Goed gebruik maken van de spitsstrook

Auteur Topic: Goed gebruik maken van de spitsstrook  (gelezen 25995 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 28 mei 2011, 18:50:03
tjah.. is dat dan verboden of meer een richtlijn? Waarom zou je het verbieden? Dat zou toch onnozel zijn? Of is het om even ontopic te blijven wel toegestaan op een spitsstrook?
Iedereen (met een rijbewijs) weet dat je niet rechts mag inhalen. Een spitsstrook is gewoon een rijstrook, dus ook daar niet.
Citaat
En kan een bestuurder die niet rechts houd een bekeuring krijgen omdat hij niet gebruik maakt van de spitsstrook?
Ja, voor onnodig linksrijden.
Citaat
Misschien een leuk idee voor een postbus51 spotje:)
Jammer genoeg moet alles voorgekauwd worden tegenwoordig, terwijl we onszelf altijd de beste chauffeur vinden (iig beter dan de rest).

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 28 mei 2011, 19:36:01
" inhalen geschied links"  

tjah.. is dat dan verboden of meer een richtlijn? Waarom zou je het verbieden? Dat zou toch onnozel zijn? Of is het om even ontopic te blijven wel toegestaan op een spitsstrook?

En kan een bestuurder die niet rechts houd een bekeuring krijgen omdat hij niet gebruik maakt van de spitsstrook?

Misschien een leuk idee voor een postbus51 spotje:)

Ja, rechts inhalen is zeker verboden (dat weet toch elke Nederlander?). Een reden waarom het gevaarlijk is om het te doen is dat mensen niet verwachten dat medeweggebruikers links voorbij komen. Ook als je op een spitsstrook rijdt is het niet toegestaan om links in te halen. Iedereen die zijn rijbewijs heeft hoort dit te weten, dus een postbus51 spotje over links inhalen lijkt me vrij nutteloos. Het gebruik van de spitsstrook... dat mag misschien wel wat meer onder de aandacht komen.
Senior GGP / Oost-Brabant

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 28 mei 2011, 19:42:46
Je haalt links en rechts een beetje door elkaar Nick ;)

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 28 mei 2011, 19:45:16
De laatste paar dagen veel op de weg gezeten. Ik ga eerlijk bekennen dat ik veel op rijbaan 2 blijf hangen, als er 3 rijstroken zijn, dus ook bij een spitsstrook. Ik rijdt dan netjes de toegestane snelheid en houdt een beetje vast aan het amerikaans keep your lane.

Bij een spitsstrook is de snelheid vaak 100 km/h, waar lang niet iedereen zich aan houdt. In mijn optiek zitten de vrachtwagens en overig langzamer verkeer op baan 3, het "gewone" verkeer op baan 2 en de rijders die de staatskas willen spekken op baan 1. Wat hoofdzakelijk veroorzaakt dat ik op de middelste baan blijf hangen, is dat ik er niet tussen gelaten word  als ik wél braaf rechts houdt en aangeef die vrachtwagen te willen inhalen. M.a.w. je wordt gewoon vaak klem gereden.

Wat is trouwens 'links blijven rijden'?  Als ik net zo hard ga als mijn voorgangers met gelijkblijvende afstand en er is rechts een gat, waar ik in principe in pas, maar dit niet doe ivm bovenstaande klemrijd gedrag van anderen.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #24 Gepost op: 28 mei 2011, 19:47:40
Ja klopt. Je hebt gewoon weggebruikers die het nooit zullen snappen. Het blijft toch vreemd dat:

Dat er twee van dit soort wagens elke week weer worden plat gereden door automobilisten die het kennelijk niet zien.....

Ehm deze nog tot daar aan toe, die lampen knipperen en soms is ie donker ::) 0098

Maar zo zie je het tegenwoordig nog vaker ondanks al het amber dat ook vrolijk mee knippert:P
http://imageshack.us/photo/my-images/820/afbeelding19.jpg/

Het eerste dat deze man zei " Ik zag je niet"....
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 28 mei 2011, 20:11:24
Je haalt links en rechts een beetje door elkaar Nick ;)

Oeps, ik zie het! Te lang gewerkt vandaag denk ik ;).
Ik neem aan dat iedereen begrijpt wat ik bedoel!
Senior GGP / Oost-Brabant

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #26 Gepost op: 28 mei 2011, 20:20:42
Ehm deze nog tot daar aan toe, die lampen knipperen en soms is ie donker ::) 0098

Maar zo zie je het tegenwoordig nog vaker ondanks al het amber dat ook vrolijk mee knippert:P
http://imageshack.us/photo/my-images/820/afbeelding19.jpg/

Het eerste dat deze man zei " Ik zag je niet"....

En gezien de rubberstrip recht achter de wielen zei hij daarna: " ... op tijd".
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #27 Gepost op: 28 mei 2011, 20:47:41
En gezien de rubberstrip recht achter de wielen zei hij daarna: " ... op tijd".

Wel dit was bij een rijdende afzetting waarbij alle voertuigen amber voeren en er geen strips liggen. Dat rubber dat je ziet liggen is een onderdeel van zijn bumper, de onderdelen van mijn bots lagen tot 100m voor de auto. De uitgerekende snelheid van impact was volgens de VOA 145km/h.

maar goed BOT
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #28 Gepost op: 28 mei 2011, 23:07:20
Doelde eigenlijk op het remspoor ... als rubberstrip ...   ;)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Zegje Waard

• ex leraar voortgezet onderwijs
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #29 Gepost op: 28 mei 2011, 23:32:48
Wat ik nu niet snap: de A12 tussen Veenendaal en Ede: buiten de spits: 2 rijstroken: 120 km/h.
Tijdens het openen van de spitstrook: 3 rijstroken: 100 km/h.
Wie heeft dat ooit bedacht? Meer verkeer?
Dat wilde ik even kwijt en het is nauwelijks drukker op de spitsstrook. Ik zou voorstander zijn van het principe: 120 km/h op de spitstrook links toestaan.
En de files bij Ede en bij Veenendaal ontstaan tijdens de spits doordat mensen anderen niet netjes laten invoegen, omdat ze te dicht achter elkaar aan rijden.
Fact & fiction. Illusion & reality