C2000 randapparatuur aan boord

Auteur Topic: C2000 randapparatuur aan boord  (gelezen 30391 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #40 Gepost op: 23 november 2004, 21:30:59
brandweer Loosdrecht is een vrijwilligers korps ;)

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #41 Gepost op: 23 november 2004, 21:50:44
Ik ben erg benieuwd wat de brandweer met haar boten en C2000 gaat doen. Mocht iemand weten van een C2000-set in een brandweerboot dan hoor ik het graag.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #42 Gepost op: 23 november 2004, 22:53:56
de reddingsboot van medemblik (Bernadine) heeft een c2000 portofoon, voor in en uitmelden bij meldkamer alkmaar en eventueel gebruik tijdens een incident, voor communicatie met brandweer, politie of ambulance.
Nemo me impune lacessit

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 24 november 2004, 00:17:49
de reddingsboot van medemblik (Bernadine) heeft een c2000 portofoon, voor in en uitmelden bij meldkamer alkmaar en eventueel gebruik tijdens een incident, voor communicatie met brandweer, politie of ambulance.

De Bernadine, is dat een brandweerboot????

Henk

Matthijs

• Forum gebruiker
  • samenwerkend kunnen we meer.
    • Ontwerpers en bouwers van maatwerk interieurs
Reactie #44 Gepost op: 24 november 2004, 00:21:14
Als ie net zo goed kan blussen als de seeker dan mag het een brandweerboot heten ;D ;D

Matthijs

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #45 Gepost op: 24 november 2004, 02:12:57
nee de bernadine is een reddingsboot, maar alle andere reddingsboten  van medemblik tot enkhuizen zijn uitgerust met een C2000 portofoon voor zover mij bekent inclusief die van de brandweer hoorn, een brandweerboot dus die overdag bemand door de brandweer en savonds en in het week einde overgedragen aan de vrijwilligers, maar deze toppic is gereserveerd voor de Reddingsbrigade/KNRM/Kustwacht
, dus vindt ik dat de mededeling hier op zijn plaats is en de vraag hoe de andere brandweerboten zijn uitgerust eigenlijk onder het hoofdstuk brandweer moeten staan, tenzij zij net als de boot van hoorn zowel voor de brandweer als de reddingsbrigade gebruikt wordt, of ben ik verkeer geinformeerd. ;D
Nemo me impune lacessit

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 24 november 2004, 08:30:27
Het redden op het water wordt steeds minder een taak van KNRM en reddingsbrigade, en steeds meer een taak van de brandweer. Dus logisch dat we het hier -al dan niet bezorgd, de een is trots de ander ziet dit met lede ogen aan, zoals ik- uitgebreid over de brandweer hebben. Als je c2000 wilt hebben is een voorwaarde dat je aan deze brandweer gelieerd moet zijn. In hoeverre dit voor de KNRM geldt vraag ik mij af...

Henk

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 24 november 2004, 11:06:25
knrm is via de k'mar gelieerd wat via de kustwacht gaat, dus niet via de brandweer. Het redden op het water blijft wel degelijk een taak van de knrm, als de brandweer de noordzee op moet dan kan het nog leuk worden. Er komt wel meer overlap tussen brandweer en brigade maar volgens mij in goed overleg.

9910001
9910001

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #48 Gepost op: 24 november 2004, 21:22:30
Annemiek,

Het kan even duren, maar uiteindelijk denk ik dat blijkt dat de brandweer niet zonder jullie kan voor het verzorgen van een redelijk niveau van veiligheid. Koester ondertussen de relatie met de gemeeente.

Overigens vraag ik mij af of het een vrijwillig of beroeps korps is.
Veel korpsen zijn destijds begonnen met duiken omdat het de vrijwilligers motiveerde voor het korps bezig te blijven.
Met de ARBO-eisen van nu is het voor veel vrijwillige korpsen nauwelijks haalbaar om nog te duiken.

En ja met al die regeltjes en verplichtingen is het water op een prachtige ontsnapping.

Zoals Peter al zei: het zijn vrijwilligers en ze hebben geen duikers (meer). Als die nodig zijn dan komt Nederhorst den Berg er aan te pas,maar ach,dat is tegenwoordig 1 gemeente,dus dat lukt wel!
  Ta

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #49 Gepost op: 24 november 2004, 22:01:17
knrm is via de k'mar gelieerd wat via de kustwacht gaat, dus niet via de brandweer. Het redden op het water blijft wel degelijk een taak van de knrm, als de brandweer de noordzee op moet dan kan het nog leuk worden. Er komt wel meer overlap tussen brandweer en brigade maar volgens mij in goed overleg.

9910001
kmar=marechaussee of de KM(koninklijke Marine)??? ???
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-