GRIP 1 TIS 3.3 spoorwegongeval Bekslaan - Vogelenzang 27-05-2011

Auteur Topic: GRIP 1 TIS 3.3 spoorwegongeval Bekslaan - Vogelenzang 27-05-2011  (gelezen 9850 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #20 Gepost op: 27 mei 2011, 16:13:50
Edit: is wel een off-topic vraag btw. Hoe doen ze dat toch ook alweer op een air-craft-carrier,.... daar hebben ze ook nog rood, paars, bruin, wit, enz enz.

Offtopic antwoord: http://www.navy.mil/navydata/ships/carriers/rainbow.asp
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #21 Gepost op: 27 mei 2011, 16:15:05
Nope, onze HOVD/Leider CoPI heeft een gele jas  ^-^
En over afstemming van de hesjes kunnen we inderdaad een heel topic vullen (is misschien ook wel ergens al zo) want er is verder multidisciplinair geen landelijke afstemming/afspraak hierover.

Zolang de functie in grote letters op de voor en/of achterkant staat, kan ik er als pers mee leven. Dan weet ik wie ik moet aanspreken of niet!
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo




jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #23 Gepost op: 27 mei 2011, 18:27:23
Zal ongetwijfeld aan mij liggen als ik zeg:wat een poppenkast tegenwoordig  ;)
't zal m'n leeftijd wel zijn!  0098


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #24 Gepost op: 27 mei 2011, 18:39:46
Zal ongetwijfeld aan mij liggen als ik zeg:wat een poppenkast tegenwoordig  ;)
't zal m'n leeftijd wel zijn!  0098

Ik ken jouw leeftijd niet, maar kan wel zeggen dat er een vertekenend beeld was; de meeste "hesjes" werden gedragen door de vele werklui van de wegwerkzaamheden op de hoek  ;)
Toen bleek dat het niet ernstig was is vrij snel afgeschaald en zijn de eenheden retour gegaan. Toen bleven alleen de "hesjes" van de spoorwegen over (die er trouwens ook in grote getale waren).
Niet om onze opschaling te verdedigen, maar toch...


jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #25 Gepost op: 27 mei 2011, 18:49:42
Dat werpt een ander licht op de zaak 0098
Als je de P2000 alarmering koppelt aan de hesjes en de situatie t.p.vertekent het een beetje inderdaad.
Tsja ik ben van 1956,duidelijk andere tijden ::)


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #26 Gepost op: 27 mei 2011, 20:03:07
Raar dat er bij een ontsporing met slachtoffers er -ogenschijnlijk- geen ambulances zijn gealarmeerd. Nou hoeft dat niet altijd over de p2000 te gaan, maar als er meerdere slachtoffers zijn -TIS 3.3- , zal er toch wel een enkele melding voorbij komen?

Hoguhugo,

alle, op de primaire melding, rijdende ambulances reden. Zij werden dus niet gepaged, maar direct via C2000 aangeroepen. Toevalligerwijs was ook de OvD-G 12-804 ook onderweg voor de aflos. Deze is dus alleen gealarmeerd met de informatie code voor de regio zuid. De opdracht is via C2000 verlopen.

De 12-146 is onder A2 gestuurd voor mogelijk ondersteuning van het PRO-Rail proces.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #27 Gepost op: 27 mei 2011, 20:19:33
Klein foutje van me... ik had bij de alarmering niet door dat er gelijk met de alarmering van de eenheden naar GRIP 1 was opgeschaald; normaal zijn er al wat eenheden ter plaatse en druk bezig.
Nu kwam ik als eerste brandweervoertuig ter plaatse... en met een dienstauto en 2 porto's kan je dan niet zoveel. Dan maar even afzijdig houden, wat natuurlijk voor het publiek er vreemd uitziet omdat je toch met prio 1 aan kwam rijden  8)

Hoewel het incident vrij snel onder controle was toch even GRIP 1 aangehouden om goed samen af te stemmen wat er met de passagiers van de trein moest gebeuren.

Iemand nog leuke foto's van een knappe jongeman met rood haar en een blauw hesje aan?

Is het nodig meteen grip 1 te geven bij dit soort incidenten?

M.I. kan dat altijd nog, maar dan bij monde van een OvD. Dus niet in de eerste alarmering direct.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #28 Gepost op: 27 mei 2011, 20:29:24
Tsja word ook wel heel druk bij incidenten ovd-p,ovd-b-ovd-g,ovd-r,leider pd,beheerder pd,informatiemanager,cgv en ik vergeet er nog wel een paar :-\


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #29 Gepost op: 27 mei 2011, 22:43:29
Is het nodig meteen grip 1 te geven bij dit soort incidenten?

M.I. kan dat altijd nog, maar dan bij monde van een OvD. Dus niet in de eerste alarmering direct.

Daar ben ik het zelf ook mee eens, maar sommigen vinden die extra 15 minuten (max) blijkbaar te lang...