Middel hulpverlening (verkeersongeval) Poppenallee N757 - Dalfsen 22-05-2011

Auteur Topic: Middel hulpverlening (verkeersongeval) Poppenallee N757 - Dalfsen 22-05-2011  (gelezen 3938 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Theo Habers
@wa_Dalfsen01
Wijkagent van Dalfsen, Hoonhorst en Lemelerveld. Telefonisch bereikbaar 0900-8844. http://www.politie.nl/ijsselland.

Vannacht vond er om 00.18 u op de Poppenallee te Dalfsen een ernstig verkeersongeval plaats. Getuigen gezocht.0900-8844.
2 minutes ago
Samen sterk in de hulpverlening!

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Politie zet helicopter in bij ongeval in Dalfsen  

http://www.destentor.nl/regio/salland/8740511/Politie-zet-helicopter-in-bij-ongeval-in-Dalfsen.ece
zondag 22 mei 2011 | 11:18 | Laatst bijgewerkt op: zondag 22 mei 2011 | 11:20

Tekstgrootte  
 DALFSEN - Bij een ongeval aan de Poppenallee in Dalfsen heeft de politie in de nacht van zaterdag op zondag een helicopter met warmtebeeld ingezet om te zoeken naar personen die bij het ongeluk betrokken zouden zijn.
Bij een botsing, die om kwart over twaalf zaterdagnacht plaatsvond, waren twee auto's betrokken. Omdat onduidelijk was hoeveel personen betrokken waren bij het ongeval, en het zich ernstig liet aanzien, zette de politie de helicopter in. Dat ging dus niet om een traumahelicopter, maar een hel;icopter met warmtebeeld.

Uiteindelijk is een persoon naar het ziekenhuis gebracht.

Later meer nieuws over dit ongeval.

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Wat ik van iemand via-via van een besloten website voor hulpdiensten heb gekregen is de volgende korte quote:
Citaat
De brandweer heeft de sloten en weiland afgezocht met onder andere een warmtebeeldcamera. [..] De ambulancedienst was aanwezig [..] en vanuit Nijmegen werd de traumahelicopter aangestuurd welke halverwege geannuleerd is [..].
Ik neem vermoed dat die helikopter met warmtebeeldcamera niet helemaal correct is. e050
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Zou kunnen Stefan, hoewel ik een bericht in de Stentor wat dat betreft net zo (on)betrouwbaar vind als hetgeen jij vermoed op basis van iemand via-via  ;)

we wachten het maar even af op verdere berichten!

mike

• Senior gebruiker
Ik neem vermoed dat die helikopter met warmtebeeldcamera niet helemaal correct is. e050

En waarom niet ? Alle helikopters van de KLPD hebben een warmtebeeld camera aan boord.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Automobilist gewond bij aanrijding

Dalfsen, 22-05-2011

http://www.politie.nl/ijsselland/nieuws/110522automobilistgewondbijaanrijding.asp

Een 25-jarige inwoner van Dalfsen is op zondag 22 mei gewond geraakt bij een aanrijding op de Poppenallee. De man raakte met zijn auto, ongeveer een kwartier na middernacht, bij de bocht naar de Marshoekersteeg op de verkeerde weghelft terecht. Toen hij dit wilde corrigeren raakte hij de tegemoetkomende personenauto, bestuurd door een 54-jarige plaatsgenote. Door de klap werd de man uit zijn auto geslingerd en werd met verschillende botfracturen per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. De 54-jarige automobiliste bleef bij het ongeval ongedeerd. De politie roept getuigen van de aanrijding op zich te melden bij het team Dalfsen via telefoonnummer 0900-8844

bAdemArk

• Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Wat ik van iemand via-via van een besloten website voor hulpdiensten heb gekregen is de volgende korte quote:Ik neem vermoed dat die helikopter met warmtebeeldcamera niet helemaal correct is. e050

Er is wel degelijk een traumaheli gealarmeerd. Ik stond op dat moment bij het coördinatie-overleg (OvD-P/G/B/Red, calamiteitencoördinator, EHBO, Traffic Support) van Fusion of Dance, dat even verderop plaatsvond. De OvD-G vond het maar raar dat hij niet opgepiept werd, terwijl er wel een traumaheli onderweg was. Hij is toch maar even in de auto gestapt en gaan kijken.

Groeten,
Mark