Het grote nadeel is dat er in mijn ogen voor mijn gevoel veel te weinig wordt verbaliseerd op het onnodig links rijden.
Het grote nadeel is, is dat er een zeer grote groep weggebruikers is, die totaal niet in de gaten heeft dat men onnodig links rijdt! 1 Niet spiegelen, 2 knuistjes krampachtig aan het stuur, 3 totaal gestressed want men moet van A naar B over een snelweg en men ziet daar tegenop, dat strijdgewoel op een snelweg. Deze angsthazen ook nog eens trakteren op een prent, terwijl ze het verkeer niet eens bewust in gevaar brengen of stagneren...? Nee, vind ik niet. Da's extra straffen, en je wint er niets mee.
Meestal ouderen en dames, maar ook vaak mannen die veel te weinig achter het stuur zitten. Kortom; mensen die liever niet rijden en er tegenop zien om met de auto van A naar B te komen. Hier zou een stukje extra training niet verkeerd zijn. Dus wel het rijbewijs verstrekken na behalen examen, maar toch de aantekening voor wat extra training. Met als titel: verkeersdoorstroming.