OGS bij onopvallende (politie) voertuigen

Auteur Topic: OGS bij onopvallende (politie) voertuigen  (gelezen 102418 keer)

0 gebruikers (en 28 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #280 Gepost op: 27 januari 2015, 19:22:15
Als je een oranje kap over blauwe leds plaatst zal je vrij weinig zien van buiten. Dan zullen het eerder witte leds moeten zijn...?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #281 Gepost op: 27 januari 2015, 19:45:48
Het is niet eens LED..... Zo erg is dat. Een draaier met gloeilampje erin (gewoon zelfde als je remlicht). En die kap, ja, die is voor de sier in het koffer mee zullen we maar zeggen :-X
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #282 Gepost op: 27 januari 2015, 19:56:38
Juist... Dus gewoon weer een lokale oplossing door het basisteam (door iemand die de regels omtrent OGS niet kent). Grote kans dat die lamp nog uit een onopvallend voertuig van heel vroeger komt en gewoon elke keer wordt meegenomen naar de nieuwe.

Dat krijg je nou eenmaal als er geen knap materiaal geleverd wordt. Dan gaat de werkvloer zelf 'aanklooien' want het werk moet toch gedaan worden.


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #283 Gepost op: 27 januari 2015, 20:33:51
Citaat van: silque link=msg=1326193 date=1422304248
En bij het uitstappen onthouden dat de pit er eerst af moet, daar heb ik wat slechte ervaring mee  >:D e050

Laatst gehad met de Seat Leon bij een melding reanimatie... Ik zwaai mijn deur open en daar ging de pit, had hem door een geopend raam op dak geplakt  e050
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #284 Gepost op: 27 januari 2015, 21:11:25
Citaat van: flowcop link=msg=1326360 date=1422387231
Laatst gehad met de Seat Leon bij een melding reanimatie... Ik zwaai mijn deur open en daar ging de pit, had hem door een geopend raam op dak geplakt  e050

Ik heb dezelfde ervaring  e050
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #285 Gepost op: 27 januari 2015, 21:13:04
Citaat van: Frank. link=msg=1326345 date=1422384998
Juist... Dus gewoon weer een lokale oplossing door het basisteam (door iemand die de regels omtrent OGS niet kent). Grote kans dat die lamp nog uit een onopvallend voertuig van heel vroeger komt en gewoon elke keer wordt meegenomen naar de nieuwe.

Dat krijg je nou eenmaal als er geen knap materiaal geleverd wordt. Dan gaat de werkvloer zelf 'aanklooien' want het werk moet toch gedaan worden.

Voertuig is uit 2009... Wordt niet door noodhulp gebruikt maar meestal alleen voor piketdiensten. En daarbij zal die eigenlijk nooit met blauw rijden. Maar professioneel is inderdaad een ander verhaal... :-X
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #286 Gepost op: 28 januari 2015, 01:03:32
Juist... Dus gewoon weer een lokale oplossing door het basisteam (door iemand die de regels omtrent OGS niet kent). Grote kans dat die lamp nog uit een onopvallend voertuig van heel vroeger komt en gewoon elke keer wordt meegenomen naar de nieuwe.

Dat krijg je nou eenmaal als er geen knap materiaal geleverd wordt. Dan gaat de werkvloer zelf 'aanklooien' want het werk moet toch gedaan worden.
Nou probeer maar eens een nieuwe losse blauwe lamp te bestellen voor in de kale burgerautootjes.... wat een gedoe.
Heb een paar Hansch Movia's lampen besteld omdat we de burgerautootjes ook voor politiewerk gebruiken.

Worden dus niet geleverd he. Reden van afkeuring door facilitair? Ja je mag de lamp niet gebruiken zonder sirene en dat gaan we niet inbouwen ivm kosten. 1500e per auto. bovendien mag je een blauwe lamp niet gebruiken op burgerautos bij incident management....
Wat een ge-ouwehoer. Ben je een keer praktisch. Helaas heeft men van kantoor teveel macht.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #287 Gepost op: 28 januari 2015, 02:42:51
Citaat van: CopVR3 link=msg=1326454 date=1422403412
dat gaan we niet inbouwen ivm kosten. 1500e per auto.

Ik begrijp niet dat het allemaal zo duur moet. Een 100 watt luidspreker hoeft geen € 1.500 te kosten en je kunt natuurlijk ook gewoon weer kiezen voor een tweetonige claxon in de juiste toonsoort. Dan ben je voor honderd euro klaar.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #288 Gepost op: 28 januari 2015, 10:16:18
Alles wordt duur betaalt door de overheid.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #289 Gepost op: 1 februari 2015, 12:45:34
Citaat van: CopVR3 link=msg=1326454 date=1422403412
Reden van afkeuring door facilitair? Ja je mag de lamp niet gebruiken zonder sirene en dat gaan we niet inbouwen ivm kosten. 1500e per auto. bovendien mag je een blauwe lamp niet gebruiken op burgerautos bij incident management....
Wat een ge-ouwehoer. Ben je een keer praktisch. Helaas heeft men van kantoor teveel macht.

 O0

Prima dat de facilitaire dienst de collega's in bescherming neemt.
Jij weet waarschijnlijk ook dat collega's met blauw gaan rijden zonder tweetoon en allerlei kamikaze actie's gaan uithalen met alleen blauw. Dat is bij ons ook exact de reden dat er in burgerauto's geen grill of dashbordlampen worden ingebouwd, die doen het namelijk ook als de 360graden lamp niet op het dak staat.
Voldoe je niet aan de eisen en kun je een hoop gedoe krijgen bij een incident.

Het volledig opbouwen van een dienstauto bij de firma PON kost ongeveer 4000/4500 euro (blauw, tweetoon, stop voor/achter).

Citaat van: DD link=msg=1326458 date=1422409371
Ik begrijp niet dat het allemaal zo duur moet. Een 100 watt luidspreker hoeft geen € 1.500 te kosten en je kunt natuurlijk ook gewoon weer kiezen voor een tweetonige claxon in de juiste toonsoort. Dan ben je voor honderd euro klaar.

De Nederlandse overheid heeft zelf allerlei regeltjes bedacht waaraan voertuigen moeten voldoen. De onderdelen zijn al duur, ik meen dat een Hänsch Movia SL in blauw met een regelunit alleen al 700 euro kost, zonder BTW en zonder inbouw.
Vervolgens krijgt één bedrijf de gunning en brengen we alle voertuigen (want dat is wel zo praktisch) daar onder.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !