Politie gaat insluipen in woningen ter inbraakpreventie

Auteur Topic: Politie gaat insluipen in woningen ter inbraakpreventie  (gelezen 28186 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Reactie #70 Gepost op: 4 juni 2011, 09:31:51
Aah, iemand die dus de krant leest en tv kijkt. Dat nuanceert de boel een beetje....  ::)

Ja jôh, kan je lekker denigrerend over doen, maar de rest van het antwoord mijdt je volledig. Zo voer je toch geen discussie?

wim76

• Forum gebruiker
  • agent politie haaglanden
Reactie #71 Gepost op: 6 juni 2011, 00:08:44
Ja jôh, kan je lekker denigrerend over doen, maar de rest van het antwoord mijdt je volledig. Zo voer je toch geen discussie?

Zoals jij zegt.
Laten we alles bij de recherche zetten, kunnen we aangiftes wegwerken/zaken oplossen. Maar dan is er niks meer op straat of iemand die een aangifte op kan nemen.
Laten we alles op straat werken, dan gebeurt er misschien wat minder. Maar dan is er niemand om aangiftes op te nemen of bij de recherche zaken weg te werken/op te lossen.
Laten we alles binnen zetten, dan nemen we makkelijk alle aangiftes op maar dan is er niemand op straat of bij de recherche.

Of zoals wij bij de politie het zeggen.
Zullen we het gewoon verdelen zoals het nu is. We proberen alles zo goed mogelijk te doen met de te weinig collega's die we hebben.

Bengi

• P-GLM
  • Forum gebruiker
Reactie #72 Gepost op: 6 juni 2011, 00:14:25
Zullen we het gewoon verdelen zoals het nu is. We proberen alles zo goed mogelijk te doen met de te weinig collega's die we hebben.

Amen!  :)
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"

Bengi

• P-GLM
  • Forum gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 6 juni 2011, 00:16:17
Een ieder mag aanhouden op heterdaad en volgens mij staat er niet in SV dat het aanhouden van een politieagent uitgezonderd is  :)

Klacht, gevolgd door aangifte en dan zal Bureau Integriteit of bij vergaande zaken de Rijksrecherche onderzoek gaan doen. En als er sprake is van strafbare handelingen volgt hierna gewoon strafrechtelijke vervolging en een ontslagprocedure of interne maatregelen.

Okay, maar stel je voor je hebt inderdaad te maken met iemand die jou aanhoud. (jij bent de agent die naar binnen stapt)
Kun je je dan niet beroepen op een strafuitsluitingsgrond aangezien je met je werk bezig bent?

Zou zo 1, 2, 3 niet weten welke, vandaar mijn vraag.  e050
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #74 Gepost op: 6 juni 2011, 06:08:41
Okay, maar stel je voor je hebt inderdaad te maken met iemand die jou aanhoud. (jij bent de agent die naar binnen stapt)
Kun je je dan niet beroepen op een strafuitsluitingsgrond aangezien je met je werk bezig bent?

Zou zo 1, 2, 3 niet weten welke, vandaar mijn vraag.  e050

Als je met je werk bezig ben kan je als agent vaak beroepen op de strafuitsluitingsgrond
"Wettelijk voorschrift". Echter moet het dan wel in een wet danwel besluit danwel regeling
staan. Zie bijvoorbeeld het RVV waarin staat dat agenten waarbij het voor hun taak noodzakelijk
is zich niet aan het RVV hoeft te houden.

Is het echter een beleidsregel van het korps of bureau zelf dan is het geen wettelijk voorschrift
(die worden in Den Haag of door B&W gemaakt) dus heb je geen stafuitsluitingsgrond.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Reactie #75 Gepost op: 6 juni 2011, 09:54:47
Zoals jij zegt.
Laten we alles bij de recherche zetten, kunnen we aangiftes wegwerken/zaken oplossen. Maar dan is er niks meer op straat of iemand die een aangifte op kan nemen.
Laten we alles op straat werken, dan gebeurt er misschien wat minder. Maar dan is er niemand om aangiftes op te nemen of bij de recherche zaken weg te werken/op te lossen.
Laten we alles binnen zetten, dan nemen we makkelijk alle aangiftes op maar dan is er niemand op straat of bij de recherche.

Dat de politie mankracht te weinig heeft is meer dan duidelijk. Maar als er tijd over is om huizen binnen te gaan onder het mom van preventie, kan deze tijd naar mijn mening beter ingezet worden om boeven op te sporen.

wim76

• Forum gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 6 juni 2011, 10:38:34
Dat de politie mankracht te weinig heeft is meer dan duidelijk. Maar als er tijd over is om huizen binnen te gaan onder het mom van preventie, kan deze tijd naar mijn mening beter ingezet worden om boeven op te sporen.

Wat denk je dat de collega's op straat aan het doen zijn. Ze zijn met de surveillance bezig. Dat kan je niet binnen of bij de recherche doen.
Dus doen ze dat tijdens hun ronde. Het kost minder tijd om een wit voetje neer te leggen dan wanneer er een (poging) inbraak is geweest.
Aangifte
Buurtonderzoek eventueel vervolg buurtonderzoek
TR komt voor de sporen

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 6 juni 2011, 10:54:31
Nu even een vraag van mijn kant, aanhouden voor huisvredebreuk kan toch pas ná één of twee vorderingen het huis te verlaten? ( door de huiseigenaar gevorderd wel te verstaan).
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

Falcor

• Forum gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 6 juni 2011, 11:06:52
Nederland is krom... De eerste die bij mij inbreekt vinden ze gebroken in het park 20 km verderop, en een politieagent ook.. Mijn huis,   >:(  
 :P :P :P

Ik vind het een beetje onzin.. In elk huis waar een raam in zit kom je binnen.
Voor de rest vind ik het een eigen verantwoording van de bewoners.

Laat justitie meer personeel aannemen en meer surveillance dan kan je het al iets verminderen door preventief aanwezig te zijn.

wim76

• Forum gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 6 juni 2011, 14:05:05
Nederland is krom... De eerste die bij mij inbreekt vinden ze gebroken in het park 20 km verderop, en een politieagent ook.. Mijn huis,   >:(  
 :P :P :P

Ik vind het een beetje onzin.. In elk huis waar een raam in zit kom je binnen.
Voor de rest vind ik het een eigen verantwoording van de bewoners.

Laat justitie meer personeel aannemen en meer surveillance dan kan je het al iets verminderen door preventief aanwezig te zijn.

Jazeker, meer mensen aannemen zodat jij je ramen open kan laten staan wat ik dan vervolgens in de gaten mag houden.
Kom dan ook geen aangifte doen als er iets weg is dan.