OGS bij onopvallende (politie) voertuigen

Auteur Topic: OGS bij onopvallende (politie) voertuigen  (gelezen 102439 keer)

0 gebruikers (en 44 gasten bekijken dit topic.

Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #100 Gepost op: 21 december 2012, 23:07:35
Ik kwam hem tegen op de snelweg, dus geen tijd om kenteken te bekijken. Een sirene heb ik niet gehoord.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #101 Gepost op: 21 december 2012, 23:40:38
In mijn regio (en helaas nog veel anderen) hebben onze onopvallende voertuigen helaas geen grillflitsers. Ik wil dan nog wel eens bij een spoedde het zwaailicht op het dashboard gooien ipv op het dak omdat dit minder geklooi is en voor voor mij rijdend verkeer goed opvalt in de spiegels.

Al rijden wij dan weer geen A3 :(
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #102 Gepost op: 22 december 2012, 10:21:50
Bij ons ook geen grillflitsers, als ik solo rijd in een onopvallende bak en ik moet ergens met spoed heen doe ik dat zonder OGS. Als je wel grillflitsers hebt kan ik me voorstellen dat je je die even aangooit, stoppen om de pit op het dak te gooien kost dan wellicht teveel tijd. (bij ons moet je als bestuurder omlopen naar de bijrijdersstoel, anders kun je er niet bij)
Alleen een dashflitser zoals Robinh zegt vind ik dan weer vreemd, zeker omdat er geen geluid bijzat, maar niet onmogelijk.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #103 Gepost op: 22 december 2012, 11:15:02
Ik zag vandaag op de A1 tussen Deventer en Bathmen een donkere Audi A3 rijden met alléén een blauwe dashboardflitser aan. Verder had dit voertuig geen (zichtbare) signalering. Hebben we hier te maken met een "nepagent", of zijn er diensten die met zo weinig blauwe verlichting rijden?

Bij ons (zhz) hebben de meeste voertuigen ook geen grille-flitsers (helaas)
In D1 hebben we gelukkig wel een dashboardflitser in de burgerauto.
Het gebeurt wel eens dat collega's alleen de dashboardflitser aanzetten (deze werkt onafhankelijk van de pit en sirene) als er echt spoed is.
Niet mijn voorkeur: die paar seconden die je verliest met het tevens plaatsen van de pit worden even later weer dubbel en dwars goed gemaakt tijdens het rijden van de rit.

Onze burgerauto:

https://www.youtube.com/watch?v=OmiOPUFgWio
Bron: NBPelikaanLedStrobe


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #104 Gepost op: 22 december 2012, 12:04:34
Bij ons (zhz) hebben de meeste voertuigen ook geen grille-flitsers (helaas)
In D1 hebben we gelukkig wel een dashboardflitser in de burgerauto.
Het gebeurt wel eens dat collega's alleen de dashboardflitser aanzetten (deze werkt onafhankelijk van de pit en sirene) als er echt spoed is.
Niet mijn voorkeur: die paar seconden die je verliest met het tevens plaatsen van de pit worden even later weer dubbel en dwars goed gemaakt tijdens het rijden van de rit.

Onze burgerauto:

https://www.youtube.com/watch?v=OmiOPUFgWio
Bron: NBPelikaanLedStrobe

Mooi! Heeft echt meerwaarde, kom maar op met dat spul!  :)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #105 Gepost op: 22 december 2012, 12:10:46
Mooie auto tcf, die dash flitsers heeft duidelijk meerwaarde!  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #106 Gepost op: 22 december 2012, 12:31:16
Onze burgerauto:

https://www.youtube.com/watch?v=OmiOPUFgWio
Bron: NBPelikaanLedStrobe
En in dat filmpje zie je ook welk voordeel je behaalt aan zichtbaarheid als je even de tijd neemt om die pit goed te plaatsen. Wil je dat 'ie opvalt moet je 'm echt bij de B-stijl plaatsen en niet op het uiterste randje van je dak.



HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #107 Gepost op: 22 december 2012, 18:37:41
En in dat filmpje zie je ook welk voordeel je behaalt aan zichtbaarheid als je even de tijd neemt om die pit goed te plaatsen. Wil je dat 'ie opvalt moet je 'm echt bij de B-stijl plaatsen en niet op het uiterste randje van je dak.

Check. Zo horizontaal mogelijk in ieder geval.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #108 Gepost op: 24 december 2012, 14:26:23
Dank allemaal voor de reacties.  O0
Als ik wist dat 'ik' lees 'burgerauto' gefilmd zou worden dan had ik de auto ff gewassen van te voren  ;D


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #109 Gepost op: 24 december 2012, 14:39:45
In mijn regio (en helaas nog veel anderen) hebben onze onopvallende voertuigen helaas geen grillflitsers. Ik wil dan nog wel eens bij een spoedde het zwaailicht op het dashboard gooien ipv op het dak omdat dit minder geklooi is en voor voor mij rijdend verkeer goed opvalt in de spiegels.

Al rijden wij dan weer geen A3 :(

Wij hadden een mooie complete wagen met grillflitsers en een goede zichtbare lamp. Tot op de dag dat iemand de facilitaire dienst opdracht gaf alles eruit te halen onder het mom van 'nieuwe wetgeving'.
Na twee maanden kwamen ze erop terug en bleek het een verkeerde opdracht te zijn. Hierna hebben ze de sirene er weer in gebouwd met daarbij een flutlamp die één keer per seconde knippert. Bij snelheden boven de 120 km/u blijft ie ook niet plakken. De grillflitsers hebben ze niet meer ingebouwd. Top organisatie!