OGS bij onopvallende (politie) voertuigen

Auteur Topic: OGS bij onopvallende (politie) voertuigen  (gelezen 102430 keer)

0 gebruikers (en 36 gasten bekijken dit topic.

jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #140 Gepost op: 18 april 2013, 16:47:11
De voertuigen van de bureau's die ik heb gezien hebben dat in ieder geval wel. Overigens bedankt voor de tip, mij is het nooit opgevallen dat er ook aan de linkerzijde een aansluiting zit voor de pit!
Dan nog wordt het de vraag of ik hem onder mn stoel krijg en hoe fijn het is met die draden bij je pedalen...  ;)

als je zo nieuwe pit ( die doorzichtige ) heb dan pas die er onder als het goed is, of aan de zijkant (misschien nog wel in de deur)! van die draad heb je weinig last ;) maar maak hem wel vast met het haakje aan het oogje  ;D
Met Vriendelijke Groet.....


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #141 Gepost op: 18 april 2013, 16:52:53
Altijd weer een verrassing als ik een onopvallend voertuig pak wat erin zit. En ja dat verschilt per voertuig in ons 'robuuste' team.

- Niets
- Alleen lamp sirene
- Lamp sirene stopvoor

En over verdere uitrusting kan ik kort zijn: niets...


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #142 Gepost op: 18 april 2013, 17:20:38
als je zo nieuwe pit ( die doorzichtige ) heb dan pas die er onder als het goed is, of aan de zijkant (misschien nog wel in de deur)! van die draad heb je weinig last ;) maar maak hem wel vast met het haakje aan het oogje  ;D

In de deur?? Als er één plek in de politieauto is die nooit vrij is, is het in de deur.  ;D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #143 Gepost op: 18 april 2013, 17:38:20
In de deur?? Als er één plek in de politieauto is die nooit vrij is, is het in de deur.  ;D

Hahahaha dat is een kwestie van goed ordenen :P :P
Met Vriendelijke Groet.....


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #144 Gepost op: 18 april 2013, 21:55:40
In AA, waar ik werkzaam ben hebben we wel gewoon OGS op de voertuigen. Op de wijkteams zijn ze vaak voorzien van stop voor en volg/stop achter en plakpit met geluid. Helaas geen grill flitser.

Zelfs de 2 recherche voertuigen die wij aan het bureau hebben zijn zo ingericht. Verder zit er niks extra's in. Met geluk heb je een lamp, want er zit wel een oplaadpunt in. Voor wat betreft de communicatie zit er een bluetooth carkit in en voor de porto een carkit, waar je de porto in kan klikken. Deze zit alleen in het dashboardkastje. Erg onhandig tijdens een solo surveillance.

Ik weet wel dat er in de binnenstad burgerbakken reden die ook zo waren uitgerust, maar dan zonder volg/stop achter.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #145 Gepost op: 19 april 2013, 18:06:56
In AA, waar ik werkzaam ben hebben we wel gewoon OGS op de voertuigen. Op de wijkteams zijn ze vaak voorzien van stop voor en volg/stop achter en plakpit met geluid. Helaas geen grill flitser.

Zelfs de 2 recherche voertuigen die wij aan het bureau hebben zijn zo ingericht. Verder zit er niks extra's in. Met geluk heb je een lamp, want er zit wel een oplaadpunt in. Voor wat betreft de communicatie zit er een bluetooth carkit in en voor de porto een carkit, waar je de porto in kan klikken. Deze zit alleen in het dashboardkastje. Erg onhandig tijdens een solo surveillance.

Ik weet wel dat er in de binnenstad burgerbakken reden die ook zo waren uitgerust, maar dan zonder volg/stop achter.

Dus geen mob aanwezig in de burgerwagens ?
Met Vriendelijke Groet.....


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #146 Gepost op: 19 april 2013, 18:22:01
Dus geen mob aanwezig in de burgerwagens ?

Nee, alleen een carkit voor je porto, zodat je die als een soort van mobi kan gebruiken. Bij solosurveillance heb je dus maar 1 porto bij je of moet je een porto van een collega lenen. Net als de motorrijders in AA.

Dan moet je dus een keuze maken tussen het district en het HB. Werkt niet prettig hoor.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #147 Gepost op: 19 april 2013, 18:43:01
Hmm onze auto's zijn dan wel uitgerust met een volledige mob.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #148 Gepost op: 20 april 2013, 02:59:45
De navigatie burgerbakken wordt dus niet automatisch gekoppeld zoals bij de opvallende voertuigen. Zit dus wel navigatie in... maar niet de Dayton. Standaard navigatie?

De onopvallende VW Golf 2.0 TDI DSG van Assen op pagina 7 heeft al enige maanden het hele pakket.
Naast:
-Movia SL pit,
-grilflitsers,
-knipperende koplampen
-sirene,
-mobilofoon
-led leeslamp, wit/rood
-stop vóór, 3-functie stopbak achter (stop, volgen en alleen "politie")
-stoel/bank bescherming-leer

heeft hij ook:
-maglites
-handsfreebury
-navigatie (VDO met meldkamerkoppeling voor meldingen en kentekenbevraging)
-radio cd/mp3
-AVLS
-AED
-en de gehele "touran-noodhulp uitrusting" m.u.v. het schild tbv gestoordenprocedure.

Hij is precies net zo compleet als een noodhulpauto maar dan onopvallend. (officieel niet noodhulp dus...)
Eigelijk zou zo'n complete auto op elke wijkeenheid aanwezig moeten zijn. O0 Maar de kosten zijn nogal hoog.
We hebben er een volwaardige Touran voor in moeten leveren (45k).

RS6 plaatst ergens hieronder wat foto's.

Overigens hebben alle andere onopvallende (reis) auto's bij ons minimaal stop voor, stop/volgen achter, mobilofoon enz...


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #149 Gepost op: 20 april 2013, 11:38:39
Helemaal eens, vind ook dat alle bureau's zo'n uitgeruste auto moeten hebben. Echter wegen de voordelen niet op tegen de kosten, de auto's zijn te beperkt inzetbaar en je moet er dus een noodhulp auto voor inleveren. Bovendien kennen de boefjes de auto snel genoeg, als je dat allemaal bij elkaar optelt is het prijskaartje ineens wel erg hoog en moeten we het met een goedkopere versie doen.  :'(
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.