Ehm, volgens mij was ik niet helemaal duidelijk, ik bedoelde welke trial mbt PCI gaan jullie meedoen?
De studies mbt furosemide, cpap, iv nitro, etc. bij acuut hartfalen ken ik, daarom begon ik er ook over
Je wilt trouwens niet weten wat de AHA in hun richtlijn 2010 heeft opgenomen t.a.v. nitro-gebruik door pre-hospitale hulpverleners... (ik zal een tipje van de sluier oplichten: max. 3)
Max 3 NTG (nitroglycerine)? haha dat is te weinig blijkt in de praktijk maar al te vaak.... NTG is veel efefctiever dan morfine, lasix zit daar tussenin.
En zoals Carl al vermeldde, parenteraal NTG geven (via infusie) is wel zo handig bij CPAP gebruik(masker met overdruk door zuurstof), die 5 mmHg(maat van druk) is al niet veel laat staan dat die steeds weer 5 minuten lang opgebouwd moet worden na het geven van NTG en dan t masker er weer af gaat...
Bij onze dienst staat het IV NTG perfusor gebruik op het wensenlijstje mede gezien de recente onderzoeken.
- Overigens, welke ambupleeg herinnert zich nog de LPA 6 met in het kinder allergieblok de continue IV adrenaline medicatie via perfusor??
- Laat staan dat in LPA 7.2 nu de 300 mg cordarone in 15 minuten (!!) slow iv gegeven moet gaan worden?! Alleen daarvoor al is een perfusor hard nodig.