C2000 randapparatuur aan boord

Auteur Topic: C2000 randapparatuur aan boord  (gelezen 30124 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 18 november 2004, 20:56:25
Je kan het ook anders regelen..  

Je laat de Reddingsbrigade gewoon in hun eigen gespreksgroepen met een rechtstreekse koppeling met de meldkamer werken.

Brandweer, OVD, en Ambulancediensten en politie  melden zich dan wel in jullie gespreksgroepen, als ze dat nodig vinden...
Ik ken twee regios waar ze naar een dergelijke constructie kijken..

Jeff

• Forum gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 18 november 2004, 23:16:42
Waarom hebben reddingsbrigades een eigen kanaal nodig? De varende eenheden zullen gewoon via marifoon blijven communiceren toch?

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 18 november 2004, 23:42:04
Waarom hebben reddingsbrigades een eigen kanaal nodig? De varende eenheden zullen gewoon via marifoon blijven communiceren toch?

Nou, hier niet.

Henk

Frank

• Junior gebruiker
  • **
  • R E S C U E
Reactie #23 Gepost op: 19 november 2004, 00:32:49

Alles via de marifoon... denk dat zowel de kustwacht als andere watersporters als de reddingsbrigades zelf er helemaal gek van worden. Wij mogen blij zijn met een eigen kanaal, zodat alles duidelijk gemeld kan worden, zonder overhaast gesproken te hebben....
***** Zorgen moet je doen, niet maken *****

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 19 november 2004, 10:50:47
Volgens mij heb je een marifoon voor contact met andere boten en kustwacht een brigade bak voor de commnunicatie tijdens bewakingen met andere eenheden (ook niet boten) en een AC mobi (c2000 of oudewets) voor contact met RAC en andere hulpverleners op de kant. Op de boten van de knrm zit nu wel een ac mobi (gelijk met brigade mobi) maar deze zit dan weer niet op de headset.

9910001
9910001

Frank

• Junior gebruiker
  • **
  • R E S C U E
Reactie #25 Gepost op: 19 november 2004, 11:43:56
Sorry, had verkeerd gelezen... dacht dat er bedoeld werd dat Jeff bedoelde dat wij alle communicatie wel via de mari konden laten verlopen.....

9910001 zegt precies hoe het bij ons ook in elkaar steekt :)
***** Zorgen moet je doen, niet maken *****

Jeff

• Forum gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 19 november 2004, 22:09:23
Dus op het strand gaat (als het goed is) C2000 aardige verbeteringen opleveren?? Denk dat de meeste boten op het binnenwater er weinig gebruik van zullen maken..

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #27 Gepost op: 20 november 2004, 00:12:01
Of C2000 verbeteringen op gaat leveren voor de brigades is nog maar de vraag.

Veel brigades zijn onzeker over het professionaliseren van hun organisaties en hechten aan hun vrijblijvendheid.
Veel beroepshulpverleners zijn niet overtuigd van het nut van reddingsbrigades.
Zolang deze twee werelden elkaar niet beter begrijpen is er een obstakel voor succesvol gebruik van C2000.

En ja, dan noem ik alleen de beleidsmatige bezwaren.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #28 Gepost op: 20 november 2004, 00:19:17
Door de enorme prijsverlaging (en het huidige illegalenbeleid van de RDR) voorzie ik een grote stijging aan onervaren gebruikers op de marifoonkanalen.
Volgens mij wordt het gebruik van marifoon kanaal 16 uitgefaseerd door het Kustwachtcentrum en wordt dit vervangen door tekstinfo via kanaal 70.
Heeft iemand idee hoe dit er op de lange termijn uit moet gaan zien?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 20 november 2004, 00:27:06
Om te beginnen het standpunt van de Kustwacht, wij blijven voorlopig (nog jaren) uitluisteren op 16.

Het agentschap Telecom vindt dat weer een slappe houding, "het (DSC) is een mooi systeem en je zult toch een keer moeten beginnen".

Niet iedereen weet dat de bedoeling is dat je ook na een afgegeven DSC alarm naar 16 gaat voor de "normale" verdere info en daarna naar 67 voor de verdere afwikkeling van de noodprocerure.

Ik denk er nog niet over om een dure module aan onze marifoon te hangen.

Henk