1) band diameter is te klein. Hierdoor is elke hobbel al een berg. Zie het verschil tussen een kind wat over het strand moet ploeteren of een volwassen mens die er over heen loopt. (het is niet voor niets dat een unimog zulke grote banden heeft)
2) noppenbanden op een niet aangedreven as?
WAAROM?
3) Velen laten de banden van de trailer niet aflopen of staan überhaupt op +2 bar, welk ballon effect heb je dan? Dan kan je net zo goed massieve banden monteren. Want je hebt 400 kilo over 4 banden van +2 bar staan (even voor de brein als voorbeeld; de meeste auto's staan vanaf 1,8 bar OP DE WEG met +1000 kilo)
4) 4 banden produceren veeeeeeel meer weerstand in het zand dan 2 banden
5) door een dubbele as is er op zo'n korte trailer bijna geen bocht te maken zonder gigantische wrijvingskrachten (wederom weerstand > allemaal onnodig!!)
5) De meest belangrijke vind ik > door een dubbele as sta jij als Lifeguard ALTIJD 1 as op te tillen om de aanhanger aan te koppelen. Nou hoop ik voor jou dat de kogeldruk niet meer dan 70 kilo is, maar als je dan ook nog eens 1 extra as van de grond moet tillen, wens ik je veel succes de hele zomer. Lekker voor je rug.........
Even voor het brein; 1 compleet wiel weegt zomaar 10 kilo x 2, 2 hub's (lagers) 5 kilo het stuk, dan komt er nog een stuk trailer bij. Dus een lege trailer aankoppelen is zomaar 30 - 40 kilo. Dan te bedenken dat een ouder mens uit naturen met een gebogen rug tilt en je hebt je hernia compleet. En dan moet de scooter er nog op, het is te hopen dat die een beetje meehelpt. Maar aangezien de motor richting de dissel ligt......................