Kortom we hebben hier te maken met een man die er niet vies van is om de politie in een kwaad daglicht te zetten.
Waarheid is in een dergelijk geval ondergeschikt aan het vrijpleiten van de verdachte(n).
Deze advocaat doet zijn werk en hij zet niet specifiek de politie in een kwaad daglicht.
Dat deze advocaat in het verleden gewerkt heeft voor de politie houd toch niet in dat hij deze zaak niet mag aannemen?
Als jij ooit in een situatie terecht komt waarbij jij een advocaat nodig hebt hoop je ook dat hij er alles aan doet om te zorgen dat jij of strafvermindering of vrijspraak krijgt. Of ga jij dan die advocaat beperkingen opleggen?
Het "grappige" is, is dat jij eigenlijk het zelfde doet. Jij vind de waarheid ondergeschikt aan deze agent (politie)
Ik hoop dat de reconstructie dé waarheid naar boven brengt.
En dat dit resultaat geaccepteert wordt (van beide zijde)
Iedereen beleeft een situatie anders en ik krijg nu de indruk dat alleen de situatie gezien door de agent als waar wordt gezien.
Ik weet niet hoe kort/lang na het incident zijn verklaringen zijn afgenomen. Zeker de eerste 24 tot 48 uur lijken mij dat je zelf nog in een bepaalde emotie, gemoedstoestand bent dat je niet alles precies kan herinneren.
Waarom worden dag getuigen op geroepen zich zo snel mogelijk te melden als er iets gebeurt?
Dus het zal verstandiger te zijn om niet meteen een getuigenis te doen maar 24 - 48 uur te wachten. (als er wat schokkends is gebeurd)
Nogmaals ik hoop dat de reconstructie duidelijkheid met zich mee brengt (voor een ieder)