Kat aangevallen door hond - geen aangifte mogelijk?

Auteur Topic: Kat aangevallen door hond - geen aangifte mogelijk?  (gelezen 11235 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #20 Gepost op: 23 mei 2011, 00:48:35
Ik ben benieuwd naar het verloop van dit. Hoop dat je ons op de hoogte houd :) .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 23 mei 2011, 23:28:11
Ik ben benieuwd naar het verloop van dit. Hoop dat je ons op de hoogte houd :) .

Vandaag 255 euro afgerekend voor de zorg van afgelopen vrijdag, nog weer 35 euro voor consult vandaag en besloten dat het vakantiegeld maar naar de corrigerende heupoperatie gaat van ongeveer 650 euro... Dus bijna 1000 euro "schade" en strafrechterlijk is er niks van te maken  :-X

Verder geflyerd of er iemand is die de hond herkend en naar aanleiding daarvan een, anoniem, telefoontje gekregen dat er twee straten verderop inderdaad een hond woont die aan de beschrijving voldoet, niet alleen qua uiterlijk maar ook qua gedrag van hond en baas. Afgesproken met de getuigen om er morgenavond even langs te gaan en te kijken of dit inderdaad de hond is. Zo ja dan de eigenaar aansprakelijk stellen en maar hopen dat deze verzekerd is.

Wijkagent nog niet gesproken deze belt mij morgen of overmorgen terug.

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #22 Gepost op: 24 mei 2011, 01:02:42
Ik hoop echt dat dit voor jou (en de kat) allemaal goed komt. Is een zware financiële domper voor je en voor je kat meer dan dat.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 24 mei 2011, 15:53:18
Ok, dus er zit nog schot in de zaak.. Blijft het een lastige zaak om het te "bewijzen". Succes in elk geval en geef je Kat een lekker brokkie hart.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #24 Gepost op: 24 mei 2011, 16:45:18
Een vraag gerelateerd aan het moeten aangelijnd zijn.
Bij ons op de camping moet volgens het regelement een hond altijd aangelijnd zijn.
Nu hebben wij een hele kleine Yorkshire Terrier die geen vlieg kwaad doet en op ons veldje bij de caravan/tent ook altijd los liep (lag)
De campingeigenaar vertelde laatst dat hij toch liever had dat de hond aangeleind was omdat andere mensen wier hond groter en vervelender was ook niet wilde aanlijnen omdat die van ons dat ook niet was (ja maar hij hoeft het ook niet ......jammer jammer huil huil)
de hond is nu dus aangelijnd (hij heeft een lijn van ongeveer 5 meter aan zijn halsband die verder nergens aan vast zit, dus hij kan gewoon overal heen)
Campingbaas blij, wij blij, hond blij.

Maar hoe zit dat juridisch eigenlijk, waar staat de definitie van wat "aangelijnd" is ?
Ik neem aan dat een hond aan een lijn van 100 meter lang (ook al zit het losse eind wel vast) ook niet echt aangelijnd is, of wel ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Gijs

• Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 24 mei 2011, 17:00:41
ten aanzien van de camping is dit een zaak tussen de eigenaar en de gebruiker van het campingterrein.

Aangelijnd wil ook zeggen onder direct toezich opdat correctie mogelijk is ( Uitspraak politierechter Haaglanden ) Dus een lijn tot 10 meter zou ik zo zeggen, mede omdat deze (lange lijn) in de wagen (honden surveillance ) aanwezig is.
Bij instappen begint de inzet.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #26 Gepost op: 24 mei 2011, 18:06:41
ten aanzien van de camping is dit een zaak tussen de eigenaar en de gebruiker van het campingterrein.
Aangelijnd wil ook zeggen onder direct toezich opdat correctie mogelijk is ( Uitspraak politierechter Haaglanden ) Dus een lijn tot 10 meter zou ik zo zeggen, mede omdat deze (lange lijn) in de wagen (honden surveillance ) aanwezig is.

Uiteraard gelden op de camping andere rechtsgronden als wanneer in de APV staat dat honden buitenshuis altijd en overal aangelijnd dienen te zijn. Om dat laatste ging het me inderdaad.
De uitspraak die je aanhaalde kende ik niet, als de hond goed genoeg onder appel staat is een fysieke lijn niet nodig...
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 24 mei 2011, 18:14:24
Uiteraard gelden op de camping andere rechtsgronden als wanneer in de APV staat dat honden buitenshuis altijd en overal aangelijnd dienen te zijn. Om dat laatste ging het me inderdaad.
Inderdaad op de camping heeft men te maken met de zogenaamde 'huisregels' bij het overtreden daarvan kan de eigenaar de gast de toegang ontzeggen....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 24 mei 2011, 20:08:54
Weer even een update, vanavond langsgegaan bij degene die in de tip genoemd werd en daaruit blijkt maar weer dat een tip lang niet altijd betrouwbaar is. Netjes ontvangen, 2 honden keurig in de bench die rustig bleven liggen toen wij binnenkwamen (toch twee vreemde mannen). Hond was wel van hetzelfde "soort", maar werd ook niet herkend door de getuige.

Wel weer een ander adres gekregen waar ook een dergelijke hond zou wonen. Dus daar gaan we nog even verder mee aan de slag.

Kat begint alweer een klein beetje te hinkelen ook al is de heup nog niet geopereerd, dat gaat donderdag gebeuren.

Gijs

• Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 24 mei 2011, 20:25:07
TIP: noteer zoveel mogelijk gegevens o.a. tijdstippen en namen, adressen en een aantal steekwoorden.
Dit is alleen maar makkelijk voor het gesprek met de wijkagent.  Hierbij geldt alleen feiten.
Bij instappen begint de inzet.