Zwaargewonde na aanrijding met ambulance Ceintuurbaan - Amsterdam 01-06-2011

Auteur Topic: Zwaargewonde na aanrijding met ambulance Ceintuurbaan - Amsterdam 01-06-2011  (gelezen 5024 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Zo is er een aantal maanden geleden een periode geweest dat de ene na de andere motorrijder van de politie werd aangereden. Is ook geen causaal verband, maar dat is stom toevalt dat er in een zeer korte periode toevallige meerdere vtgn van een bepaalde organisatie bij ongevallen zijn betrokken.

En nu weer ontopic denk ik.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Ik denk dat je al deze gevallen apart moet bekijken en behandelen. Er zit denk ik in deze gevallen totaal geen vergelijking.
Er bestaat geen verband tussen deze gevallen. Lijkt me ook logisch.

Volgens mij wordt er geen vergelijking gemaakt, noch een verband gelegd, of wel?

Maar ja, het gaat in deze gevallen 'mis' in de witte sector. Alleen gebeurd dit allemaal achtereenvolgens in zeer korte tijd

Dat is nu juist het opvallende. Dingen kunnen opvallen zonder dat er een verband hoeft te zijn.




GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Ik moet wel zeggen dat ik merk dat mensen steeds meer ''schijt'' aan hulpverleners hebben.
Zo merk ik om mij heen dat mensen zeggen,'' ze wachten maar even op mij,'' met hun stoere toeters en bellen.
En als ze vervolgens gewoon voorrang nemen en niet geven dan gaat het wel eens fout.
Het is wel een verharding van de maatschappij dat mensen meer alleen aan hun zelf denken en steeds minder aan een ander.

Ik vind det de ACH geen blaam treft, en vooral niet in de drukke stad.
Hij doet ook zijn best om ongeschonden en zsm ter plaatse te komen.

Het is gewoon zo dat mensen op fietsen of voetgangers of automobilisten niet meer hun verantwoordelijkheid nemen in het verkeer, geen rekening houden met een ander en alleen maar met ikke ikke ikke aan het verkeer deelnemen.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Als aanvulling op wat GHD schrijft.
Wat te denken van al dat volk wat hersenloos met MP3 spelers of hoe ze ook mogen heten tegenwoordig op hun hoofd loopt en fietst en auto's wat rondrijdende discotheken zijn.
Levensgevaarlijk gewoon. Men kijkt niet meer op of om en denkt inderdaad alleen maar aan zich zelf.
Heel heel veel sterkte aan deze ambu bemanning in deze vervelende situatie.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
In onderstaande topic spreekt de topicstarter juist over het feit dat hij het opvallend vindt dat er tegenwoordig juist goed wordt gereageerd op OGS.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=52475.0.

Ik denk dat chauffeurs van hulpverleningsvoertuigen ten aller tijde in het achterhoofd moeten houden dat tijdens de spoedrit het altijd onverwachts fout kan gaan. Na het horen van het nieuws dat een collega HAP chauffeur betrokken is geweest bij een dodelijke aanrijding tijdens een inhaalmanoevre ben ik ontzettend geschrokken en gerealiseerd dat mij dit zomaar kan overkomen bij ieder willekeurige spoedrit.


Merijn V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
Ik moet wel zeggen dat ik merk dat mensen steeds meer ''schijt'' aan hulpverleners hebben.
Zo merk ik om mij heen dat mensen zeggen,'' ze wachten maar even op mij,'' met hun stoere toeters en bellen.
En als ze vervolgens gewoon voorrang nemen en niet geven dan gaat het wel eens fout.
Het is wel een verharding van de maatschappij dat mensen meer alleen aan hun zelf denken en steeds minder aan een ander.

Ik vind det de ACH geen blaam treft, en vooral niet in de drukke stad.
Hij doet ook zijn best om ongeschonden en zsm ter plaatse te komen.

Het is gewoon zo dat mensen op fietsen of voetgangers of automobilisten niet meer hun verantwoordelijkheid nemen in het verkeer, geen rekening houden met een ander en alleen maar met ikke ikke ikke aan het verkeer deelnemen.

De volgende text van een ooggetuige stond op AT-5
"luister, ik zat in die tram en die vrouw dacht nog even door rood door te kunnen lopen, omdat de tram (3) waar ik mij in bevond haar zicht blokkeerde zag ze niet dat er achter een ambulance aan kwam,en t geluid werd overstemd door de tram bel, zo vermoed ik.."

En:
"Het is jammer dat niet de dezelfde foto geplaatst als op de Telegraaf.nl. Hier zie je namelijk idd dat de ambulance op de trambaan in de tegenovergestelde richting reed, waar je uit kon opmaken dat hij een voertuig, in dit geval een tram, moest inhalen om er voorbij te kunnen.
Denk dat de ambulancechauffeur de vrouw hierdoor ook niet op tijd heeft kunnen zien...en de rest vertelde de ooggetuige hierboven al."

Aan de schade van de ambulance en de eind positie van het slachtoffer kan je zien dat deze waarschijnlijk niet zacht gereden heeft ondanks dat deze tegen het verkeer in achter een stilstaand voertuig vandaan een zebra over wilde. De bemanning treft geen blaam vind ik dan ook een voorbarige uitspraak. De vrouw liep echter door rood en gaat dus ook niet vrij uit. voor zover ik in de positie ben om conclusies te trekken zou ik zeggen. Dit betreft een heel vervelend noodlottig ongeval waarbij beide partijen elkaar absoluut niet verwachte op het moment van impact.

Voor alle betrokkenen heel triest en dan ook sterkte.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
De volgende text van een ooggetuige stond op AT-5
"luister, ik zat in die tram en die vrouw dacht nog even door rood door te kunnen lopen, omdat de tram (3) waar ik mij in bevond haar zicht blokkeerde zag ze niet dat er achter een ambulance aan kwam,en t geluid werd overstemd door de tram bel, zo vermoed ik.."

Exact dezelfde situatie van 1 v.d. verhalen uit het boek van Jos Barlag, oud-chauffeur uit A'dam.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Beetje jammer, alle conclusies en be(ver)oordelingen.
 Onderzoek zal het uitwijzen.
 Betrokkene sterkte en een spoedig herstel.
Bij instappen begint de inzet.


Bart S

  • Gast


Weet natuurlijk niet in hoeverre de beelden bruikbaar zijn, want ik weet niet wat het zich van de camera is. Maar dat zal BART dan misschien ook wel weten. 98uiye

Ja, dat weet 'ie dan weer niet ^-^. De beelden zijn in de auto zelf niet terug te zien voor ons. Binnen het bedrijf zijn ook maar een paar mensen die bij de beelden kunnen als dat nodig is.

Ik vroeg het me af omdat de camera's expliciet zijn gemonteerd om geweld tegen de bemanning op te nemen. Niet om verkeerssituaties in beeld te brengen. Moet ik die beelden dus afgeven, als ze mijn schuld kunnen bewijzen?