Motorrijder overleden na aanrijding met HAP voertuig - Bergambacht 21-05-2011

Auteur Topic: Motorrijder overleden na aanrijding met HAP voertuig - Bergambacht 21-05-2011  (gelezen 5789 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RuudF

• Senior gebruiker
Dit zal zeker voor de rechtbank komen, bij veroordeling voor art. 6 volgt dan ook nog ontslag omdat de chauffeur niet meer kan beschikken over een Verklaring Omtrent Onbesproken Gedrag, die nodig is voor de geldigheid van de taxipas. Zonder deze taxipas mag je niet rijden/werken.

Dit is een nachtmerrie voor alle betrokkenen.

Ruud

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Eerst maar de uitspraak van de rechter afwachten.

RuudF

• Senior gebruiker
Ja, ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Zonder af te willen doen aan het ontzettend grote verdriet van de nabestaanden van de 20 jarige motorrijder.

Ruud

Bart v Wijk

• Arts
  • Forum gebruiker
Er zullen gegarandeerd redenen zijn om huisartsen wel met spoed te laten rijden en er zijn ook redenen te bedenken waarom huisartsen het niet zouden moeten doen. Het feit blijft dat er besloten wordt een spoed rit te rijden om een acuut medisch probleem op te lossen. Met de beste intenties! Deze ongelukken worden niet opzettelijk veroorzaakt maar gebeuren helaas. Ook bij de reguliere ambulance, ook bij de politie en ook bij de brandweer.

Ik vind het dan ook erg sneu en jammer om te moeten lezen dat nu iedereen al begint over rechter, artikel 5, artikel 6 zonder dat er IETS bekend is over de precieze toedracht van dit vreselijke ongeval. Hoe goed er ook opgelet wordt, hoe goed mensen hun best doen, hoe goed ze zich aan de regels houden. Een ongeval zit nou eenmaal in een klein hoekje en zoals de meesten hier wel zullen weten is de kans op een ongeluk tot wel 8x zo groot indien er met OGS gereden wordt.
Laten we nou met zijn allen eerst eens precies afwachten wat er precies gebeurd is voordat we met een beschuldigende vinger naar iets of iemand wijzen.
Het is vreselijk wat er gebeurd is maar ik denk dat zowel de nabestaanden van het slachtoffer als (onze/mijn) collega niet gebaat zijn bij het zoeken naar een schuldige maar eerder bij veel sterkte!

Mijn gedachten gaan uit naar mijn collega, alle medewerkers van de HAP Gouda en alle nabestaanden van het slachtoffer. Dit is, als chauffeur zijnde mijn grootste nachtmerrie.

Bart van Wijk
HAP Chauffeur Amsterdam

Dinges

• Senior gebruiker
zonder dat er IETS bekend is over de precieze toedracht van dit vreselijke ongeval.

Nou, gelet op alle nieuwsberichten kun je je best een redelijk  beeld vormen.

Ik vind het dan ook erg sneu en jammer om te moeten lezen dat nu iedereen al begint over rechter, artikel 5, artikel 6

Waarom sneu? Het is inderdaad de vrees van iedere chauffeur (en andere HV-ers) Daarom ontstaat er ook discussie over, da's helemaal niet erg.

Mijn gedachten gaan uit naar mijn collega, alle medewerkers van de HAP Gouda en alle nabestaanden van het slachtoffer. Dit is, als chauffeur zijnde mijn grootste nachtmerrie.

Sluit ik me bij aan. En we zullen zien wat voor staartje(s) dit trieste verhaal nog zal krijgen.

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Een ongeval zit nou eenmaal in een klein hoekje en zoals de meesten hier wel zullen weten is de kans op een ongeluk tot wel 8x zo groot indien er met OGS gereden wordt.

Met alle respect, maar de kans is misschien 2x zo groot (en zelfs dat niet). Als je vind dat de kans 8 keer zo groot is bij je spoedritten, dan doe je, met alle respect, iets niet goed :|

Bart v Wijk

• Arts
  • Forum gebruiker
Natuurlijk is er een beeld te vormen over hoe dit ongeluk heeft plaatsgevonden.
Maar als iedereen zich daar zo bewust van is vind ik het vreemd dat er alleen over de chauffeur gesproken wordt en niet over een 20 jarige motorrijder op een scheurijzer.

En met niets bekend bedoel ik uitslagen van het VOA onderzoek;)

@ vroemvroem: ik zeg niet dat ik de kans 8x zo groot vind, ik zeg dat die kans "tot wel 8x zo groot is". Dat is ook de hele reden waarom we allemaal zo extra goed op moeten letten;)
Een ongeluk tijdens Een rit met OGS wordt niet altijd veroorzaakt door de met spoed rijdende chauffeur.

Natuurlijk snap ik dat de vrees bestaat over een vervolging omtrent artikel 5 of 6 maar daar Is nu nog totaal geen sprake van. Ik denk dat de chauffeur op dit moment al even voldoende "gestraft" is met de hele gebeurtenis. Laten we hopen dat het niet zo ver hoeft te komen!