Politie gaat insluipen in woningen ter inbraakpreventie

Auteur Topic: Politie gaat insluipen in woningen ter inbraakpreventie  (gelezen 28182 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Reactie #60 Gepost op: 2 juni 2011, 18:33:11
Wellicht inderdaad eenzelfde discussie. Ik ben nog steeds van mening dat je personeel efficiënter kan inzetten. Hiermee zal ik ook verder niet meer in herhaling vallen, aangezien we toch in een patstelling zijn beland.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 3 juni 2011, 01:28:23
Slechts een deel is natuurlijk niet op te lossen. Vele malen hebben betrokken instanties aangegeven dat aangiften blijven liggen omdat er gewoonweg geen mankracht is. Als je dan de beschikbare mankracht huizen laat betreden is dat naar mijn mening niet efficiënt inzetten van je personeel.

Dat overvallers hun werkterrein verplaatsen naar woningen vind ik een gewaagde uitspraak. Jij hebt daar blijkbaar onderzoek naar gedaan? In mijn eerdere posts heb ik al aangegeven dat de mensen die zaken afhandelen andere mensen zijn als de mensen die de woningen betreden. Dit argument gaat dus niet op. En uiteraard zijn er teveel plankzaken, maar als je geen preventie toepast worden het er alleen maar meer.

Daarnaast kan ik uit ervaring zeggen dat er (bijna) geen enkele woninginbraak een plankzaak is...... Woninginbraken worden alleen op heterdaad opgelost, of als de inbraak door getuigen/aangevers wordt gezien, of als FO (forensische opsporing) een hit oplevert. Zijn deze dingen niet van toepassing? Dan wordt de zaak opgelegd en verdwijnt deze in de statistieken/administratie.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 3 juni 2011, 01:32:22
Ik ben nog steeds van mening dat je personeel efficiënter kan inzetten. Hiermee zal ik ook verder niet meer in herhaling vallen, aangezien we toch in een patstelling zijn beland.
Hmm, ik zie nu deze reactie pas, maar waar is jou mening op gebaseerd? Wat is jou relatie en kennis tot het politiewerk waarop jij je mening hebt gebaseerd dat er efficiënter ingezet kan worden? Of is dit gewoon een gevoel wat bij je heerst......

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Reactie #63 Gepost op: 3 juni 2011, 11:21:03
Mijn mening en uitspraken zijn gebaseerd op uitspraken van politiewoordvoerders zelf (bijvoorbeeld in Opsporing Verzocht), agenten die ik zelf heb gesproken, kranten, verslagen en communiqués aan de Tweede Kamer etc.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 4 juni 2011, 01:00:37
Aah, iemand die dus de krant leest en tv kijkt. Dat nuanceert de boel een beetje....  ::)

Bengi

• P-GLM
  • Forum gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 4 juni 2011, 01:06:11
Mijn mening en uitspraken zijn gebaseerd op uitspraken van politiewoordvoerders zelf (bijvoorbeeld in Opsporing Verzocht), agenten die ik zelf heb gesproken, kranten, verslagen en communiqués aan de Tweede Kamer etc.

Dolletjes, ABN!  ::)

On-topic, ben je als politieagent strafbaar? Stel er staat een raam open je stapt naar binnen en de bewoner treft jou opeens in zijn woonkamer aan?
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 4 juni 2011, 01:26:41
Ja, maar dat was eerder in het topic al beantwoord. In principe is het bij deze casus huisvredebreuk.

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #67 Gepost op: 4 juni 2011, 02:01:03
Ja, maar dat was eerder in het topic al beantwoord. In principe is het bij deze casus huisvredebreuk.

Want zijn de evt. vervolg acties die je kan doen als burger?
Politie bellen lijkt me in dit geval niet  :D
Vragen om zich te legitimeren en daarna naam/stamnummer noteren en aangifte doen of..?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

Bengi

• P-GLM
  • Forum gebruiker
Reactie #68 Gepost op: 4 juni 2011, 02:26:18
Want zijn de evt. vervolg acties die je kan doen als burger?
Politie bellen lijkt me in dit geval niet  :D
Vragen om zich te legitimeren en daarna naam/stamnummer noteren en aangifte doen of..?

Daar zat ik ook al aan te denken. Je kan moeilijk zeggen, meneer de agent, u bent aangehouden voor huisvredebreuk, danwel inbraak, danwel onrechtmatig binnentreden. U word zo spoedig mogelijk overgedragen aan het bevoegde gezag met het doel u voor te geleidingen aan een hovj.  :-\
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #69 Gepost op: 4 juni 2011, 09:31:12
Daar zat ik ook al aan te denken. Je kan moeilijk zeggen, meneer de agent, u bent aangehouden voor huisvredebreuk, danwel inbraak, danwel onrechtmatig binnentreden. U word zo spoedig mogelijk overgedragen aan het bevoegde gezag met het doel u voor te geleidingen aan een hovj.  :-\

Een ieder mag aanhouden op heterdaad en volgens mij staat er niet in SV dat het aanhouden van een politieagent uitgezonderd is  :)

Klacht, gevolgd door aangifte en dan zal Bureau Integriteit of bij vergaande zaken de Rijksrecherche onderzoek gaan doen. En als er sprake is van strafbare handelingen volgt hierna gewoon strafrechtelijke vervolging en een ontslagprocedure of interne maatregelen.