Examen arrestatieteam Friesland

Auteur Topic: Examen arrestatieteam Friesland  (gelezen 5304 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

krelis

  • Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 262
Gepost op: 18 mei 2011, 21:01:13
Ik las dit artikel vandaag in de Leeuwarder Courant.
Vinden jullie de manier waarop dat examen is afgenomen normaal?
En daarbij doel ik dan op het gescheur over de A32. Ik als leek vind dit echt niet kunnen, maar goed misschien zie ik dit wel verkeerd.

http://www.lc.nl/friesland/regio/article13582203.ece/Examens-voor-arrestatieteam-Noord-Nederland




JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #1 Gepost op: 18 mei 2011, 21:03:25
Ik las dit artikel vandaag in de Leeuwarder Courant.
Vinden jullie de manier waarop dat examen is afgenomen normaal?
En daarbij doel ik dan op het gescheur over de A32. Ik als leek vind dit echt niet kunnen, maar goed misschien zie ik dit wel verkeerd.

http://www.lc.nl/friesland/regio/article13582203.ece/Examens-voor-arrestatieteam-Noord-Nederland
Ik denk dat je dat "gescheur"niet te serieus moet opvatten.  O0 Is niet zo dat ze zonder na te denken rondscheuren.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #2 Gepost op: 18 mei 2011, 21:03:54
Tsja, ik vindt het artikel wel érg magertjes om te oordelen. Overigens denk ik dat het belangrijk is om in de praktijk te oefenen, maar of dat in dit geval verantwoord was: geen idee. Waarschijnlijk valt het allemaal wel mee.
Senior GGP / Oost-Brabant


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #3 Gepost op: 18 mei 2011, 21:05:06
Ik las dit artikel vandaag in de Leeuwarder Courant.
Vinden jullie de manier waarop dat examen is afgenomen normaal?
En daarbij doel ik dan op het gescheur over de A32. Ik als leek vind dit echt niet kunnen, maar goed misschien zie ik dit wel verkeerd.

http://www.lc.nl/friesland/regio/article13582203.ece/Examens-voor-arrestatieteam-Noord-Nederland

Ik vind persoonlijk dat dit toch zeker geen punt is , ze kunnen dit nu ''rustig'' oefenen en er wijs mee worden en kijken hoe het verkeer er op reageerd. als je ze het nooit laat oefenen en bij een echte melding dan pas voor het eerst laat rijden met prio  denk ik dat je juist gevaarlijke situatie's krijgt.

Overigens oefenen brandweer ambu ? ook dit soort dingen. (rijden met prio )


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #4 Gepost op: 18 mei 2011, 21:07:27
Ik las dit artikel vandaag in de Leeuwarder Courant.
Vinden jullie de manier waarop dat examen is afgenomen normaal?
En daarbij doel ik dan op het gescheur over de A32. Ik als leek vind dit echt niet kunnen, maar goed misschien zie ik dit wel verkeerd.

Fijn zo'n storm in een glas water. Laten we deze discussie stoppen alvorens deze begint... Deze praktijk examens vinden al jaren zo plaats. Wat is trouwens gescheur?  Dadelijk gaat iemand nog klagen dat er een heli is ingezet en dat dit wel erg duur is.....
Je ziet het overduidelijk verkeerd.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Piles

  • Geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #5 Gepost op: 18 mei 2011, 21:14:49
Pfff, is dat artikel door een scholier geschreven ofzo... :-X
Ik beoordeel niet op inhoud, want daar heb ik geen kennis van. Maar er is ook amper inhoud om te beoordelen ::)

Dat serieuze media zulke berichten plaatsen, dát vind ik niet kunnen  :D


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #6 Gepost op: 18 mei 2011, 21:39:46
Overigens oefenen brandweer ambu ? ook dit soort dingen. (rijden met prio )

Ik kan niet oordelen over hoe het bij de politie of ambulance gaat, maar weet wel dat dit bij de brandweer volgens de Brancherichtlijn NIET is toegestaan!

Blz. 38, onder veelgestelde vragen:

Wat is de status als je alleen meedoet met een brandweeroefening? (...)

Bij oefeningen worden per definitie geen optische en geluidssignalen gevoerd, maar betreft het altijd prio 3. De brancherichtlijn, en dus ook de opleidingseis, is van toepassing op uitrukken in opdracht van de alarmcentrale.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #7 Gepost op: 18 mei 2011, 21:45:06
Het at is een aparte wereld.ze hebben een fikse werkdruk en vaak klussen op het randje.                
de opleiding voor hun taak is dan ook niet volgens het boekje.
Heb ze ook wel eens bezig gezien en ondanks de snelheid waarmee werd gereden was het een verantwoorde actie.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #8 Gepost op: 18 mei 2011, 21:46:38
Oefenen en opleiden zijn volgens mij twee afzonderlijke begrippen en ik neem aan dat Bart "opleiden" bedoelt. Dat men tijdens een oefening niet met O&G rijdt, lijkt me logisch. Maar hoe leert een chauffeur eigenlijk met O&G te rijden? ZO had Blik op de Weg ooit een mooie documentaire over de opleiding van de Haagse verkeerspolitie waarbij men zich tijdens een 'oefenrit' toch echt daadwerkelijk met O&G tussen het overige verkeer door moest wurmen, omdat zoiets wel realistisch geoefend moet worden. Zit wel wat in, lijkt me.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #9 Gepost op: 18 mei 2011, 21:48:11
De rijopleiding van de politie bestaat tegenwoordig niet meer uit ritten met optische en geluidssignalen. Wel wordt er met verhoogde snelheid gereden en door rood etc. Je rijd dus alsof je een prio1 melding hebt, maar zonder lichten en lawaai.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.