Wat ik mij ook afvraag, wat kunnen de gevolgen zijn voor iemand die plots oog in oog komt te staan in zijn woning met een agent en die door schrik/paniek overvallen deze zelfde agent "net even geen koffie" aanbied....
Als ik er eens over nadenk en ik zou 'avonds/'s nachts opeens iemand in mijn woning aantreffen dan zou ik ook niet de vriendelijkheid zelf zijn, ook al wordt er geroepen dat hij van de politie is (zoiets verwacht je dus echt niet). En dan even buiten het feit dat tenminste één van mijn honden meteen serieus ingebeten zou hebben, deze blaffen namelijk geen van allen binnenshuis, daarbij heb ik ook nergens bordjes hangen wat kenbaar maakt dat er 'gevaarlijke' honden aanwezig zijn. (Woning is namelijk veilig genoeg dat er niet zomaar iemand 'per ongeluk' (kinderen bijv.) naar binnen kan lopen. Achterdeur is ook nooit op slot tenzij beide honden mee gaan...)
Tuurlijk, het idee erachter om mensen ervan bewust te maken dat hun woning onveilig is dat verdient een dikke pluim, maar de uitvoering laat nogal te wensen over en komt het op mij over dat hier totaal niet over eventuele gevolgen is nagedacht...
Maar vraag mij toch af wat dan de eventuele gevolgen zouden kunnen zijn... Een hond waar op geschoten wordt, of misschien zelfs de bewoner !?
Ik weet, het gaat wel erg ver wat ik nu aanhaal, echter valt niet uit te sluiten dat het niet zou kúnnen gebeuren !