Discretionaire bevoegdheid? wat is dat???
Sorry, vind de manier waarop je dit zegt nogal flauw overkomen. We zitten hier niet in de kleuterklas, maar op een discussie forum.
Overigens ben ik het niet met je eens, al denk ik dat je mij verkeerd begrepen hebt. Ik heb het namelijk niet over de discretionaire bevoegdheid, want je bepaald idd zelf of je schrijft ja of nee. Waar ik op doelde in mijn post is dat de prioriteiten in korpsen heel anders liggen. Waar ze in regio A wel handhaven op een bepaald feit doen ze dit in regio B niet. Natuurlijk heeft dat ook te maken met wat er speelt binnen een gebied, maar voor de burger wordt het er niet overzichtelijker op.
Misschien een heel simpel voorbeeld. In het verleden was er een korps die bij alcoholcontroles standaard alle fietsers ook liet blazen en (indien nodig) vervolgen. De andere korpsen deden dit niet (botsen daargelaten) en kwamen er bij de burgers veel vragen los... mag dit wel??? mogen ze mijn rijbewijs innemen??? etc etc.
Wat denk je van het voeren van fietsverlichting; korps A had via intranet laten weten dat knipperverlichting NIET mocht en er geschreven moest worden. Terwijl er in korps B niet geschreven werd voor knipperverlichting- zolang ze maar zichtbaar waren!
Dit gaat veel verder dan de discretionaire bevoegdheid.
vwb het aanbestedingsbeleid ben ik het ook niet met je eens. De oorzaak van de verschillende merken klopt, maar het aanbestedingsbeleid is niet goed geweest. Maar laten we dit topic niet teveel vervuilen