GRIP 1 TIS 3.3 spoorwegongeval Bekslaan - Vogelenzang 27-05-2011

Auteur Topic: GRIP 1 TIS 3.3 spoorwegongeval Bekslaan - Vogelenzang 27-05-2011  (gelezen 9833 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #10 Gepost op: 27 mei 2011, 12:07:09


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #12 Gepost op: 27 mei 2011, 12:20:38
Treinbotsing in Vogelenzang

VOGELENZANG -  Een passagierstrein is in het Noord-Hollandse Vogelenzang in botsing gekomen met een kleine vrachtwagen.

De ernst van het ongeluk lijkt mee te vallen, maar de hulpdiensten zijn toch met groot materieel uitgerukt. Mede omdat de lading van de vrachtwagen nog onbekend is.

De chauffeur van de vrachtwagen is lichtgewond geraakt. Op dit moment wordt onderzocht of passagiers van de trein gewond zijn geraakt.

Meer details over de oorzaak van het ongeluk ontbreken nog. ProRail gaat een onderzoek uitvoeren en het treinverkeer is ernstig verstoord. Tussen Haarlem en Leiden Centraal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Tussen Haarlem en Voorhout rijden helemaal geen treinen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9897786/__Treinbotsing_in_Vogelenzang__.html?cid=short


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931


Hummer007

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #14 Gepost op: 27 mei 2011, 12:34:15


Uploaded with


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #15 Gepost op: 27 mei 2011, 15:15:32
Klein foutje van me... ik had bij de alarmering niet door dat er gelijk met de alarmering van de eenheden naar GRIP 1 was opgeschaald; normaal zijn er al wat eenheden ter plaatse en druk bezig.
Nu kwam ik als eerste brandweervoertuig ter plaatse... en met een dienstauto en 2 porto's kan je dan niet zoveel. Dan maar even afzijdig houden, wat natuurlijk voor het publiek er vreemd uitziet omdat je toch met prio 1 aan kwam rijden  8)

Hoewel het incident vrij snel onder controle was toch even GRIP 1 aangehouden om goed samen af te stemmen wat er met de passagiers van de trein moest gebeuren.

Iemand nog leuke foto's van een knappe jongeman met rood haar en een blauw hesje aan?


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #16 Gepost op: 27 mei 2011, 15:29:41
Blauw hesje?? wat is je functie? normaal heeft een OVD-P een blauw hesje toch? brandweer zie je toch niet zo vaak met een blauw hesje?
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #17 Gepost op: 27 mei 2011, 15:55:42
Blauw hesje?? wat is je functie? normaal heeft een OVD-P een blauw hesje toch? brandweer zie je toch niet zo vaak met een blauw hesje?

Mijn functie is Informatiecoördinator CoPI. Binnen de brandweer hebben ondersteunende functies een blauw hesje, is eens binnen de NVBR afgesproken.
Ik heb alleen eigenlijk geen monodisciplinaire brandweerfunctie (meer), maar een multidisciplinaire.
En de OvD-P draagt in onze regio een groen hesje, zodat hij binnen al het blauw en geel bij de politie wat meer opvalt  ;)


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #18 Gepost op: 27 mei 2011, 16:02:42
Ok, duidelijke en logische keuze, ik vraag me dan alleen weer af hoe het verschil gemaakt wordt tussen de leider van het COPI (groen toch) en de rest van het COPI (ook groen???).  :-\

Edit: is wel een off-topic vraag btw. Hoe doen ze dat toch ook alweer op een air-craft-carrier,.... daar hebben ze ook nog rood, paars, bruin, wit, enz enz.
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #19 Gepost op: 27 mei 2011, 16:13:25
Ok, duidelijke en logische keuze, ik vraag me dan alleen weer af hoe het verschil gemaakt wordt tussen de leider van het COPI (groen toch) en de rest van het COPI (ook groen???).  :-\

Nope, onze HOVD/Leider CoPI heeft een gele jas  ^-^
En over afstemming van de hesjes kunnen we inderdaad een heel topic vullen (is misschien ook wel ergens al zo) want er is verder multidisciplinair geen landelijke afstemming/afspraak hierover.