hoo, ik he bhet over een berichtje gepost in een ander topic, hier even opnieuw dat bericht : Excuses nypd voor mijn eerste quote dat je had moeten lezen, dat kon immers niet. Bij deze:
Maar in zo'n geval heb je duidelijk alle recht om daar te staan. Dat zijn inderdaad "wijsneuzen"die er een sport van hebben gemaakt om agenten het werk zo lastig mogelijk te maken, daar heb ik ook een hekel aan.
Waar ik op doel, en ik weet als HV-er echt het verschil tussen noodzak en gemakzucht, is wat ik in mijn voorbeeld aangaf, en dat heb ik echt meegemaakt in mijn woonplaats. Stond netjes voor het rode licht, wat al een tijdje op rood stond, en ik zie in mijn linkerspiegel een opvallend politievoertuig aankomen rijden, die heel langzaam de kruizing op rijdt, alle voertuigen stopten en hij reed de hoek om. Ik kreeg vlak daarna groen , en zag tot mijn verbazing om de hoek hetzelfde politievoertuig naast de pinautomaat op de stop staan met 1 agent die aan het pinnen was en de andere agent lachend naast hem.... Dan kan je zeggen dat ik me er niet mee moet bemoeien bla bla, maar ik vind dat onacceptabel gedrag en ik heb dan ook gevraagd wat de reden was om niet even op het groene licht te wachten, waarna me door de niet pinnende agent toegeroepen word dat ik me niet met hun mag bemoeien.... Dan breekt mijn klomp, heb niet voor niets een interne klacht ingediend, het leuke is alleen dat ik een standaard mail heb gekregen met kort samengevat "we gaan het onderzoeken", maar nu 2 maanden later heb ik nooit meer iets gehoord.. En dan heb ik wel eens de gedachte dat de agenten ook wel weten dat hen de handen boven het hoofd gehouden wordt door de korpschef.....