Werd van de week ingehaald door enkele voertuigen van, ik vermoed het AT. s' Ochtends rond een uur of 8/half 9 ter hoogte van Beilen op de A28. Het was zo goed als licht.
Ik reed op de linker baan om wat andere auto's in te halen, zie ik de bestelbus achter mij ineens naar rechts tussen de auto's schieten. Komt daar tot mijn verbazing een zwarte X5 met blauw blauw weg. Grill flitsers, blauwe pit op het dak. Ik zodra ik dat veilig kon ook naar rechts. Terwijl de X5 mij passeert hoor ik de sirene pas, en na het passeren zie ik nog de blauwe hideaways in de achterlichten. Maar al met al vond ik het geen opvallende verschijning. De pit was vrij plat, dus zal de beruchte puck wel zijn.
Even later komt er ook nog een A6 voorbij stuiven, die ongeveer hetzelfde uitgedost was. Alleen met een andere pit op het dak, die aardig beter opviel.
Maar wat ik me nu vooral afvraag, maakt het AT geen gebruik van grootlicht flitsers? Hier geloof ik wig/wag genoemd. Zie het zo nu en dan wel op de ambu's hier en die zie je dan vaak al van verre aankomen. De zichtbaarheid van met name die X5 viel mij vies tegen. Dat terwijl ik de spiegels amper uit het oog verlies.