Ik kan ook genoeg filmpjes vinden van opvallende auto's die met alleen blauw rijden. Wat wil je daar mee zeggen? Ja er zijn collega's die kennelijk niet de moeite nemen om de blauwe pit op het dak te zetten. (dat hoeft niet meteen kamikaze te zijn overigens)
Ik ken ook collega's die met een opvallende auto rijden als een kamikaze. Dat ligt meer aan de bestuurder dan aan het voertuig waar ze in zitten.
Als men vanuit de leiding vind dat er iets moet gebeuren, zorg dan dat je er voor zorgt dat het materiaal aan de eisen voldoet, en zorg er bv voor dat je de grill flitsers alleen werken als de blauwe lamp ook aangesloten is. En als jij verwacht dat die sjoelschijf op het dak het verschil maakt.... Onze burgerauto heeft alleen dat lullige blauwe lampje, en of je die nou op het dak zet of niet, zien doen ze je toch niet.
Als je met een voertuig met alleen blauw rijdt heb je geen vrijstellingen, dat is duidelijk
Bij opvallende voertuigen is het niet mogelijk om de daklampen uit te schakelen én met sirene te rijden..
Als je bij een onopvallend voertuig de daklamp niet plaatst voldoe je niet aan de eisen en heb je (als bestuurder en als organisatie) een groot probleem bij een ongeval.
Tel daarbij op dat de collega's niet opgeleidt zijn om met een onopvallend voertuig te rijden en er vanuit gaan dat ''ze wel gezien worden'' en de ellende wordt groter.
Alle (nieuw/recent) opgebouwde voertuigen hebben geen los inschakelbare grill-flitsers. Daarom is die bende ook zo duur, er zitten allerlei regelkasten en registratiekasten tussen. Het is geen kwestie van twee TIR6'jes in de grill schroeven en een schakelaartje. Alles gaat via die ene regelunit.
Dat die grill-flitsers werken in combi met de daklamp maakt geen bal uit, als je die daklamp onder je stoel laat liggen.
Ik begrijp in ieder geval de eenheden die de basisteamburgerbakkie's niet uitrusten met grill-flitsers...
Dat we als (welwillende en goedwerkende) uitvoerende iets anders willen, begrijp ik natuurlijk ook....
http://www.youtube.com/watch?v=xQzi2DfGIzo112Renkum