GRIP 2 (massale vechtpartij met schoten) Kickboxgala Sporthal Vredehofstraat - Hoorn 14-05-2011

Auteur Topic: GRIP 2 (massale vechtpartij met schoten) Kickboxgala Sporthal Vredehofstraat - Hoorn 14-05-2011  (gelezen 15045 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Ik denk dat het nu wel duidelijk is gemaakt dat info via P2000, Twitter of wat dan ook pas 100% is als dit door de formele instanties is bevestigd (gevalideerd). En ook die kunnen er in de eerste hectische fase nog wel eens naast blijken te zitten.

:D True. En ik heb me er gedeeltelijk ook schuldig aan gemaakt.

Maar wellicht zijn daar wel bekenden van me (mijn nichtje doet ook aan vechtsport), leden en misschien personeel van de sportschool waar ik kom/kwam....en dat maakt het wel scary.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Maar wellicht zijn daar wel bekenden van me (mijn nichtje doet ook aan vechtsport), leden en misschien personeel van de sportschool waar ik kom/kwam....en dat maakt het wel scary.

Des te belangrijker om het hoofd koel te houden  ;)


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
I know, hoop alleen dat mijn jongens zich aan mijn strikte verbod hebben gehouden en daar uit de buurt vandaan blijven.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear




nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Politie meldt alleen gewonden bij schietpartij kickboksgala Hoorn
zaterdag 14 mei 2011 23:06
Hoorn - In sporthal de Vredehof in Hoorn is een kicksboksgala uitgelopen in een schietpartij. Een woordvoerder van de politie meldt dat er meerdere gewonden zijn gevallen.
Hulpdiensten zijn massaal uitgerukt. Wat er precies gebeurt is, is nog niet bekend.

Volgens de eerste berichten is er door meerdere schutters meerdere malen geschoten. In de paniek in de sporthal zijn veel mensen, onder wie veel kinderen, onder de voet gelopen. Dit meldt het NoordHollands Dagblad.

Tijdens de wedstrijden was er al een grimmige sfeer op de tribune. Dit werd snel verholpen en de sfeer werd beter. Later liep het toch uit de hand.

Volgens een ooggetuige vlogen er stoelen, tafels en glazen door de hal.
Paniek ontstond na een schot, vermoedelijk van een vuurwapen. Mensen probeerden de zaal uit te komen. Hierbij kwamen kinderen in de verdrukking.


Bron:Blik op het nieuws
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
De organisator van het gala was vorige maand tot " held van de week'  uitgeroepen door AT5. Hij heeft kanker en zou vanavond zijn laatste gevecht doen. Alleen is hij daar zelfs niet aan toe gekomen. Zo heeft hij ongetwijfeld geen afscheid willen nemen.

Held: Clyde Petres
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Schietpartij bij kickboxgala Hoorn
za 14 mei 2011, 22:35

HOORN - UPDATE

Bij een schietpartij voor de deur van een kickboxgala in Hoorn zijn een zwaargewonde en twee lichtgewonden gevallen.
De aanleiding zou een ruzie tussen twee dames zijn geweest.


De schietpartij zou voor de deur van het sportcentrum Vredehof zijn gebeurd.
Er zijn veel ambulances opgeroepen en ook de politie is massaal ter plaatse.
Naar verluidt zou er binnen in het complex een vechtpartij zijn geweest, die is uitgemond in een schietpartij buiten.

Volgens een getuige, die bij het gala aanwezig was, was de sfeer in de sporthal al een aantal keren gespannen en
was er een aantal opstootjes.
Later op de avond liep het echt uit de hand. Bij de ring ontstond een vechtpartij.
Volgens een ooggetuigen vlogen er stoelen, tafels en glazen door de hal.

Paniek ontstond na schoten, vermoedelijk van meerdere schutters.
Hierop probeerden mensen massaal te vluchten, waarbij kinderen in de verdrukking kwamen.
Er heerst volgens een verslaggever van het Noordhollands Dagblad, die ter plaatse is, grote stress en verslagenheid.

Het kickboxgala, georganiseerd door Petres Gym, was het afscheid van ex-Europees kampioen kickboksen Clyde Petres,
die zijn carrière zou afsluiten na een lang gevecht tegen lymfeklierkanker.

BRON: http://www.telegraaf.nl/binnenland/9790427/__Schietpartij_bij_kickboxgala_Hoorn__.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
"Gelukkig op tijd weggekomen"
zo 15 mei 2011, 00:00

HOORN
Vechtsporter Seb Munter had zich verheugd op een mooi kickboksgala, maar moest uiteindelijk rennen voor zijn leven.

Op zijn Twitter schrijft hij: "er wordt geschoten hier. Serious shit".
Hij spreekt van een "malloot in de ring, ruzie in publiek. Gooien stoelen en tafels. Ben naar buiten gerend.
Daar schoten gehoord. Wat een malloten lopen er rond op gala's.
We moesten naar de auto en daar lag een persoon op de grond. Vreselijk voor Petres.
Dit had ZIJN avond moeten worden.."

Seb concludeert triest: "pff ben ik de hele dag bezig om het imago van vechtsport te verbeteren, krijg je dit #terugbijaf".

BRON: http://www.telegraaf.nl/binnenland/9790586/__Gelukkig_op_tijd_weggekomen__.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
zo 15 mei 2011, 09:04
Gewonde vechtgala Hoorn op intensive care
HOORN -  Een van de drie slachtoffers die zaterdagavond vielen door een vechtpartij tijdens een kickboksgala in Hoorn, ligt op de intensive care. Dat meldde de politie zondagochtend. Toen de bezoekers in paniek naar buiten vluchtten, werd er buiten de sporthal geschoten. Daarbij werd niemand geraakt.

De politie arresteerde een persoon die mogelijk betrokken was bij het incident waardoor de zwaargewonde viel.
Burgemeester Onno van Veldhuizen liet weten het te betreuren dat het sportgala uitmondde in een grote vechtpartij. „Ik leef mee met de gewonden en hun familie en de mensen die dit hebben moeten aanschouwen. De bezoekers van het sportgala zullen enorm zijn geschrokken. Het zal grote indruk hebben gemaakt”, aldus de burgemeester op de website van zijn gemeente.

Link: http://www.telegraaf.nl/binnenland/9791198/__Gewonde_vechtgala_Hoorn_op_intensive_care__.html?sn=binnenland
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet