ASTRID paging (België)

Auteur Topic: ASTRID paging (België)  (gelezen 14407 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2010, 22:11:08
Tja volgens mij mag je eigenlijk in Nederland dit ook niet online zetten maar dat wordt (tot nu toe) door de vingers gezien.
Ik denk dat Belgie serieus poppenkast gaat maken als je Astrid online gaat zetten, En dan heb je toch kans dat Nederlandse autoriteiten dan ineens wel in aktie komen.

Ik monitor Astrid regelmatig zeer vage alarmeringen vaak. Ook het Duitse pocsagnet Aken bekijk regelmatig ook dit zal je niet online aantreffen, deze zetten ook erg veel info
erbij adres oorzaak naam patient enz.  

Men heeft niet graag dat dit soort dingen allemaal online staat, en daar ben ik het ook mee eens!
Persoonlijk vind ik ook dat p2000 niet online zou moeten staan, maar goed dat is weer een andere eeuwige durende discussie.

Niet online maar zelf kijk je er wel naar...  ::) ::) ;D Als je vind dat er te veel info in staat moet je zelf ook niet kijken...  ;) :)

Ik ben het met je eens dat de buitenlandse autoriteiten er waarschijnlijk bij de NL autoriteiten op zullen aandringen tot actie. Alleen denk ik dat dat bij de rechter geen stand zal houden omdat ze de NL paging monitoren ongemoeid raken.  :)

V-V

• Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 16 februari 2010, 22:14:28
Niet online maar zelf kijk je er wel naar...  ::) ::) ;D Als je vind dat er te veel info in staat moet je zelf ook niet kijken...  ;) :)

Ik ben het met je eens dat de buitenlandse autoriteiten er waarschijnlijk bij de NL autoriteiten op zullen aandringen tot actie. Alleen denk ik dat dat bij de rechter geen stand zal houden omdat ze de NL paging monitoren ongemoeid raken.  :)
Ja zelf kijken zekers maar verspreid het niet tenminste.
En Ik vind niet dat ze te veel info geven, maar als zoiets online zal staan zal het een ander verhaal worden.

En tja wil jij gezeik met rechtzaken om een andere wat te laten zien???

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #12 Gepost op: 17 februari 2010, 10:41:42

Het gaat inderdaad om het verspreiden, het aan elke boeren....pummel aanbieden van dergelijke berichten, terwijl je het met doodeenvoudige middelen ook zelf kan. Middelen waarmee het tenminste niet open en bloot op internet komt te staan. Of iemands medische geschiedenis (dat soort dingen werd vroeger namelijk verzonden) nu ontvangen kan worden, of leesbaar voor de hele wereld op internet verschijnt, dat is me nogal een verschil. Meldkamers die noodgedwongen de hoeveelheid verzonden informatie inperken omdat de hele wereld meeleest. Ja, dan zijn die online monitoren best een doorn in het oog en dat heeft niets te maken met het al dan niet zelf meelezen...

Roare

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 17 februari 2010, 16:58:24
Naar mijn mening moet alle alarmeringen van de hulpdiensten  (inclusief de politie) gewoon openbaar worden. We leven nu eenmaal in een informatiemaatschappij en privacy argumenten zijn echt onzin en eenvoudig op te lossen. Medische gegevens worden altijd buiten de alarmering gehouden in Nederland en terecht uiteraard. Maar bij de overige meldingen mogen privacy argumenten nooit een rol spelen vind ik. Ik vind dat de politie ook op P2000 moet gaan, zo weet je tenminste wat er in je omgeving allemaal gebeurt. De politie staat in dienst van de samenleving, dus mag diezelfde samenleving ook weten wat de politie uitspookt.

Tuurlijk zijn er altijd situaties waarin discretie gewenst is, bijvoorbeeld bij privacy- en veiligheidsoverwegingen. Maar in de meerderheid van de gevallen kunnen alarmeringen gewoon het net op worden gegooid naar mijn mening. We leven in een democratisch land, dus moet de politie zo open mogelijk zijn naar buiten uit. En daarbij komt, levert de politie nu betere prestaties nu ze niet meer af te luisteren zijn via de scanner? Ik denk het niet. En als ze last van omstanders krijgen is dat jammer, maar dat hoort gewoon bij het politiewerk. Daarbij komt dat je burgers veel meer bij de politie betrekt, wanneer alarmeringen gewoon openbaar zijn. In Amerika is dat zelfs een recht dat je mee kan luisteren met de politie.

Vigilance

• 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • Homo sacra res homini
Reactie #14 Gepost op: 17 februari 2010, 17:18:29
Citaat
De politie staat in dienst van de samenleving, dus mag diezelfde samenleving ook weten wat de politie uitspookt.
Citaat
En als ze last van omstanders krijgen is dat jammer, maar dat hoort gewoon bij het politiewerk

Vind je dit niet een beetje kort door de bocht ?

Roare

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 17 februari 2010, 17:41:49
Vind je dit niet een beetje kort door de bocht ?

Nee, want omstanders horen toch bij jullie werk of niet? Al is alles gesloten, zoals nu, hebben jullie nog steeds last van omstanders. Maar wat vind jezelf eigenlijk? Is dat een groot probeem voor de politie als alarmeringen mee te lezen zouden zijn?

Vigilance

• 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • Homo sacra res homini
Reactie #16 Gepost op: 17 februari 2010, 18:24:01
Oke duidelijk..

Uiteraard horen omstanders bij ons werk en ook nu de alarmeringen niet te lezen zijn zullen er omstanders zijn.. (dat wil echter niet zeggen dat de politie, of een andere dienst, er altijd last van heeft)
Of het een groot probleem is als alarmeringen van de politie te lezen zouden zijn ? dat weet ik niet. maar voor mij hoeft het niet

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #17 Gepost op: 18 februari 2010, 09:54:37
de politie wordt niet gealarmeerd... alle meldingen worden gewoon uitgegeven via de C2000... Zou een puinhoop worden als alle politie meldingen via p2000 wordt verspreidt...

Daarbij ben ik van mening dat jij als burger dus niet alles hoeft te weten. Zoals het nu werkt, werkt het mijn inziens best redelijk
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #18 Gepost op: 18 februari 2010, 12:34:01
Zou een puinhoop worden als alle politie meldingen via p2000 wordt verspreidt..

En na jaren van discussie zou dit nog steeds de bedoeling zijn. Niet voor de politie zelf, maar voor de pers (net als in Rijnmond). Dit wordt echter een hele andere discussie...

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #19 Gepost op: 18 februari 2010, 12:50:00
ik denk niet eens dat het wenselijk is alle politie meldingen op het internet te plempen, danwel naar de pers door te gooien... maar goed zoals je zei... andere discussie
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....