C2000 randapparatuur aan boord

Auteur Topic: C2000 randapparatuur aan boord  (gelezen 30120 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #100 Gepost op: 22 november 2005, 20:15:01
Ik heb foto´s van een c2000 porto in een carkit ingebouwd in een boot. Alleen ik heb geen toestemming om ze op internet te plaatsen, aangezien het ook geen boot is van de DRB doe ik dat ook niet. Wil ze eventueel voor liefhebbers wel mailen.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #101 Gepost op: 22 november 2005, 20:15:22
onderdeel worden van de brandweer wordt je omdat dit voordelen biedt. Meer geld, opleidingen, professionalisering, materiaal samenwerking enz. C2000 is daar onderdeel van:  één van de argumenten om deel uit te willen maken van de brandweer. Een gelieerde hoeft nog niet in de brandweer begroting opgenomen te zijn. Daarbij kan de vereniging de eigenaar blijven van de reddingsboot. Kan je je eigen oefeningen draaien, waarbij je niet alleen maar een taxi bent voor de brandweer, maar zelf ook nog initiatieven mag/kan nemen.

Bij de brandweer een hoop voor of tegen, maar als Redned het voorelkaar krijgt om reddingsbrigades zonder gelieerd te zijn/ maar wel verbonden (wat is het verschil?) aan een der diensten recht te geven op C2000 is er toch een vóór argument minder.

Henk

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #102 Gepost op: 22 november 2005, 20:20:45
Henk,
Je mag een mening hebben, en ik bedoel het ook niet lelijk, maar jij trekt een conclusie die niet klopt.

De vraag is of een kust rb een C2000 mob/porto in de boot moet en/of wil hebben.
Ik denk het niet, communicatie loopt via marifoon of REDNED kanalen. Op de binnenwateren lijkt mij het een ander verhaal, maar dat weet ik niet.

Ik heb me nog nooit door jou aangevallen gevoeld, van mening verschilllen mag, is zelfs goed voor de discussie. Maar Almere haalt er dingen bij als "we zien jullie nooit op het water" "je weet er niets van" die niet op de discussie slaan en niet op waarheid berusten. Laat ik nu hele leuke foto's van een van hun laatste akties hebben die bewijzen dat ze ons wel degelijk recentelijk op het water tegen zijn gekomen, ik kan het dan niet laten om ze daar nog even aan te herinneren  ;D  ;D ...

Ik ben het helemaal met je eens, de vraag is of je wel wilt dat alles wat je zegt op de AC te horen is. En of de AC dat ook wel wil. Als ik af en toe het vroegere radio verkeer beluister, moet dat wel heel erg anders zijn op C2000 of ze worden daar hardstikke gek.

Één C2000 porto op de post lijkt mij ruim voldoende.

Henk

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #103 Gepost op: 22 november 2005, 22:28:24
Henk, voor de duidelijkheid.
Ik bemoei me totaal niet en reageer niet op dingen binnen jullie regio.
Mijn reacties hebben uitsluitend betrekking op de relatie C2000/brandweer.
 ;)

Hulpje

• Gast
Reactie #104 Gepost op: 23 november 2005, 00:00:02
Onze vraag als Almeerse Reddigns Brigade is:

Wat voor paegers gebruikt men voor reddingsbrigades? Zijn daar verschillende merken in?
De brandweer bestelt ze voor ons maar wij weten niet wat er op de markt is.

Wat voor mobilofoon (merk) is de beste aan boord van een schip dat toch vaak nat wordt? Iemand ervaring?

Wij horen dat portos beter zouden werken dan de mobilofoons, graag iemand die over c2000 iets kan melden.

Alvast bedankt.

Hulpje

• Gast
Reactie #105 Gepost op: 23 november 2005, 00:05:16
Maar Almere haalt er dingen bij als "we zien jullie nooit op het water" "je weet er niets van" die niet op de discussie slaan en niet op waarheid berusten. Laat ik nu hele leuke foto's van een van hun laatste akties hebben die bewijzen dat ze ons wel degelijk recentelijk op het water tegen zijn gekomen, ik kan het dan niet laten om ze daar nog even aan te herinneren  ;D  ;D ...

Henk wij doelden alleen maar op de maand november. Tja is niet leuk als je motor uitvalt dat is beslist geen schande, gelukkig hebben we dan twee boten zodat onze Albertus kon worden gesleept, hij was snel weer gemaakt. Maar daar was dit c2000 stuk toch niet voor? Wij hebben wel een serieuze vraag gesteld over c 2000 en p 2000 en willen daar graag informatie van.

Hulpje

• Gast
Reactie #106 Gepost op: 23 november 2005, 00:28:06
Gezien de ongelovelijke chaos bij jullie op de randmeren kan ik me voorstellen dat de brandweer daar zegt, dat doen wij wel.

