Nou ik ben erg benieuwd... Dit onder het mom van efficiëntie? Gaan deze centralisten dan ook de ketenlijn opnemen?
Het zal in de witte kolom niet bepaald goed zijn voor de dieselrekening van de RAV en kerosinerekening van het MMT. Dit geld kunnen we beter inzetten voor verbeteringen in de patiëntenzorg
Alleen heeft overbodige inzet van materieel en personeel helemaal niets te maken met ProQA of welke centralist een spoedmelding voor ambulancedienst gaat afhandelen.
Als je de melding door ProQA rammelt rolt er een code uit.
De Medical Director of in Nederland vermoedelijk de MMA moet bepalen welke urgentie hij aan een bepaalde code wil hangen en welk materieel/personeel moet worden ingezet.
Het mag voor zichzelf spreken dat ProQa dat niet kan, in Nederland kent men volgens mij maar twee smaken A1 of A2, in bijv. Qatar zijn er meerdere smaken o.a. BLS-ambu zonder zwaailicht, BLS ambulance met zwaailicht/sirene, rapid responder (4x4 voertuig met critical care paramedic + paramedic), MDS (medical doctor service = huisarts in dienst van ambulancedienst), ALS-ambulance zonder zwaailicht, ALS-ambulance met zwaailicht en sirene, meerdere ALS-ambulances + rapid responders in directe omgeving locatie melding, alle ALS-eenheden in directe omgeving incidentlocatie (ALS-ambulances + rapid responders + HART + surgical trauma care unit), MCI, enz.