OGS bij onopvallende (politie) voertuigen

Auteur Topic: OGS bij onopvallende (politie) voertuigen  (gelezen 102434 keer)

0 gebruikers (en 39 gasten bekijken dit topic.

EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #120 Gepost op: 13 april 2013, 00:29:28
Ook hier. Al heb ik die van ons bureau uiteraard zelf voorzien van blauwe verlichting  0098. Maar verder is de onopvallende niet geheel noodhulp uitgerust


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #121 Gepost op: 13 april 2013, 12:42:07
Bij ons zit er niet eens een AED in de onopvallende auto's, geen PD koffer etc. Je hebt zelf grillflitsers geinstalleerd?? Die hebben wij overigens ook niet, alleen een sirene + plakpit
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #122 Gepost op: 17 april 2013, 20:57:19
Bij ons zit er niet eens een AED in de onopvallende auto's, geen PD koffer etc. Je hebt zelf grillflitsers geinstalleerd?? Die hebben wij overigens ook niet, alleen een sirene + plakpit

Nee, geen grillflitsers. Ik had er eerst een dashboardflitser in gezet met 2 flisters op de hoedenplank, maar alles moest op 1 sigarettenaansteker + TomTom en dat geheel verbruikte iets teveel stroom en werkte onhandig met allemaal verlengkabeltjes. Nu ligt er een Hansch Movia-D in. En die knippert als een malle. Sirene zit er bij ons niet in. vandaar dat ik zelf cratief ben geweest. (er is bij ons nog een bureau met zo'n creatieveling 8))

En voor diegenen die dan weer zeuren over dat het zonder sirene weer nutteloos is. Jaja. Been there, done that.. voor ons werkt het prima, en iedereen is er zich maar al te goed van bewust wat de gevolgen kunnen zijn.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #123 Gepost op: 17 april 2013, 21:01:56
Nee, geen grillflitsers. Ik had er eerst een dashboardflitser in gezet met 2 flisters op de hoedenplank, maar alles moest op 1 sigarettenaansteker + TomTom en dat geheel verbruikte iets teveel stroom en werkte onhandig met allemaal verlengkabeltjes. Nu ligt er een Hansch Movia-D in. En die knippert als een malle. Sirene zit er bij ons niet in. vandaar dat ik zelf cratief ben geweest. (er is bij ons nog een bureau met zo'n creatieveling 8))

En voor diegenen die dan weer zeuren over dat het zonder sirene weer nutteloos is. Jaja. Been there, done that.. voor ons werkt het prima, en iedereen is er zich maar al te goed van bewust wat de gevolgen kunnen zijn.
Is het niet zo dat de bureauchef daar voor zorgt of moeten jullie de dingen zelf aanschaffen op eigen kosten ?
That's just the way it is.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #124 Gepost op: 17 april 2013, 21:54:09
Is het niet zo dat de bureauchef daar voor zorgt of moeten jullie de dingen zelf aanschaffen op eigen kosten ?

De regionaal wagenparkbeheerder gaat daar over. Helaas is dat in veel gevallen een administratief medewerker en weten veel teamchef's niet exact wat de wensen van de werkvloer zijn en kunnen zij dus niet ''schoppen'' richting de mensen die er over gaan.

En voor diegenen die dan weer zeuren over dat het zonder sirene weer nutteloos is. Jaja. Been there, done that.. voor ons werkt het prima, en iedereen is er zich maar al te goed van bewust wat de gevolgen kunnen zijn.

Tsja, ik vind het in ieder geval onverantwoord... Bij ons dacht de garage ook om de onopvallende voertuigen alleen met een stopmatrix aan de voorzijde uit te rusten. Echter onze teamchef heeft daar toen, na diverse gesprekken met de werkvloer, bezwaar tegen gemaakt waarna wij als uitzondering wél een flitslamp, tweetoon en stopbord (voor) in de onopvallende auto kregen.
Ik denk dat je de juiste mensen even in stelling moet brengen... En misschien zelfs wel de ondernemingsraad / vakbond  :-X e050
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #125 Gepost op: 17 april 2013, 22:09:05
Wow EvEs, is dat op alle bureau's zo dat de onopvallende voertuigen geen sirene hebben? Ook op de grote bureau's in Vlissingen enz? Kwalijke zaak! Goed dat jij er iets mee doet, maar ben wel benieuwd.. is dat op eigen kosten?

Onze onopvallende voertuigen zijn allemaal (inclusief recherche/bureauleiding) uitgerust met een plakpit, sirene, stop voor, stop/volgen achter. Alleen de grillflitsers zijn een groot gemis, het is heel irritant als je solo rijdt en je moet eerst die pit op t dak gooien.  >:(

Wat ik trouwens ook een slechte zaak vind in het Zeeuwse is dat jullie met standaard TomToms werken, als je spoed hebt moet je dus zelf het adres nog intikken. Bij ons zit er vdo-dayton in die gelinkt is met de meldkamer, zodra ik gekoppeld word aan een incident stelt de navigatie zich automatisch in op dat adres.
Werkt echt super! Nog nooit problemen mee gehad en altijd up to date.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #126 Gepost op: 17 april 2013, 23:24:43
Ideale plaatje voor een burgerauto is in mijn mening;

Grill-flitsers
Knipperend groot licht.
Goeie plakpit (Hänsch Movia SL o.i.d)
Amber verlichting hoofdsteunen achter (Whelen TIR3 o.i.d.)
Stop voor
Stop/Volg achter



Wij hebben uberhaupt geen navigatie in de burgerauto's... Drie burgerauto's en één TomTom op het bureau  :(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #127 Gepost op: 18 april 2013, 00:14:21
Wat ik trouwens ook een slechte zaak vind in het Zeeuwse is dat jullie met standaard TomToms werken, als je spoed hebt moet je dus zelf het adres nog intikken. Bij ons zit er vdo-dayton in die gelinkt is met de meldkamer, zodra ik gekoppeld word aan een incident stelt de navigatie zich automatisch in op dat adres.
Werkt echt super! Nog nooit problemen mee gehad en altijd up to date.
Ja, opvallende voertuigen, maar ook bij de burgervoertuigen??


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #128 Gepost op: 18 april 2013, 00:19:22
Ideale plaatje voor een burgerauto is in mijn mening;

Grill-flitsers
Knipperend groot licht.
Goeie plakpit (Hänsch Movia SL o.i.d)
Amber verlichting hoofdsteunen achter (Whelen TIR3 o.i.d.)
Stop voor
Stop/Volg achter
Zoals, eh...







Regio: Drenthe
Afdeling: BPZ - bureau Assen Balkengracht
Soort voertuig: Onopvallendvoertuig
Merk en type: Volkswagen Golf 6 2.0 TDI 140 pk DSG
Kenteken: **-**-**
Bijzonderheden: Net nieuw. Met AVLS, stop voor/achter, grill flitsers en alternerende koplampen.

Foto's zijn gemaakt door CopVR3.




Foto's zijn van CopVR3


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #129 Gepost op: 18 april 2013, 11:03:28
Ja, opvallende voertuigen, maar ook bij de burgervoertuigen??

Nee, die hebben ingebouwde navigatie (nieuwe modellen). Moet je wel met de hand instellen, maar de kans dat je met een burger auto een toestemmingsrit krijgt is vrijwel nihil. Dat gebeurt alleen op eigen initiatief (foei!  998765)

Echter hebben de opvallende voertuigen in Zeeland ook alleen TomTom.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.