GRIP 1 Zeer grote brand (Pacton BV) Strangeweg - Ommen 27-05-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (Pacton BV) Strangeweg - Ommen 27-05-2011  (gelezen 14065 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #40 Gepost op: 28 mei 2011, 14:22:33
Waarom is er niet 1 vast voertuig? Zijn het dan maar zo weinig spullen die een WvD ploeg bij heeft dat het snel over geladen is, of hebben zij 2 "sets"?

Je begrijpt me verkeerd.  :P Ze hebben 1 vast voertuig alleen ik weet niet welke van de 2 dat is.  :D

Overigens als de ene buiten dienst is doen ze het met de 2de dus dat is het probleem niet echt veel spullen zitten er niet aan vast.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Voederbietel

• Forum gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 28 mei 2011, 16:14:52
Daar ben ik het 100% mee eens. Indien er indicaties zijn dat de waterwinning problemen op kan leveren dient het WTS z.s.m. gealarmeerd te worden. Overigens heeft Ommen natuurlijk gewoon een prachtige tankwagen staan met x duizend liter water waar je met lage druk toch ook even van kan profiteren. En misschien lag er ook nog wel een OBK in de nabijheid?

DPH kon in dit geval zeer snel ter plaatse zijn, in Ommen staat er 1 gestationeerd.
Brandlokatie ligt op een paar honderd meter vanaf de (tijdelijke) brandweerkazerne in Ommen.

Fireball

• Senior gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 28 mei 2011, 16:35:17
DPH kon in dit geval zeer snel ter plaatse zijn, in Ommen staat er 1 gestationeerd.
Brandlokatie ligt op een paar honderd meter vanaf de (tijdelijke) brandweerkazerne in Ommen.

Klopt, het WTS van Ommen is ook wel gealarmeerd, maar al het personeel stond al bij de brand. Daarom is WTS Zwolle vervolgens gealarmeerd.

Brambd

• Senior gebruiker
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #43 Gepost op: 28 mei 2011, 17:51:30
Klopt, het WTS van Ommen is ook wel gealarmeerd, maar al het personeel stond al bij de brand. Daarom is WTS Zwolle vervolgens gealarmeerd.
Dat kan nooit... Een korps moet een x-aantal percentage teveel aan manschappen hebben.

1300001-MR

• Senior gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 28 mei 2011, 17:58:46
Dat kan nooit... Een korps moet een x-aantal percentage teveel aan manschappen hebben.
Als Ommen met 2x TS + een TW uitrukt = 18 man.
Volgens www.brandweerommen.nl bestaat het korps Ommen uit 45 personen.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #45 Gepost op: 28 mei 2011, 18:16:41

misschien was er wel een ploeg in zweden ofzo? en misschien zijn er ook wel mensen aan het werk die niet op kunnen komen? volgens jou bewering zou het onmogelijk zijn dat een korps onderbezet is.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Gijs

• Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 28 mei 2011, 18:24:23
Oei, wat een regeltjes, maar we praten over een VRIJWILLIG en geen PLICHT, of BEROEPS korps. Tijdstip van melding in acht te nemen is niet iedereen direct aanwezig en inzetbaar, (kijk daarvoor maar eens naar een bedrijfsvoering binnen en bedrijf),dus graag even hier naar kijken alvorens te oordelen en meningen te lanceren. daarnaast maar eens de juiste berichtgeving lezen en de inzetverslagen van de plaatselijke brandweer op de site, daaruit blijkt hoe de zaak er voor stond en wat er ingezet is aan materiaal.
Bij instappen begint de inzet.

Voederbietel

• Forum gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 28 mei 2011, 20:38:49
De ingezette HA 04-2285 en DPH 04-2266 die zijn ingezet staan wel degelijk gestationeerd in Ommen, de HA is rond Maart 2011 in gebruik genomen.

toverboer

• Forum gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 28 mei 2011, 22:59:16
De korpsen zijn in IJsselland zijn nog erg autonoom en zelfvoorzienend. Regionale voertuigen worden weinig standaard meegealarmeerd en regionale ademlucht al helemaal niet. Daar moet apart om gevraagd worden.  Ijsselland is overigens een landelijke regio, waar de meeste korpsen slangenwagens (WTS500) hebben en dat rolt sneller uit dat een DPU.
in ijselland heben we geen ab
hier Heeft de regio ademlucht lessen  op voorraad deze  komen dan  tp
de wts van zwolle is verhuist naar  ommen en die van ommen naar zwolle
wvd is maar een kofer en een porto

meeste posten heben of 2ts een een slagenwagen of eeen msa  voor de Waterwinning

Fireball

• Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 28 mei 2011, 23:06:41
in ijselland heben we geen ab
hier Heeft de regio ademlucht lessen  op voorraad deze  komen dan  tp
de wts van zwolle is verhuist naar  ommen en die van ommen naar zwolle
wvd is maar een kofer en een porto

meeste posten heben of 2ts een een slagenwagen of eeen msa  voor de Waterwinning

Volgens mij zeggen we beiden hetzelfde.....
Overigens heeft Ijsselland wel de beschikking over een ABH, namelijk in Deventer.