GRIP 2 Incidenten ivm huldiging Landskampioen Ajax - Amsterdam 15-05-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Incidenten ivm huldiging Landskampioen Ajax - Amsterdam 15-05-2011  (gelezen 20560 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

shagadelic

• Verpleegkundige I.O.
  • Junior gebruiker
  • **
Persoonlijk vind ik het eigenlijk jammer, dat zoiets gewoon niet meer kan tegenwoordig.
Er is altijd wel een opstootje, maar nooit zo erg.

Thomas1987

• Junior gebruiker
  • **
Citaat
Veel AE actie's gezien in alle filmpjes ....

ME Materiaal van Haaglanden, Zuid Holland Zuid en Amsterdam-Amstelland. Waren er nog meer regio's aanwezig ?

Heb naast het door jou genoemde ook nog verspreid door de stad materieel van de KMAR en Brabant-Noord gezien.

erdebee

• EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
    • Erdebees website
Was al rekening mee gehouden, stroom was er af  O0
Gelukkig maar. Anders hadden we een geroosterde kampioen gehad...
Even nieuwsgierig: Weet iemand of dat vantevoren al besloten en gedaan was, of is de spanning pas afgeschakeld toen bleek dat de heren door het luik waren gegaan?

mike

• Senior gebruiker
Gemeente tevreden over huldiging

De gemeente is tevreden over het verloop van de huldiging van Ajax gisteravond. "Over het algemeen genomen hebben de Ajax-fans zich keurig aan de afspraken gehouden om het leuk te houden in de binnenstad."

Dat zei een woordvoerder vanmorgen. Volgens de zegsman waren er zeker zaken waar de gemeente kritisch naar zal kijken. Zo raakten tientallen mensen gewond doordat ze op het Museumplein in de verdrukking raakten.

Ook waren er tientallen aanhoudingen wegens vechtpartijen of vernielingen. Er zaten maandagochtend nog 42 Ajax-fans in de cel. Grote rellen of andere incidenten bleven echter uit.

http://www.at5.nl/artikelen/62356/gemeente-tevreden-over-huldiging

vesalius

• Senior gebruiker
Gemeente tevreden over huldiging

De gemeente is tevreden over het verloop van de huldiging van Ajax gisteravond. "Over het algemeen genomen hebben de Ajax-fans zich keurig aan de afspraken gehouden om het leuk te houden in de binnenstad."

Dat zei een woordvoerder vanmorgen. Volgens de zegsman waren er zeker zaken waar de gemeente kritisch naar zal kijken. Zo raakten tientallen mensen gewond doordat ze op het Museumplein in de verdrukking raakten.

Ook waren er tientallen aanhoudingen wegens vechtpartijen of vernielingen. Er zaten maandagochtend nog 42 Ajax-fans in de cel. Grote rellen of andere incidenten bleven echter uit.

http://www.at5.nl/artikelen/62356/gemeente-tevreden-over-huldiging

Vergelijk de vetgedrukte tekst met de cursieve delen. Tevreden is duidelijk een relatief begrip  :-X

mike

• Senior gebruiker
Vergelijk de vetgedrukte tekst met de cursieve delen. Tevreden is duidelijk een relatief begrip  :-X

Absoluut waar, alleen in tegenstelling tot eerdere huldigingen van Ajax viel het dit keer mee...

Wat beelden uit het verleden:

Ajax Hooligans Rellen Leidseplein

Ajax rellen

ME opgesteld in leidsestraat na rellen ajax

vesalius

• Senior gebruiker
Absoluut waar, alleen in tegenstelling tot eerdere huldigingen van Ajax viel het dit keer mee...

Maar is het verleden dan hetgeen waar we mee moeten vergelijken? Tweede Wereldoorlog heeft miljoenen levens gekost, we kunnen wel tevreden zijn dat Afghanistan er slechts duizenden kost, zoiets?

Ik snap je punt alleen ben het er alleen mee oneens dat het dus om deze reden als "tevreden" gezien wordt.

kpl1

• Junior gebruiker
  • **
Volgens mij zijn er 82 personen aangehouden. Dat is in verhouding, 1 op 1000.
Als er dan ook nog eens 80 gewonden zouden zijn is ook dat 1 op 1000.

Dat valt als je eerlijk bent reuze mee. En daarbij zullen er net zoveel aanhoudingen zijn verricht tijdens de huldiging van het Nederlands Elftal.

De rellen zijn uitgebleven, en ik denk dat de Gemeente Amsterdam daar het meest bang voor was.

vlinder

• HAP Politie Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
82 aanhoudingen vind ik persoonlijk meevallen. Als je kijkt naar een gemiddelde weekendnacht op het Leidseplein dan zijn dat er ongeveer 20 per nacht. Dan zijn er stuk minder mensen op straat en is er een stuk minder politiepersoneel aanwezig.

Dus met al die duizenden mensen op straat vind ik het meevallen!

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Boete en werkstraf voor Ajaxsupporters

AMSTERDAM -  Zeven Ajaxsupporters hebben een werkstraf gekregen voor hun betrokkenheid bij de ongeregeldheden rond de huldiging van Ajax zondag op het Museumplein in Amsterdam. Ook hebben 32 raddraaiers een boete gekregen, oplopend tot 600 euro.

Dat maakte justitie in Amsterdam woensdag bekend. Rond de huldiging hield de politie 64 mensen aan. Tien personen moeten volgende week op een snelrechtzitting verschijnen.

De zaken van vier mensen zijn geseponeerd en in zeven zaken moet nog nader onderzoek plaatsvinden. Verder zijn twee zaken rond minderjarigen naar een ander arrondissement gestuurd omdat de woonplaats buiten de regio Amsterdam is. Eén persoon moet op een reguliere zitting op de rechtbank verschijnen en de zaak van één verdachte is toegevoegd aan een lopende zaak omdat hij meer op zijn kerfstok heeft.

De politie hield de Ajaxfans aan wegens vechtpartijen of vernielingen tijdens de huldiging, waar ongeveer 100.000 mensen op afkwamen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/9816855/__Werkstraf_voor_Ajax-supporters__.html?sn=binnenland