Het is niet zo'n  chaos hier hoor, wel erg winderig. En dan wordt het vanzelf een chaos met zoveel zeilboten.
Brandweer is altijd verantwoordelijk en het is maar net hoe zij deze verantwoording willen delen.
Door goede gesprekken en daarbij behorende afspraken blijkt dat wij als reddingsbrigade iets hebben toe te voegen. Is altijd prettig.
Op deze randmeren gaan en zijn alle 4 de brigades nu over op c 2000 zodat wij bij calamiteiten met elkaar en de brandweer kunnen communiceren.
De verstandhouding met onze Almeerse brandweer is goed. Ook zij zijn in een nieuwe stad op zoek naar mogelijkheden om de veiligheid beter te waarborgen. Nu zijn we aan het uitzoeken op welke plek (bij calimiteiten) onze brigade daarin past. De eerste stap is dus communiceren op c 2000. Onze brandweer is daar ook pas naar over gegaan en ook wij zullen er eerst mee moeten leren werken.

Overigens denk ik dat c 2000 via de knbrd/rednet alleen voor de rampenvlets zal gelden. Dan betaalt bz onze mobilofoon en onze porto(s) Daar zullen brigades niets op tegen hebben, maar verstandig is om ook rednet te blijven houden, niet alles is "brandweer" werk en zo kun je rednet gebruiken voor je eigen oefeningen etc.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #107 Gepost op: 23 november 2005, 01:02:41
enk wij doelden alleen maar op de maand november. Tja is niet leuk als je motor uitvalt dat is beslist geen schande, gelukkig hebben we dan twee boten zodat onze Albertus kon worden gesleept, hij was snel weer gemaakt. Maar daar was dit c2000 stuk toch niet voor? Wij hebben wel een serieuze vraag gesteld over c 2000 en p 2000 en willen daar graag informatie van.

en:
Citaat
-Varen nu op de randmeren, komen je niet tegen Henk, wij varen elke zaterdag en zondag en daarnaast zijn we te vinden op de post.

Dat quoten valt nog niet mee, he?

Als het topic slechts bedoeld is voor C2000 apparatuur, waarom begin je er dan over dat je ons niet tegenkomt op de Randmeren?

Oh dus je bedoelt in de maand november. Je moet altijd zeggen wat je bedoelt, dat is wel zo duidelijk.

Nou dat komt doordat wij ons niet verplicht voelen om na 1 september nog patrouilles uit te voeren en dat mag je ons verwijten. Hoewel... wij zijn in jullie ogen slechts passanten en je kunt je dan af vragen in hoeverre je bewaking van passanten kan verlangen.
Maar gelukkig zijn jullie er wel, geweldig dat jullie zelfs in november de Randmeren in de gaten houden, nogmaals petje af, en een diepe buiging!  8)

Henk 

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #108 Gepost op: 23 november 2005, 12:32:52
Citaat
Wat voor paegers gebruikt men voor reddingsbrigades? Zijn daar verschillende merken in?
Wij krijgen zover ik weet de inforstream. Maar erzijn legio pagers verrijgbaar.Zoek een op internet en een wahalla aan pagers voor p2000 gaat open.

Citaat
Wat voor mobilofoon (merk) is de beste aan boord van een schip dat toch vaak nat wordt? Iemand ervaring?
Bij ons in de regio gebruiken ze cleartone, deze zijn ook in een waetrdichte uitvoering verkrijgbaar. Alleen krijgen wij deze niet omdat er geen mobilofoon in de boot mag blijven zitten ivm diefstal. Is dit bij rb almere niet dan?

Citaat
Wij horen dat portos beter zouden werken dan de mobilofoons, graag iemand die over c2000 iets kan melden.
Dit licht er aan in welke mode je ze gebruikt.  Maar porto´s zijn niet beter dan mobi´s
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #109 Gepost op: 23 november 2005, 16:22:46
Dit licht er aan in welke mode je ze gebruikt.  Maar porto´s zijn niet beter dan mobi´s

Als je TMO gebruikt maakt het inderdaad niet uit of je een porto of mobilofoon hebt. Maar in DMO is het gebruik van C2000 gelijk aan het analoge netwerk en heeft een porto een kleiner bereik als een mobilofoon.

Voorts ben ik heel nieuwsgierig welke banken en kanalen er in de REDNED C2000 apparatuur geplaats wordt. Niet alle regio's hebben een gelijkende fleetmap en kan je dus in de lokale en regionale hulpverlening elkaar gewoon dus nog steeds niet bereiken.

RR (die het allemaal wel door heeft, maar er niks mee doet)
Elke hulpverlening start met communicatie.