GRIP 1 Meerdere gewonden bij opening strandseizoen Badweg - Hoek van Holland 02-06-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Meerdere gewonden bij opening strandseizoen Badweg - Hoek van Holland 02-06-2011  (gelezen 6205 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RotterdamSafetygear

• Junior gebruiker
  • **
Dit is een volstrekt zinloze reaktie. Als het gaat om een groter gebied dan moet er in GMS een concrete lokatie opgegeven worden, ook al betreft het niet die lokatie zelf, of gaat het om meerdere lokaties. Ook zal er vast niet "niets" aan de hand geweest zijn, dus als je geen inhoudelijk commentaar kunt leveren, hou je dan aub even afzijdig.

Het is wel een wat aanvallige reactie van jouw, toevallig woon ik heel dichtbij het strand van Hoek van holland en is mijn overzicht daardoor makkelijker en duidelijker dan de media, twitter en forums (tentijde van de melding was ik aanwezig op de zeekant/badweg). Dat is vaak het probleem, er wordt een sirene gehoord en gelijk wordt het er het ergste van het errgste gedacht. Daarnaast ben ik van mening dat negative media en reacties het verkeerde beeld van Hoek van holland opwerpen. Het zelfde wat er gebeurde na de sunset grooves, het lijkt me duidelijk.

Cobra4

• Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
Het is wel een wat aanvallige reactie van jouw, toevallig woon ik heel dichtbij het strand van Hoek van holland en is mijn overzicht daardoor makkelijker en duidelijker dan de media, twitter en forums (tentijde van de melding was ik aanwezig op de zeekant/badweg). Dat is vaak het probleem, er wordt een sirene gehoord en gelijk wordt het er het ergste van het errgste gedacht. Daarnaast ben ik van mening dat negative media en reacties het verkeerde beeld van Hoek van holland opwerpen. Het zelfde wat er gebeurde na de sunset grooves, het lijkt me duidelijk.

Geef mij dan maar één voorbeeld dat daar in dit topic sprake van is. Ik zie het namenlijk niet.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Dat is vaak het probleem, er wordt een sirene gehoord en gelijk wordt het er het ergste van het errgste gedacht.

Waar hèb je het over? Wie hoort sirenes en wie denkt er meteen het ergste van? Hoort het ANP dat vanuit Rijswijk? Waar ligt de fout nu eigenlijk, bij de media of bij de hulpdiensten? Je zegt dat er "niets" aan de hand was, is er dan voor niets opgeschaald?

Als er al ergens iets fout is gegaan; waar gehakt wordt, vallen spaanders. Beter teveel opgeschaald dan te weinig...

Gijs

• Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
Wederom een hoop gedoe om iets wat niemand kan overzien en ook niet tp was.
Zie de juiste berichtgeving en de wetenschap van een eerder uit de hand gelopen incident in die omgeving.
En dat op diverse plaatsen slachtoffers zijn, als badweg, station en strandtenten, zegt opzich niets, maar is een gevolg van een grote manifestatie dus tot één incident teruggebracht en derhalve als zodanig opgeschaald.
En dat uit twee regio's wordt aangereden heeft met de verkeerssituatie en ligging te maken (aanrijroute en afvoerroute).
Maar jammer dat men wederom de hulpverleningsdiensten afvalt ( de beste hulpverleners zitten thuis achter de pc met koffie of anders) en die hulpverleners zetten zich weer in voor de ander, en vragen niet om commentaar. Helaas erg jammer!!!!
Bij instappen begint de inzet.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Groot alarm voor gebroken arm en alcohol
Uitgegeven: 2 juni 2011 18:55
Laatst gewijzigd: 2 juni 2011 20:23

HOEK VAN HOLLAND - Een combinatie van een druk evenement en ambulancetekort in Hoek van Holland en een communicatiestoornis heeft donderdag rond het einde van de middag groot alarm veroorzaakt voor de hulpdiensten in de regio Rotterdam-Rijnmond.
 © NU.nl/els baxDat heeft een woordvoerster van de politie laten weten. Uiteindelijk ging het om twee mensen die een alcoholvergiftiging hadden opgelopen en een vrouw die haar arm had gebroken.

De hulpdiensten schaalden het incident op tot een zogenoemde grip 1, waardoor van alle kanten ambulances, brandweer en politie richting Hoek van Holland werd gedirigeerd. Daar was donderdag de traditionele opening van het strandseizoen met 80.000 tot 100.000 bezoekers.

