Tas voor EHBO

Auteur Topic: Tas voor EHBO  (gelezen 37683 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #30 Gepost op: 23 mei 2008, 15:04:21
Inhoud zelf verzorgen..


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #31 Gepost op: 23 mei 2008, 15:12:23
Als je een tas koopt, kan je dan het beste zelf de inhoud verzorgen, of een tas compleet met inhoud kopen?
Zelf, kan je hem inrichten naar je eigen wensen en kun je wat kwalitatiefs beters kopen.


guest6532

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 30 juni 2009, 00:24:50
Sorry voor deze grote schop onder de kont van dit topic... :-[

Ik ben op zoek naar een EHBO-tas, en ik kan de tas van Medical Life Support krijgen voor €39. Ik hoorde verhalen over de Boscarol Master, zijn er mensen die foto's hebben, of die kunnen maken, van de Boscarol Master en/of de 'Traveler Hulpverlenerstas' van MLS? Ik prefereer een tas boven een koffer, omdat ik hem ook mee moet/wil kunnen nemen, vakantie, uitstapje, evenement, etc. Er moet minimaal een A-vulling in komen, en daarnaast nog aanvullingen zoals een (paar) reddingsdeken(s), asperine, xymetazoline (zelf heb ik wel eens een spontane bloedneus, nu verholpen door de KNO-arts, maarja, "You'll never know" ;)), enzovoort. Kan dit er allemaal in?

Alvast bedankt! :)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #33 Gepost op: 30 juni 2009, 09:21:28


Hier een Boscarol Master (pvc-coated) .  Ik heb nu ruim 4 jaar ervaring met deze tassen en deze bevallen erg goed..  Je kan ze zelf goed indelen.  Er kan zelfs een complete zuurstofset in als je wilt..  Word geleverd met diverse module tassen..


guest6532

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 30 juni 2009, 11:53:10
Dat ziet er goed uit! O0 Waar kan je hem kopen, en wat zijn de kosten ervan? :)

Tim


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #35 Gepost op: 30 juni 2009, 16:39:10
Dit is de traveler hulpverleningstas. Kan zowel als schouder-, als rugtas worden gebruikt. Een erg fijne tas die je ook goed kan indelen.
Je kan er nog een regenhoes bij bestellen en als je wilt een koeltaske als vervanger voor 1 van de 3 tasjes in het grote vak van ej tas.
Daar zou je coldpacks of drinken in kunnen stoppen.



Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #36 Gepost op: 30 juni 2009, 16:40:40
Dit is de traveler hulpverleningstas. Kan zowel als schouder-, als rugtas worden gebruikt. Een erg fijne tas die je ook goed kan indelen.
Je kan er nog een regenhoes bij bestellen en als je wilt een koeltaske als vervanger voor 1 van de 3 tasjes in het grote vak van je tas.
Daar zou je coldpacks of drinken in kunnen stoppen.

Deze tas kan je overigens bij diverse web-winkels bestellen, met of zonder inhoud. Let echter wel op de prijs, deze kan toch wel eens fors verschillen.
De mijne heb ik bij MF Medical vandaan.




Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


guest6532

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 30 juni 2009, 17:17:28
Bedankt, Kolkkie! O0

Zijn de Traveler Hulpverleningstas en de Boscarol Master ongeveer even groot? Is er misschien iemand die nog wat foto's zou kunnen maken van het 'opbergvak' van de Master? Wat zijn de kosten ongeveer van de Boscarol Master, en waar hebben julllie hem gekocht/kan ik hem (het beste) kopen?

Tim O0


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #38 Gepost op: 30 juni 2009, 17:46:18
Tim,

de kosten voor een boscarol zijn een veelvoud van die van de traveler tas.

Het ligt er helemaal aan wat je uit wilt geven en hoe vaak je hem gebruikt.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


guest6532

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 30 juni 2009, 21:08:47
Als de tas iets van €120 euro kost, dan wil ik met hard achter mijn hoofd krabben eventueel nog wel tot een koop overgaan.

Ik wil er minimaal een A-vulling in kwijt, daarnaast gewoon wat aanpassingen, naar mijn wensen. De zuurstoffles is natuurlijk erg handig, maar ik ga deze níet standaard in mijn tas doen denk(/vrees) ik. Gewoon voor de Eerste Hulp, maar met beademingsmasker, reddingsdeken, rescue-schaar,een zakje met handschoenen, ga zo maar door. Dit omdat ik tegenover een bejaardentehuis woon, omdat ik ook op scouting zit, en evt. op (scouting)kampen in de toekomst bij de EHBO-afdeling wil/ga werken. Denken jullie dat de tas(sen) van Medical Life Support dan voldoende zijn(/is), of zou de Boscarol ook hier een oplossing voor kunnen zijn? En nogmaals, waar hebben jullie de Boscarol-tas vandaan, en wat waren jullie ervoor kwijt? :)

Tim :)