Nu heb ik zelf geen ervaring met het OGS rijden zelf. Echter zie ik wel regelmatig voertuigen met
OGS rondrijden waarop ik ook de reacties van andere kan observeren. Het is ook heel wisselend
waar er gereden word en op wat voor tijden. Tot nu toe vind ik dat op de snelwegen toch wel vaak
goed word gereageerd, al heb je er blinden tussen zitten. In stedelijk gebied valt mij op, en zeker
op de drukke perioden, dat er zeer slecht word geanticipeerd op voertuigen met OGS. Als het rustiger
is werd er dan wel weer goed door de overige weggebruikers gereageerd.
Waar het precies aan ligt, ik weet het niet. Misschien dat tijdens de drukke tijden dat mensen meer met
zichzelf bezig zijn en niet goed opletten. Misschien dat ze het gewoon niet zien vanwege de drukte of zien
ze het wel maar kunnen ze niet reageren.
Wat wel een observatie van mij is, dat er een hele boel mensen zijn die niet spiegelen. Gebeurd regelmatig
dat ik de transparant voor aanzet en dat ik dan alsnog een stuk door blijf rijden voordat de bestuurder voor
mij (al dan niet met behulp van diverse lichtsignalen) het eindelijk door heeft. Echter vooruit kijken is ook
lastig, hoe vaak ik al niet het excuus gehoord heb dat ze de transparant niet gezien hebben terwijl ik toch
echt vlak voor ze reed. Of ze dachten dat het niet voor hen bedoelt was
.
Nee het beste advies blijft denk ik nog altijd dat je gewoon moet zorgen dat jij veilig door het verkeer heen komt
en dat jij als rijder met OGS (of enkel transparanten) goed op je omgeving moet letten en niet moet denken dat
jij opvalt en ze aan de kant gaan.