Ambtsgebied(en) KLPD Verkeerspolitie

Auteur Topic: Ambtsgebied(en) KLPD Verkeerspolitie  (gelezen 4256 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Gepost op: 19 mei 2011, 06:54:31
Na aanleiding van een telefoontje wat ik vanochtend pleegde met 112 heb ik
nu toch de volgende vraag en ik hoop dat er hier mensen op het topic zijn die
mij daarbij kunnen helpen.

Mijn vraag is namelijk welke snelwegen vallen nu wel en niet onder het gebied van
de KLPD. Kwam namelijk vanochtend iets tegen waarvoor ik naar 112 belden om met
deze heren te spreken echter gaf de centralist aan dat het stuk snelweg (we hebben
het hier over de A2 tussen Utrecht en Breukelen) onder de regio viel. Ik weet alleen
dat de A10 (regio A-A) en de snelwegen in Zeeland (politie Zeeland) onder de regio
vallen en had altijd de gedachte dat de overige wegen gewoon onder het KLPD
gebied vielen.

Zou het mogelijk ook te maken kunnen hebben met het tijdstip (was namelijk rond 05.00)?
Alvast dank voor jullie antwoorden.


Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2011, 07:28:44
Ik zou je niet kunnen zeggen welke delen van het snelwegennet onder het KLPD dan wel onder de regio's vallen.
Wel kom je dit op meer plaatsen tegen en is vaak afhankelijk van de aanrijdtijden van het KLPD welke natuurlijk samenhangen met het aantal patrouilles dat op de weg is en wat op zijn beurt weer samenhangt met de personele bezetting.

Op de A58 ter hoogte van Tilburg ben ik ook weleens doorverbonden naar de regio en ook op de A2 ten zuiden van vliegveld Maastricht Aachen Airport worden incidenten regelmatig door de regio afgehandeld. Dit laatste, zo is mij verteld,  heeft er met name mee te maken dat het KLPD Maasbracht een aardig stuk A73 erbij heeft gekregen, maar geen extra personeel.
Servo Per Amikeco


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2011, 08:09:47
In principe vallen álle 112-meldingen onder de regio-korpsen tenzij het KLPD in de buurt zit. Regionale meldkamer zal het KLPD bellen of zij een auto in de buurt hebben zitten óf andersom.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #3 Gepost op: 6 juni 2011, 09:47:19
daar ben jij niet geheel goed geinformeerd. Het a wegennet, de ruit, om Rotterdam is verantwoording van het klpd.  alleen de nacht is voor RR.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4 Gepost op: 4 augustus 2012, 11:54:55
Oud topic wat ik ga bumpen, maar kon zo gauw geen ander geschikt topic vinden. Het KLPD heeft in principe geen zeeuwse A wegen in haar gebied, die worden door de regiopolitie Zeeland gedaan. Nu heb ik afgelopen week 3x een KLPD surveillance auto op de A58 gezien, waarvan ze één keer met een bekeuringsgesprek bezig waren. Ik heb ze nog nooit zovaak hier gezien..

Is er iemand die toevallig weet of het KLPD sinds kort ook hier surveilleert? Of dat ze het misschien doen ivm de vakantie en de daarbij horende drukte op de A58?

Het zou natuurlijk een auto van de Spopo en/of waterpolitie kunnen zijn (rijden ook in de KLPD Volvo's) maar voor zover ik weet is de spopo bijna nooit in de regio en de waterpolitie rijdt hier ook niet zovaak (zijn gestationeerd in Vlissingen), zou dus wel erg toevallig zijn om ze 3x in één week te zien. Bovendien schrijven die niet zo snel een bon, denk ik.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #5 Gepost op: 4 augustus 2012, 13:00:29
Daar gaan we, het ..... ( vul zelf maar in) doet alleen nog noodhulp op de Ruit van RR. Voor de test houdt men zich alleen bezig met de flexteams dus controle anex opsporing.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 4 augustus 2012, 13:05:40
Bovendien schrijven die niet zo snel een bon, denk ik.

De jongens van SpoPo en Water schrijven gemiddeld meer verkeersbonnen als de ''gewone'' jongens en meisjes uit de regio is mijn ervaring  >:D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #7 Gepost op: 4 augustus 2012, 15:21:09
Daar gaan we, het ..... ( vul zelf maar in) doet alleen nog noodhulp op de Ruit van RR. Voor de test houdt men zich alleen bezig met de flexteams dus controle anex opsporing.

Ik heb het ook niet over de noodhulp en verkeersongevallen, ik heb het puur over de surveillance op verkeersgebied. Voor zover ik weet komt het KLPD (verkeer) helemaal niet in Zeeland, niet voor noodhulp, niet voor aanrijdingen en ook niet voor surveillance door flexteams.

Vandaar mijn vraag, of ik verkeerd ben geïnformeerd, of er wijzigingen zijn of dat er iemand is die de reden weet waarom ik ze ineens zoveel zie deze zomer.

De jongens van SpoPo en Water schrijven gemiddeld meer verkeersbonnen als de ''gewone'' jongens en meisjes uit de regio is mijn ervaring  >:D

Geloof ik wel! Ik bedoelde meer dat ik de collega's van de Spopo/Water niet zo snel een bon zie schrijven voor verkeersovertredingen. Maar dat zal compleet achterhaald zijn  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #8 Gepost op: 4 augustus 2012, 15:31:53
Surveilleren doen ze niet meer ze houden zich bezig met opsporing. Het werken in flexteams. Alle regio's met uitzondering van een klein groepje, moeten allemaal zelf de broek hoog houden op de A wegen.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,369
Reactie #9 Gepost op: 4 augustus 2012, 15:34:26
Het zal inderdaad te maken hebben met de vakantiedrukte; overigens loopt er in heel Zeeland maar 1 A-weg: de A58 van Bergen op Zoom tot aan Vlissingen. KLPD-verkeer is gemakkelijk te herkennen; zijn de enige voertuigen binnen klpd met een levensgroot roepnummer op de motorkap...