Volgens de woordvoerster van de politie was het rond 7 uur nog steeds druk op het strand maar was het ook gezellig.

© ANP  bron nu.nl

Wat een 'gekleurd' artikel zeg :-\

Communicatiestoornis?
'Groot alarm'?
Van alle kanten ambulances, brandweer en politie?

Hou toch op zeg, zo'n spectakel is het allemaal niet. Hiermee wordt de indruk gewekt dat de hulpdiensten (ten onrechte) gigantisch hebben moeten uitpakken voor iets onbenulligs.

Ik roep het maar weer een keer; GRIP hoeft niets te zeggen over de hoeveelheid ingezette eenheden. Het ging er hier om dat er op gestructureerde wijze multidisciplinaire afstemming zou plaatsvinden.

Dit artikel getuigt m.i. niet echt van deskundigheid en zet de hulpdiensten voor schut.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Gijs

• Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
Helemaal mee eens, Maarten.
Dank . Gijs
Bij instappen begint de inzet.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Gelukkig weten wij hier op het forum het beter. (niet cynisch bedoeld)
Valt me op dat het bericht door een politiewoordvoerster is verteld.
Wat ik opgevangen heb door alle berichten heen is dat er een aantal ambulances paraat stonden op het terrein.
Er deden zich tegelijkertijd een paar incidenten voor, 2 alcohol en 1 persoon met een breuk.
Het evenement is bezocht door ca. 100.000 personen. Mede door het weer (warm) en de aan-en afvoerroute was er een file en moesten mensen verzorgd worden i.v.m. de hitte. Kennelijk zijn dit de redenen geweest om er een Grip situatie van te maken en heeft het niets te maken met de 3 incidentjes die tegelijkertijd plaatsvonden.

Hoe de media (maar ook een woordvoerster) omgaan met dit soort informatie laat alleen zien hoe belangrijk het is om goede informatie te geven. Veel media is er enorm op gebrandt om een beeld te schetsen wat ver buiten de werkelijkheid ligt. Dat trekt kijkers/lezers en heeft een negatief beeld tot gevolg voor bepaalde diensten, zaken of personen en evenementen.

Misschien een reden om dit soort "slechte" media wat minder te waarderen en een kilo zout erbij te pakken.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Valt me op dat het bericht door een politiewoordvoerster is verteld.

Ik heb het haar niet horen vertellen (niet dat ik erbij was hoor ;)). Het ANP schrijft dat de woordvoerster dit heeft 'laten weten', maar ik heb sterk de indruk dat hier een stukje interpretatie van het ANP bij is komen kijken.

Het zou me niets verbazen als de betreffende voorlichtster iets heeft gezegd in de trent van 'we hebben GRIP afgekondigd om betere communicatie tussen de hulpdiensten te bewerkstelligen' wat vervolgens is vertaald naar een 'communicatiestoornis'.

In het nieuwsbulletin op de radio spreken ze net ook van 'er was even paniek, maar bleek weinig aan de hand'. Dan vraag ik me toch af wie er in paniek was...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Ik heb het haar niet horen vertellen (niet dat ik erbij was hoor ;)). Het ANP schrijft dat de woordvoerster dit heeft 'laten weten', maar ik heb sterk de indruk dat hier een stukje interpretatie van het ANP bij is komen kijken.

Het zou me niets verbazen als de betreffende voorlichtster iets heeft gezegd in de trent van 'we hebben GRIP afgekondigd om betere communicatie tussen de hulpdiensten te bewerkstelligen' wat vervolgens is vertaald naar een 'communicatiestoornis'.

In het nieuwsbulletin op de radio spreken ze net ook van 'er was even paniek, maar bleek weinig aan de hand'. Dan vraag ik me toch af wie er in paniek was...

Ik denk dat het voornamelijk sommige media is die in paniek raakt.  ;D
Zou het komen doordat iedereen zo druk is en maar half leest en luisterd?
Men pikt maar flarden van een gesprek op en maakt er vervolgens een eigen verhaal van.
Het woord communicatie wordt opgepikt..... pompiedompiedom... eh hoppa, er was een communicatiestoornis.
Nog een wonder dat ze C2000 er niet bij gemaggeld hebben.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Hoguhugo

• Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker

GRIP staat toch ook voor Gehele Regio In Paniek??  :D
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo