Even een vraag.
Afgelopen donderdagnacht is onze kat aangevallen en behoorlijk verwond door een onbekende hond. Twee getuigen hebben de hond zien weglopen een brandpoort in, zijn er nog achter aangelopen, maar hem toen uit het oog verloren.
De kat heeft hier o.a. een heupluxatie aan over gehouden welke nu morgen waarschijnlijk geopereerd moet gaan worden, ook vrijdag al een flinke dierenartsrekening. Al met al dus, naast de afschuw over deze aanval, een flinke kostenpost welke ik graag zou willen verhalen op de eigenaar. Ik ben zelf al op zoek, maar dacht ook even de politie te bellen wat zij voor opties hebben. Het antwoord was: geen.
Dit verbaasd mij in zoverre dat er blijkbaar een hond los rond kan lopen in de buurt, agressief gedrag vertoont en daarbij mijn "eigendom" flink beschadigd en zolang ik niet zelf de eigenaar achterhaal en hem privaatrechtelijk aansprakelijk stel ik dus nul komma nul opties heb. Op het moment dat een onbekende een bloempot omschopt uit mijn tuin en ik vele malen minder schade heb kan ik opeens wel aangifte doen van "vernieling", is dit niet een beetje krom?