GRIP 2 Incidenten ivm huldiging Landskampioen Ajax - Amsterdam 15-05-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Incidenten ivm huldiging Landskampioen Ajax - Amsterdam 15-05-2011  (gelezen 20277 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

riromic

• bhv
  • Senior gebruiker
p2kflex
21:05:01 15-05-11GROUP-213-171 A2 AMSTERDAM HONTHORSTSTRAAT 0 RIT:272
0120171Ambu 13-171 (VZA Amsterdam)
0120998MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Lichtkrant Ambulances

mike

• Senior gebruiker

http://twitpic.com/show/large/4y5580

In Amsterdam plaatselijk dichte mist.. 998765

nrkvbdnh

• Senior gebruiker
  • nrk verbindingsdienst noord holland
p2kflex
21:07:40 15-05-11GROUP-113-121 B AMSTERDAM HONTHORSTSTRAAT 0 RIT:275
0120121Ambu 13-121 (GGD Amsterdam)
0120998MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Lichtkrant Ambulances)
p2kflex
21:07:12 15-05-11GROUP-113-105 A1 AMSTERDAM STADHOUDERSKADE 0 RIT:274
0120105Ambu 13-105 (GGD Amsterdam)
0120998MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Lichtkrant Ambulances)
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW

HAP-14

• Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
Gewonden bij huldiging Ajax
15 mei 2011 | 20:43

AMSTERDAM Rondom de huldiging van Ajax is een aantal mensen gewond geraakt. Een aantal raakte gewond door verdrukking in de massa. Ambulances kunnen door de drukte moeilijk wegrijden. Achter het podium is een noodhospitaal ingericht om gewonden te verzorgen.

Rondom het Museumplein is de situatie rommelig. Er zijn veel mensen die te veel gedronken hebben. Hoeveel mensen gewond zijn geraakt is onduidelijk.

Voor de politie ligt op dit moment de nadruk op het veilig wegleiden van de fans uit de binnenstad, aldus een woordvoerder. Dat loopt op zich goed, aldus de zegsman. ,,Maar er is drank in de man. Hier en daar ontstaat een vechtpartij en worden vernielingen aangebracht.''

Bron: http://www.rtvnh.nl/nieuws/56830/Gewonden+bij+huldiging+Ajax
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.

mike

• Senior gebruiker

RemcoV

• Forum gebruiker
Met SIGMA Amsterdam rond half 8 opgeroepen. Helaas net te laat voor de eerste uitruk op de uitgangstelling. De achterblijvers hoefde er niet meer achteraan met de PAM.

Rest van het team is ook weer terug op de uitgangstelling.

Zaanstreek Waterland stond ook bij de alarmeringen, maar dat was een klik foutje in de meldkamer.

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
politieaa Politie Amsterdam
Update 22:00: er zijn tot nu toe 46 aanhoudingen verricht ivm #ajatwe
15 minutes ago

politieaa Politie Amsterdam
RT @barthoboer: Burgemeester bezoekt nog even het zenuwcentrum van de operatie. #huldiging #ajatwe #hardwerk
22 minutes ago

Samen sterk in de hulpverlening!

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
En samen maken we er een mooi feest van  :'(. Waarom gebeurt dit met voetbal wel en met alle anders sporten niet?

Omdat er rond het voetbal een ontzettende zooi domme tokkies/tuig rondlopen, net als bij kickboksen...   :-X
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Jeremy

• Forum gebruiker

plato

• Forum gebruiker
Omdat er rond het voetbal een ontzettende zooi domme tokkies/tuig rondlopen, net als bij kickboksen...   :-X

Dan wil ik je als trotse tukker op deze link wijzen: http://www.rtvoost.nl/tv/live.aspx Hier is te zien dat een volksfeest niet altijd uit de hand hoeft te lopen. (laten we hopen dat het zo blijft) Maar moet echt zeggen dat ik trots op ons tukkers ben op dit moment.

Politiewoordvoerster roemde het publiek en zei dat het een bewuste keuze was om bijvoorbeeld ook de chaos gister op de A1 toe te laten. Als je gewoon relaxed doet dan blijft het misschien ook relaxed. Politieagenten lijken op de beelden zelfs enigzins mee te vieren. (sjaaltjes en lachende gezichten)

Ik ben benieuwd of hier mensen van de ME zijn die misschien iets kunnen vertellen over het rode lap-effect wat zij eventueel kunnen veroorzaken. Ik kan me voorstellen dat mensen agressiever reageren op een aantal peletons ME dan op een stel relatief relaxte agenten met sjaaltjes en vooral lachende gezichten. Ik ben benieuwd of hier onderzoek naar is gedaan en of jullie hier meer over kunnen vertellen.

(moderators: als dit off-topic is kunnen jullie misschien dit topic verplaatsen naar een ME-topic?)