Politie gaat insluipen in woningen ter inbraakpreventie

Auteur Topic: Politie gaat insluipen in woningen ter inbraakpreventie  (gelezen 28102 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Reactie #40 Gepost op: 31 mei 2011, 13:59:23

De politie bashers (GeenStijl gaf alvast een voorzetje) zien hierin natuurlijk weer een prachtige aanleiding om hun gal te spuwen.

Beetje vreemde reactie. GeenStijl is verre van politiebashers en helpen vaak genoeg bij het opsporen van daders. Lees recent bijvoorbeeld hun bijdrage n.a.v. de mishandeling van een agent die in eigen tijd werd mishandeld op de A6 toen hij op zijn motor reed.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 31 mei 2011, 16:17:27
GS heeft inderdaad al vele malen zijn nut bewezen, met opsporingsmethodes die eigenlijk afgekeurd worden.

En tja, als je als burger weet dat er zo'n 150.000 zaken per jaar op de plank blijven liggen, mag je er af en toe best een kritisch artikel aan wijden, met een knipoog. Met deze info in het achterhoofd kun je er op wachten dat er gereageerd zal worden, op het onderwerp van dit topic. Is niet echt bashen, maar meer frustratie.

Zoveel zaken op de plank, en de politie struint open deurtjes en raampjes af, dat is het beeld wat ontstaat. Dat de politie op veel plaatsen ver onder de sterkte moet draaien, is bij veel mensen niet bekend. Helaas.

Ik vraag me (nog steeds) af of het bericht in de startpost een ''door de politie verzonden persbericht'' is, of dat men iets op heeft geschreven naar aanleiding van een uitlating van een politiemedewerker/voorlichter ...

Ik vraag het me ook nog steeds af. Is hier iets ongelofelijk uit z'n verband gerukt, of is het gewoon een anti-inbraak-campagne?

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 31 mei 2011, 17:41:12
Agh, mijn hond ziet het verschil tussen een agent en nep agent niet, en hapt keihard toe als ze aan mijn spulletjes komen. Eigen risico O0
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 31 mei 2011, 18:21:22
Nav dit topic hebben Nieumeier en ik van gedachten gewisselt op Twitter. Na overleg met Justitie zagen ze toch in dat deze manier in deze vorm niet kon. Plan gaat aangepast worden dus..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Reactie #44 Gepost op: 31 mei 2011, 22:45:07
Inderdaad, dat ze de tijd maar steken in het behandelen van de zaken die op de plank liggen!

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 31 mei 2011, 23:01:21
Inderdaad, dat ze de tijd maar steken in het behandelen van de zaken die op de plank liggen!

Voorkomen is beter dan genezen, maar dat is natuurlijk een totaal andere discussie!
De voetjesactie lijkt mij al een hele mooie manier om mensen bewust te maken, denk dat daar ook een aardig schrikeffect inzit..
Senior GGP / Oost-Brabant

JackM

• Senior gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 31 mei 2011, 23:27:28
Nogmaals, de politie heeft niets te zoeken in mijn huis. Als ze persé naar binnen willen door een raam wat ze open kunnen krijgen staat er een lief beest op ze te wachten en die grijpt ze. Dan doen ze maar een folder in de brievenbus, ze hebben maar buiten mijn huis te blijven.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 31 mei 2011, 23:33:06
Nogmaals, de politie heeft niets te zoeken in mijn huis. Als ze persé naar binnen willen door een raam wat ze open kunnen krijgen staat er een lief beest op ze te wachten en die grijpt ze.

Fijn zon getrainde hond in je woning..... :-X Ik zie allemaal van die heftige (overdreven?) bewoordingen over honden etc.
Maar wat nou als jij, je vrouw of kind opeens alleen onwel in de woning ligt? Fijn dat je hond alles aanvalt wat binnen komt wandelen...

En dan nog iets, het is al eerder benoemd maar men gaat geen "raam open krijgen" Het gaat om reeds openstaande ramen en deuren. Het een en ander is al via twitter toegelicht en agenten gaan dus niet bij jan en alleman zomaar naar binnen klimmen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

JackM

• Senior gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 31 mei 2011, 23:38:34
Fijn zon getrainde hond in je woning..... :-X Ik zie allemaal van die heftige (overdreven?) bewoordingen over honden etc.
Maar wat nou als jij, je vrouw of kind opeens alleen onwel in de woning ligt? Fijn dat je hond alles aanvalt wat binnen komt wandelen...

En dan nog iets, het is al eerder benoemd maar men gaat geen "raam open krijgen" Het gaat om reeds openstaande ramen en deuren. Het een en ander is al via twitter toegelicht en agenten gaan dus niet bij jan en alleman zomaar naar binnen klimmen.
Nope red, ik heb nergens gezegd dat hij alles pakt wat binnen komt lopen. Zodra ze aan mijn spullen komen en daar mee weggaan dan grijpt meneer in. En onderschat honden niet, ze hebben dondersgoed door wat goed en fout volk is.
 En ja, het is een goed getrainde hond, heb zelf een kleine rondlopen hier en er komt genoeg "vreemd volk"binnen, nooit problemen gehad.

Maar zodra er onraad is grijpt hij in, en als er 2 vreemde lui binnen komen en de baasjes zijn van huis, en ze gaan ook nog eens aan mijn spullen zitten dan is het snel klaar.

Als ik in de zomertijd een raam open laat staan op een kier is hij zo open te krijgen als je er aan gaat zitten.
Ik blijf er bij dat ze niks te zoeken hebben IN mijn huis. Als ze een foldertje door mijn brievenbus gooien weet ik meer dan genoeg.
Maar als de hond met me mee is gaat alles gewoon dicht, daar niet van.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 31 mei 2011, 23:45:49
Als ik in de zomertijd een raam open laat staan op een kier is hij zo open te krijgen als je er aan gaat zitten.
Ik blijf er bij dat ze niks te zoeken hebben IN mijn huis. Als ze een foldertje door mijn brievenbus gooien weet ik meer dan genoeg.
Maar als de hond met me mee is gaat alles gewoon dicht, daar niet van.
Ik onderschat honden zeker niet. Ik hoop alleen dat jij ze niet overschat. ;)
Het laatste ben ik overigens met je eens hoor. Ze hebben inderdaad niets te zoeken in jou huis.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.