Ho ho dat was de brandweer, daar was de reddingsbrigade graag bij geweest. En dat had ook gekunt, want 's avonds kunnen ze wel. Daaruit is toch maar mooi uit voortgekomen dat je de accu niet alleen moet nakijken vlak voor je gaat varen, maar elke dag (hoewel ik dat wel wat overdreven vind). Bij onze accu is het wel te doen, een of ander katteoog moet je groen aankijken, dan is tie oké... Maar ik ga echt niet elke dag naar de ligplaats om te kijken of tie nog mooi groen is. Het zijn altijd van die uitersten. Voorlopig is het nog zo dat bij een oefening kort geleden drie ingeplande brandweerboten niet mee konden doen vanwege probleempjes als een gebroken gaskabel. Ik zou zeggen zoek eerst nou maar een naar een man die ook repareren kan, en ga dan elke dag naar de accukijken. Want als er dan wat aan die accu mankeert, wat dan? Hang je er dan drie weken een briefje aan met
"STUK"niet gebruiken?
Hebben wij met de Seeker ook gedaan, maar wij hebben wat minder centjes als de brandweer, na drie motoren komt de bodem van de schatkist aardig in zicht.
En ik denk dat we het aardig opgelost hebben! Voorlopig hebben we nog drie jaar garantie en daarna ruilen we hem weer in voor een grotere, want 150 is toch geen 250 pk...
Henk