Slechts een deel is natuurlijk niet op te lossen. Vele malen hebben betrokken instanties aangegeven dat aangiften blijven liggen omdat er gewoonweg geen mankracht is. Als je dan de beschikbare mankracht huizen laat betreden is dat naar mijn mening niet efficiënt inzetten van je personeel.
Dat overvallers hun werkterrein verplaatsen naar woningen vind ik een gewaagde uitspraak. Jij hebt daar blijkbaar onderzoek naar gedaan? In mijn eerdere posts heb ik al aangegeven dat de mensen die zaken afhandelen andere mensen zijn als de mensen die de woningen betreden. Dit argument gaat dus niet op. En uiteraard zijn er teveel plankzaken, maar als je geen preventie toepast worden het er alleen maar meer.
Daarnaast kan ik uit ervaring zeggen dat er
(bijna) geen enkele woninginbraak een plankzaak is...... Woninginbraken worden alleen op heterdaad opgelost, of als de inbraak door getuigen/aangevers wordt gezien, of als FO (forensische opsporing) een hit oplevert. Zijn deze dingen niet van toepassing? Dan wordt de zaak opgelegd en verdwijnt deze in de statistieken/administratie.