GGD bepaalt of politie met O&G rijdt???

Auteur Topic: GGD bepaalt of politie met O&G rijdt???  (gelezen 8787 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #30 Gepost op: 17 mei 2011, 14:45:51
Het probleem waar wij als hulpinstanties ook veel mee te maken hebben zijn het behalen van bepaalde cijfertjes.
Een a1 wegschrijven terwijl je geen auto's heb is al snel een overschrijding van de tijd.
Daarom een a1 als a2 wegschrijven, heb je meer tijd.
Hoe belachelijk het ook klinkt.
Of het dan meer levensgevaarlijk is, tja die ambu komt toch nie gelijk want die is er niet.
Maar goed, genoeg er over.

@DiNozzo, yup, het kan gevoelsmatig inderdaad frustreren als er voor mindere zaken hoger ingezet worden.
Voor het geval dat een centralist van de GGD medisch hoger geschoold is wil niet altijd zeggen dat hij/zij het ook bij het goede eind heeft (99 van de 100 wel).

Nou nee, zeker niet genoeg erover. Je durft hier namelijk heel wat te beweren. Wat jij zegt is dat MKA's fraude plegen en daarbij mensenlevens in gevaar brengen. Als je dat beweert dan graag bewijs, heb je dat niet neem dan graag deze beschuldigingen terug.

Je zal van iemands inschatting uit moeten gaan, zeker in dit geval hoort het zo te zijn dat de MKA-centralist er meer verstand van heeft dan jij (je mag immers ook andersom verwachten dat jij meer verstand hebt van politiezaken als de MKA-centralist). Laat diegene dan ook de beslissing nemen op dit gebied. En ja, soms zal hij/zij een fout maken, durf jij te beweren dat jij dat nooit doet? Moeten we dan ook maar al jouw beslissingen naast ons neer leggen?

Dan nog even over de originele casus, een "standaard" kop/hals-heupfractuur is zeer goed telefonisch te beoordelen of deze gevaarlijk is ja of nee, en dat is in 99 van de 100 gevallen ook niet gevaarlijk. Ja, oudere mensen gaan vaker dood binnen een jaar na een dergelijke fractuur, maar dat wordt niet verminderd door een politie-agent die risico's neemt in het verkeer en ook niet door een ambulance die risico's neemt in het verkeer. Laten we dat dan dus ook vooral niet gaan doen.

Jij beweert agent te zijn, dan valt het me erg van je tegen dat je dit soort uitspraken durft te doen.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #31 Gepost op: 17 mei 2011, 14:51:04
<knip>
Wat ik in dit geval bedoelde met vrijstelling een vrijstelling zoals wij die bij de politie kennen. Namelijk zo ongeveer het complete RVV. Dat is meer bedoeld voor tijdens de rit en daar kan en mag de ambulance geen gebruik van maken waardoor je in de situatie komt dat ik als politiemedewerker mijn auto door rood een kruising over laat rollen terwijl de ambu voor datzelfde verkeerslicht moet wachten. En ik dus vanaf hetzelfde vertrekpunt veel sneller ter plaatse kan zijn.
<knip>

Zoiets vermoedde ik al, echter was dat niet wat je beweerde  ;)

Verder lijkt het mij voor een ambulance niet echt nuttig om een vrijstelling te hebben zoals jullie die hebben, immers men mag altijd weten wanneer zij eraan komen en hebben ook geen toezichthoudende taak. Laten we het verkeer dus ook vooral niet teveel verstoren. Verder lijkt het mij overigens ook voor jullie niet nuttig om van je vrijstellingen gebruik te maken als de ambulance onder een A2 rijdt en je puur en alleen ter ondersteuning meerijdt.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #32 Gepost op: 17 mei 2011, 15:29:30
Een rood licht wordt ook nog wel eens (soms per ongeluk) meegepakt onder het mom: glijdend vervoer. Niet DIK door rood, maar wel dik genoeg om op de foto te komen. Glijdend vervoer moet dan wel op de rittenbon vermeld staan. Onder een A2, welteverstaan.


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #33 Gepost op: 17 mei 2011, 20:24:20
Nou nee, zeker niet genoeg erover. Je durft hier namelijk heel wat te beweren. Wat jij zegt is dat MKA's fraude plegen en daarbij mensenlevens in gevaar brengen. Als je dat beweert dan graag bewijs, heb je dat niet neem dan graag deze beschuldigingen terug.
...
...
Jij beweert agent te zijn, dan valt het me erg van je tegen dat je dit soort uitspraken durft te doen.
Mee eens. Gevaarlijke uitspraken. Jammer van een agent.


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #34 Gepost op: 17 mei 2011, 20:48:07
Bewijs heb ik niet dus bij deze mijn excuses voor de beschuldingingen maar ik blijf het wel vreemd vinden van datgene wat ik heb gehoord.
Voor de volledigheid, het was toevallig ook een oudere dame. Maar goed, ik vind een gebroken heup toch wel redelijk serieus, ik begrijp dat men dit bij de GGD niet zo vind.

Als ik collega's heb gekwetst, dan was dat zeker niet mijn bedoeling.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #35 Gepost op: 17 mei 2011, 21:27:42
Bewijs heb ik niet dus bij deze mijn excuses voor de beschuldingingen maar ik blijf het wel vreemd vinden van datgene wat ik heb gehoord.
Voor de volledigheid, het was toevallig ook een oudere dame. Maar goed, ik vind een gebroken heup toch wel redelijk serieus, ik begrijp dat men dit bij de GGD niet zo vind.

Als ik collega's heb gekwetst, dan was dat zeker niet mijn bedoeling.

Kijk, en nu kom je bij de kern van jouw casus. Jij vindt, als leek, een gebroken heup serieus klinken. Echter blijkt medisch gezien dit niet acuut levensbedreigend te zijn. Daarom is het dus goed dat in dit geval de gele tak de prioriteit bepaalt, net zo goed als zij dus niet moeten gaan vertellen of jij toestemming moet krijgen voor een bankoverval. Schoenmaker blijf bij je leest enzo.

Het WIS kan soms heel accurate informatie bevatten, maar soms ook er volledig naast zitten. Misschien is dat hier dan ook wel zo?