OGS bij onopvallende (politie) voertuigen

Auteur Topic: OGS bij onopvallende (politie) voertuigen  (gelezen 102426 keer)

0 gebruikers (en 34 gasten bekijken dit topic.

r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #90 Gepost op: 26 januari 2012, 07:54:22
Ik zag daarstraks omstreeks 16.20 op de A58 bij Etten-Leur richting Roosendaal, drie burger mercedessen van de politie met prio 1 rijden. Nu zag ik dat in de achterlichten 2 kleine blauwe flitsers zaten. Dit was (zover ik kon zien) alleen bij een van de voertuigen. Is dit een uitzondering of gaat dit standaard worden?

Dan was het druk in die hoek, ook een team (3voertuigen) over de A59 waalwijk richting hooipolder om 17:05uur.
1:87 modelletjes:  


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #91 Gepost op: 26 januari 2012, 07:59:14
Dan was het druk in die hoek, ook een team (3voertuigen) over de A59 waalwijk richting hooipolder om 17:05uur.

Waren dat niet dezelfde??  ;)


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #92 Gepost op: 26 januari 2012, 10:34:43
Waren dat niet dezelfde??  ;)

Wel eens op de klok en op een kaart gekeken??  ^-^
1:87 modelletjes:  


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #93 Gepost op: 26 januari 2012, 16:17:42
Ik zag daarstraks omstreeks 16.20 op de A58 bij Etten-Leur richting Roosendaal, drie burger mercedessen van de politie met prio 1 rijden. Nu zag ik dat in de achterlichten 2 kleine blauwe flitsers zaten. Dit was (zover ik kon zien) alleen bij een van de voertuigen. Is dit een uitzondering of gaat dit standaard worden?
In dit filmpje is dat mooi te zien.

Arrestatieteam met spoed over de A32 richting Leeuwarden
User: annekiestra
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #94 Gepost op: 28 maart 2012, 10:58:11
Gister een onopvallende blauwe Golf langs zien komen terwijl ik op de snelweg reed. Enkele blauwe pit op het dak welke zo ver naar voren stond dat ie in de spiegel niet opviel omdat de pit tegen het dak wegviel. Verder een sirene die ik pas hoorde toen de auto naast me reed (had de radio echt niet hard staan) en van achteren was er niets te zien / horen aan OGS...

Enige waarom de auto opviel was omdat het blauwe van de pit weerkaatste op een witte vrachtwagen...

Je zou juist verwachten dat onopvallende voertuigen opvallendere signalisering hebben als opvallende voertuigen... 98uiye
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #95 Gepost op: 28 maart 2012, 21:02:38
Je zou juist verwachten dat onopvallende voertuigen opvallendere signalisering hebben als opvallende voertuigen... 98uiye

Helaas... Met name kostenplaatje en kosten/batenanalyse spelen mee.


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #96 Gepost op: 28 maart 2012, 21:21:29
Helaas... Met name kostenplaatje en kosten/batenanalyse spelen mee.

lijkt mij dat als je een aantal auto's total los tijd omdat ze niet gezien worden dat de baten toe nemen  998765

zijn weer beslissingen door mensen met een vouw in de stropdas ben ik bang  :-\
1:87 modelletjes:  


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #97 Gepost op: 21 december 2012, 23:00:08
Ik zag vandaag op de A1 tussen Deventer en Bathmen een donkere Audi A3 rijden met alléén een blauwe dashboardflitser aan. Verder had dit voertuig geen (zichtbare) signalering. Hebben we hier te maken met een "nepagent", of zijn er diensten die met zo weinig blauwe verlichting rijden?
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #98 Gepost op: 21 december 2012, 23:03:39
Tsja het zou prima iemand kunnen zijn met nep verlichting, maar het zou ook prima kunnen zijn dat het een collega is. Als hij op de snelweg rijdt en een spoedmelding krijgt, kan ik me voorstellen dat hij niet eerst op de vluchtstrook stil gaat staan om zn magneetpit op het dak te klikken. (er vanuitgaande dat hij solo rijdt)
Zat er ook geen geluid bij?

Volgende x ff kenteken noteren, als je t niet vertrouwt gewoon 0900 8844 bellen.  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #99 Gepost op: 21 december 2012, 23:04:58
Ik zag vandaag op de A1 tussen Deventer en Bathmen een donkere Audi A3 rijden met alléén een blauwe dashboardflitser aan. Verder had dit voertuig geen (zichtbare) signalering. Hebben we hier te maken met een "nepagent", of zijn er diensten die met zo weinig blauwe verlichting rijden?

Bij twijfel kenteken noteren en 0900-8844. Ze zullen burgers geen terugkoppeling geven of het wel of geen politieauto is, maar dat zal worden uitgezocht.