Politie gaat insluipen in woningen ter inbraakpreventie

Auteur Topic: Politie gaat insluipen in woningen ter inbraakpreventie  (gelezen 28100 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 28 mei 2011, 12:39:35
Dit soort dingen zijn zoooo situatie afhankelijk. Het ligt echt aan de feiten en omstandigheden. Ik denk niet dat je een dergelijke algemene opmerking kan maken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Jim1

• Forum gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 28 mei 2011, 13:51:30
De witte voetjes zijn mooi overgenomen van onze regio (AA)
Hier werken we al een aantal jaren mee. Heb ze meerdere malen door ramen en deuren gegooid. Werkt prima. Je denkt toch niet dat ik 20 huizen per dienst binnen ga klimmen?

Nachtbroeder1978

• verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 28 mei 2011, 15:53:46
De witte voetjes zijn mooi overgenomen van onze regio (AA)
Hier werken we al een aantal jaren mee. Heb ze meerdere malen door ramen en deuren gegooid. Werkt prima. Je denkt toch niet dat ik 20 huizen per dienst binnen ga klimmen?

Kijk en dan is het ineens een heel ander verhaal. Niet binnenklimmen maar alleen iets door een open raam of deur achterlaten. Dat lijkt me een prima waarschuwing, zeker als er een heldere boodschap op staat (iets als: de politie heeft geconstateerd dat uw woning eenvoudig voor dieven te betreden is door een open raam / deur etc) goed voor de bewustwording O0

Bij binnentreden zou je natuurlijk ook ineens tegenover een zeer waakse hond kunnen aanlopen, wordt het ineens een heel lastige situatie lijkt me. Zal je maar gebeuren dat er ineens een mastiff in je been hangt of iets dergelijks. Moet je straks nog een schade vergoeding betalen omdat je over het tapijt hebt lopen bloeden enzo. 98uiye

Lijkt me niet de bedoeling.

GreetZ
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.

pavdhu

• Gast
Reactie #33 Gepost op: 28 mei 2011, 21:22:51
Dit gaat echt te ver. Dat je wijst hoe iemand eventueel je huis in kan sluipen is prima, maar als agent zijnde heb je een voorbeeldfunctie.

Ik zie dit wel een keertje fout gaan, iemand denkt dat er echt inbrekers zijn en pakt zijn houten knuppel (soms zelfs met spijkers eraan >:( ) gaat zijn huis doorlopen. Ziet dan in een flits iemand en slaat. Als hij dan goed kijkt ziet hij dat het een agent is, want in een paniekreactie ga je niet eerst lopen kijken wie het is. Dat is gewoon een natuurlijke reflex.

Dus nogmaals, dat je aanbelt en zegt dat het gevaarlijk is om een raam open te laten staan is okey, maar zomaar naar binnen sluipen (zonder schade) gaat echt te ver.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #34 Gepost op: 28 mei 2011, 22:12:13
Kijk en dan is het ineens een heel ander verhaal. Niet binnenklimmen maar alleen iets door een open raam of deur achterlaten. Dat lijkt me een prima waarschuwing, zeker als er een heldere boodschap op staat (iets als: de politie heeft geconstateerd dat uw woning eenvoudig voor dieven te betreden is door een open raam / deur etc) goed voor de bewustwording O0

Op de handjes of voeten staat ''Dit hadden ook de voetstappen / handen van een inbreker kunnen zijn''
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #35 Gepost op: 28 mei 2011, 22:42:26
Ennuh, op grond van artikel 2 politiewet kun je vast ook wel binnentreden toch.. iemand die zijn huis niet goed afsluit is toch zeker wel hulpbehoevend?  ;D

Artikel 2 PW is een taakomschrijving en geeft geen bevoegdheden!

Eehmm, die smile stond er niet voor niks... was enigszins ironisch bedoeld  ;)

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 29 mei 2011, 11:13:22
Ga jij het risico nemen? Ik niet in ieder geval !

Meestal niet en ik ook pas 1 keer gelezen dat het als onrechtmatig binnentreden was beoordeeld maar dat had ook te maken met het vinden van.. niet legaal materiaal.. ;). Zolang de vliegjes nog niet tegen de ruiten opstomen ga ik er vanuit dat ik nog op tijd (kan) zijn... O0

@TDMdR: Oh  O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 29 mei 2011, 16:15:03
Ik zie dit wel een keertje fout gaan, iemand denkt dat er echt inbrekers zijn

Of je bent met privezaken bezig en er staat ineens een uniform naast je... >:D

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #38 Gepost op: 29 mei 2011, 23:23:09
Ik vraag me (nog steeds) af of het bericht in de startpost een ''door de politie verzonden persbericht'' is, of dat men iets op heeft geschreven naar aanleiding van een uitlating van een politiemedewerker/voorlichter ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Professor in fictie

• Forum gebruiker
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #39 Gepost op: 30 mei 2011, 13:19:51
Of je bent met privezaken bezig en er staat ineens een uniform naast je... >:D

Zoals het toppen van je wietplanten? Of het afstoffen van de ehh je vat ehm.  ;D :D
Freude am Fahren