Als ik dus de foto moet beoordelen is mijn conclusie "Nee je mag hier geen 80 maar 50, dat is het bord dat je tegenkomt aan de rechterzijde van de weg. EBBK staat links heeft dus voor mij eigenlijk geen betekenis."
Interessant gezichtpunt !
Maar ik kan dit goed volgen, een collega van mij is een goede week geleden vrijgesproken van het overtreden van de max snelheid omdat het bord alleen links stond.
De betreffende verbalisante kreeg zelfs nog een veeg uit de pan van de rechter omdat ze beter had moeten weten en nu de tijd van zowel de rechtbank als de verdachte aan het verspillen was.
(de persoon in kwestie had in bezwaar aangegeven dat het bord links geen waarde had, maar de betreffende verbalisante legde dat zonder nadere motivatie naast zich neer)
Vervolgvraag, waar houdt de bebouwde kom op, daar waar de gemeente die grens ooit gelegd heeft, of daar waar het bord dat aangeeft ?
M.a.w. stel dat het bord links verdwenen zou zijn (plat gereden bijvoorbeeld) houdt de bebouwde kom dan opeens niet meer op of bestaat alleen het bord wat het einde van de bebouwde kom aangeeft niet meer.
Of anders gezegd, waar wordt de maximum snelheid weer 80 km/uur, daar waar de bebouwde kom ophoudt of daar waar het bord aangeeft dat de bebouwde kom ophoudt ?