mee gemaakt. Zowel meenemen in een taxi/bus/anders is nooit een probleem en als wij een ambu vragen, dan wordt er altijd aan het verzoek voldaan.

Het moet uiteraard wel in het redelijke liggen...
Digitaal onderzoek


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #14 Gepost op: 15 mei 2011, 16:16:27
Ik heb dat nog niet mee gemaakt. Zowel meenemen in een taxi/bus/anders is nooit een probleem en als wij een ambu vragen, dan wordt er altijd aan het verzoek voldaan.
Het moet uiteraard wel in het redelijke liggen...

Dat is in A-A dus absoluut niet het geval. Gebeurd regelmatig dat we te horen krijgen dat de ambu niet kom en dat het SO maar zelf naar de SEH of HAP moet gaan.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 15 mei 2011, 17:06:58
Dat is in A-A dus absoluut niet het geval. Gebeurd regelmatig dat we te horen krijgen dat de ambu niet kom en dat het SO maar zelf naar de SEH of HAP moet gaan.

Net als in andere regio's dus  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #16 Gepost op: 15 mei 2011, 18:21:22
Wij zien het op Aruba steeds vaker gebeuren dat de politie bij verkeersongevallen en onwelwordingen op straat besluit om niet te wachten op de ambulance, maar zelf met gebruik van zwaailicht en sirene over te gaan tot vervoer naar het ziekenhuis. Metname als het om kinderen gaat en er reeds een ambulance onderweg is, zijn ze erg ongeduldig.
Hoelang is de responsetijd van de ambulancedienst op Aruba dan? Dit soort acties van politie of burgers zie je vaker in het buitenland. Vooral in gebieden waar de ambulancedienst voor en spoedmelding meer dan 3 kwartier tot soms zelfs ruim 2 uur nodig heeft om terplaatse te komen. Vind ik het zeer begrijpelijk.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #17 Gepost op: 15 mei 2011, 18:33:26
Hoelang is de responsetijd van de ambulancedienst op Aruba dan? Dit soort acties van politie of burgers zie je vaker in het buitenland. Vooral in gebieden waar de ambulancedienst voor en spoedmelding meer dan 3 kwartier tot soms zelfs ruim 2 uur nodig heeft om terplaatse te komen. Vind ik het zeer begrijpelijk.

Mag ik vragen welke landen jij hier als voorbeeld heb dan? Want het enige wat ik mij kan bedenken zijn gebieden als de arctische regio's
Tropische oerwoud, Woestijn en centraal Australie. Maar dit zijn ook regio's waarvan men weet dat als je er in gaat dat mocht er wat mis
gaan dat je je zelf moet redden. Voor zover ik weet is in elk land waar een gebied bewoont wordt wat ik niet eerder benoemt heb er toch wel
enige adequate medische zorg is.

Of ik moet echt even niet opgelet hebben met aardrijkskunde  998765
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #18 Gepost op: 15 mei 2011, 19:41:00
Mag ik vragen welke landen jij hier als voorbeeld heb dan? Want het enige wat ik mij kan bedenken zijn gebieden als de arctische regio's
Tropische oerwoud, Woestijn en centraal Australie. Maar dit zijn ook regio's waarvan men weet dat als je er in gaat dat mocht er wat mis
gaan dat je je zelf moet redden. Voor zover ik weet is in elk land waar een gebied bewoont wordt wat ik niet eerder benoemt heb er toch wel
enige adequate medische zorg is.

Of ik moet echt even niet opgelet hebben met aardrijkskunde  998765

Pak em beet elk tweede- of derdewereldland, waar zelfs in de steden amper adequate ambulancezorg is, laat staan buiten het stedelijk gebied.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #19 Gepost op: 15 mei 2011, 20:31:19
klopt helemaal, ik heb net 4 maanden in India gezeten en een klein onderzoekje gedaan naar traumazorg.

Ambulances zijn daar busjes met ligmogelijkheid, en niet meer, dus als je daar 1-2-of 3 uur op moet wachten is de eerste de beste auto ook prima, zelfs met een gebroken femur (bovenbeen) hoor.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis