OGS bij onopvallende (politie) voertuigen

Auteur Topic: OGS bij onopvallende (politie) voertuigen  (gelezen 102411 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #240 Gepost op: 22 november 2013, 23:35:24
Citaat van: Hammie link=msg=1222032 date=1385116229
Is toch te gek voor woorden, heb ook al gevraagd bij de fac.dienst om een losse blauwe pit welke gebruikt kan worden voor beveiliging op locatie bij bijv. Een aanrijding... Je raad het al....neeeeee.. Dat mag niet!!  :-X

Gelukkig beginnen ze daar niet aan! Je gaat dan alsnog krijgen dat collega's gekke fratsen gaan uithalen om alsnog als een voorrangsvoertuig door het verkeer te rijden. Gooi er dan een amber pit in...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #241 Gepost op: 23 november 2013, 12:10:03
Nee alleen een blauwe pit vind ik ook niks, doe dan gelijk geluid erbij. Of idd een amper pit!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #242 Gepost op: 23 november 2013, 20:12:17
Citaat van: Haageneesch link=msg=1221799 date=1385043973
Ter aanvulling, de lampen zijn er achter uit geweest, maar ook weer terug gezet? Leest u mee:
Maar...

Klopt het dat deze bak bij de BPZ dienst doet? Ben benieuwd hoe ze dat geregeld hebben. Bij ons staat een Golf V op de nominatie om vervangen te worden voor een Polo Slowmotion waar niemand op zit te wachten... Zelfs onze verkeersondersteuning mag sinds kort met een onopvallende Slowmotion op de autosnelweg surveilleren.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #243 Gepost op: 23 november 2013, 23:36:44
Citaat van: HAVP link=msg=1222458 date=1385233937
Klopt het dat deze bak bij de BPZ dienst doet? Ben benieuwd hoe ze dat geregeld hebben. Bij ons staat een Golf V op de nominatie om vervangen te worden voor een Polo Slowmotion waar niemand op zit te wachten... Zelfs onze verkeersondersteuning mag sinds kort met een onopvallende Slowmotion op de autosnelweg surveilleren.

Ik heb het al diverse keren gezegd inmiddels, voor de onopvallende voertuigen is géén aanbesteding gemaakt. Men (als regio) moet kiezen binnen het/de aanbestede merk(en). Daar mag je alleen van af wijken als je kunt omschrijven waarom het merk niet voldoet aan de wensen cq. eisen.

Diverse regio's hebben de keus gemaakt om ''meer'' geld te steken in de opvallende auto's (en dus bijv. alleen maar Touran en Transporter te nemen) en om het geld voor de onopvallenden wat te matigen (en dus van Golf/Astra naar Polo).
Per saldo schijnen de aanbestedings-voertuigen per stuk ook duurder te zijn als wat veel regio's hadden (meer optie's zoals bepantsering, 2.0tdi met dsg etc.)
Wij gaan voor de BPZ-onopvallende surveillance ook terug naar de Polo, we hebben echter wel in plaats van 3 opvallende Astra's nu 3 noodhulpwaardige Touran's staan.
Alleen enkele onopvallende piketvoertuigen hebben nog een Golf of iets in die trant. Enerzijds voor de prestatie's, anderzijds voor de ruimte
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #244 Gepost op: 24 november 2013, 11:38:39
Citaat van: Jerommeke link=msg=1222491 date=1385246204
Ik heb het al diverse keren gezegd inmiddels, voor de onopvallende voertuigen is géén aanbesteding gemaakt. Men (als regio) moet kiezen binnen het/de aanbestede merk(en). Daar mag je alleen van af wijken als je kunt omschrijven waarom het merk niet voldoet aan de wensen cq. eisen.

Diverse regio's hebben de keus gemaakt om ''meer'' geld te steken in de opvallende auto's (en dus bijv. alleen maar Touran en Transporter te nemen) en om het geld voor de onopvallenden wat te matigen (en dus van Golf/Astra naar Polo).
Per saldo schijnen de aanbestedings-voertuigen per stuk ook duurder te zijn als wat veel regio's hadden (meer optie's zoals bepantsering, 2.0tdi met dsg etc.)
Wij gaan voor de BPZ-onopvallende surveillance ook terug naar de Polo, we hebben echter wel in plaats van 3 opvallende Astra's nu 3 noodhulpwaardige Touran's staan.
Alleen enkele onopvallende piketvoertuigen hebben nog een Golf of iets in die trant. Enerzijds voor de prestatie's, anderzijds voor de ruimte

En dus ben je overgeleverd aan mensen die mogen beslissen die geen praktijkervaring hebben en er zelf niet mee op pad hoeven.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #245 Gepost op: 24 november 2013, 13:28:53
Citaat van: HAVP link=msg=1222564 date=1385289519
En dus ben je overgeleverd aan mensen die mogen beslissen die geen praktijkervaring hebben en er zelf niet mee op pad hoeven.

Er zijn afwegingen gemaakt. In diverse regio's komt men nu ook tot de conclusie dat sommige wat voorbarig waren en wordt er het een en ander rechtgetrokken. Dat is, tot op heden, alleen op gebied van signalering & uitrusting.
Ik zie in mijn regio inderdaad kleinere dienstauto's terugkomen voor de onopvallende voertuigen, maar zoals gezegd gaat het opvallende wagenpark er wel op ''vooruit''.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #246 Gepost op: 24 november 2013, 17:43:15
Citaat van: HAVP link=msg=1222458 date=1385233937
Klopt het dat deze bak bij de BPZ dienst doet? Ben benieuwd hoe ze dat geregeld hebben. Bij ons staat een Golf V op de nominatie om vervangen te worden voor een Polo Slowmotion waar niemand op zit te wachten... Zelfs onze verkeersondersteuning mag sinds kort met een onopvallende Slowmotion op de autosnelweg surveilleren.

Deze auto is inderdaad van het wijkteam (Noord Drenthe) zelf. Wijkteam heeft 2 van deze nieuwe onopvallende Golf's 1x Golf6 en 1 x Golf7. De roep was in het verleden om een echte volwaardige onopvallende surveillanceauto aan te schaffen.
Dus met signalering, stop/volgen en ook steadyburn-politie" transparanten, maglites, aed, navi, avls, mob, kenteken/persoons-bevraging e.d.
Voor een auto als deze moesten wij wel een opvallende auto inleveren.
De blauwe lampen achterin, de sunnyboys rondom en de volledige noodhulpuitrusting hebben we zelf geregeld.
praktisch ritselen, de hark voorbij...


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #247 Gepost op: 24 november 2013, 17:48:18
Citaat van: CopVR3 link=msg=1222673 date=1385311395
Deze auto is inderdaad van het wijkteam (Noord Drenthe) zelf. Wijkteam heeft 2 van deze nieuwe onopvallende Golf's 1x Golf6 en 1 x Golf7. De roep was in het verleden om een echte volwaardige onopvallende surveillanceauto aan te schaffen.
Dus met signalering, stop/volgen en ook steadyburn-politie" transparanten, maglites, aed, navi, avls, mob, kenteken/persoons-bevraging e.d.
Voor een auto als deze moesten wij wel een opvallende auto inleveren.
De blauwe lampen achterin, de sunnyboys rondom en de volledige noodhulpuitrusting hebben we zelf geregeld.
praktisch ritselen, de hark voorbij...

In Friesland rijden de door jou genoemde Golfjes ook al.
Zelf snap ik er helemaal niets meer van. We zijn 1 regio maar kwa voertuigen is het nog zo verschillend.
Wat ik begreep is dat er 1 NH voertuig ingeleverd moet worden  voor 1 onopvallende full options Golf.
Dat gaat in Groningen niet gebeuren omdat wij maar 2 NH voertuigen per team hebben.
Ik hoop in iedergeval van harte dat de onopvallende Golfjes straks ook bij ons hun intrede doen, zal dan wel de Golf 8 worden ben ik bang.  :D


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #248 Gepost op: 24 november 2013, 17:55:52
Alle auto's hebben toch wel navi en avls? Alleen geen noodhulpuitrusting?
Nou dan bestel je toch gewoon een noodhulpuitrusting en donder je die in een opvallende olf/Astra. Klaar.
Ok zag een Golf van centrum GRN ook met volledige noodhulp uitrusting. Dan kun je die toch ook gewoon voor nh gebruiken?

En wat betreft de OSA Golf: volgens mij moet er een qua financien een Touran of Transporter voor ingewisseld worden. Dat komt omdat een opvallende auto goedkoper is dan een burger Golf. (kaal zonder BTW en BPM) opgebouwd kosten ze +- hetzelfde.
Maar als dit een probleem is dan valt er wel degelijk met facilitair te overleggen.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #249 Gepost op: 24 november 2013, 19:13:08
Bij ons in Kennemerland zit er geen mobi en/of avls in. Ook niet bij de onopvallende voertuigen die wel een (beetje) OGS of een stopbordje hebben. Sterker nog, wij hebben een opvallende polo  1.2 tdi en die is ook niet voorzien van mobi en/of avls.