C2000 randapparatuur aan boord

Auteur Topic: C2000 randapparatuur aan boord  (gelezen 30389 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #70 Gepost op: 10 december 2004, 01:06:46
Mijn verwaching is dat er niet zonder marifoon bij de werksaamheden op de randmeren gewerkt kan worden en ik verwacht ook wel de stap terug naar 16/ 67. Zelf zou ik de communicatie met de rac alleen gebruiken voor contact met de rac.

9910001

Ja ja, maar jij hebt dan ook geen snelle kapers op de kust.  ;D

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #71 Gepost op: 10 december 2004, 11:18:11
Geen kapers, die heb ik nooit op de kust het zijn collega's in mijn geval. Mijn verwachting is ook dat de kustwacht niet zit te wachten op een dergelijke werkwijze, maar deze zal ook niet op concurentie stirjd zitten te wachten zoals die bij jullie wordt gevoerd.

9910001

ps al iets bekent over knrm huizen??
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #72 Gepost op: 10 december 2004, 12:22:56
Geen kapers, die heb ik nooit op de kust het zijn collega's in mijn geval. Mijn verwachting is ook dat de kustwacht niet zit te wachten op een dergelijke werkwijze, maar deze zal ook niet op concurentie stirjd zitten te wachten zoals die bij jullie wordt gevoerd.

9910001

ps al iets bekent over knrm huizen??

Ja, dat wordt steeds onwaarschijnlijker. De reddingsbrigade Huizen was destijds zwaar teleurgesteld in de KNRM door het niet na komen van de beloftes gedaan door de direktie, die door het bestuur ervan teruggefloten werd. Nu zijn ze onderdeel van de brandweer geworden. Als er nu een station geopend zou gaan worden, zullen de onderhandelingen met de brandweer gevoerd moeten worden, of een station zonder medewerking van de reddingsbrigade Huizen gerealiseerd moeten worden. Standpunt van de KNRM: als we daar een station willen openen, komt ie er toch wel. Ik denk echter dat een station in Almere veel handiger is, want die gemeente heeft geen goede reddingsbrigade én Flevoland is de spil van de SAMIJ, terwijl de Gooi & Vechtsreek de reddingsboten alarmeert, een doorn in het oog van de Regio Flevoland, die dus ook liever met een brandweerboot achter een TAS uitrukt dan Gooi en Vechtsreek de reddingsboten te laten alarmeren. Op haar beurt ziet de kustwacht weer niets in een TAS met een boot op een trailer en waarschuwt dus nu of Marken of Gooi en Vechtstreek. Elke keer op nieuw is Regio Flevoland weer boos als ze van niks weet en in de krant moet lezen dat er weer een redding geweest is op het door hun verzorgde gebied. Bedenk nu eens de situatie dat de KNRM Almere als thuishaven kiest... Wie zal de Kustwacht dan gaan bellen denk je. En wie zal het de volgende dag in de krant moeten lezen denk je.... ;)

Henk


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #73 Gepost op: 12 december 2004, 00:56:52
Een versterking van reddingsbrigade Almere, bv. door gemeente, brandweer en KNRM lijkt mij een effectievere oplossing dan dat de KNRM daar een geheel nieuw station op gaat zetten. Ik ben overigens benieuwd of Almere van de meldkamer daar C2000 'krijgt'.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #74 Gepost op: 12 december 2004, 06:54:38
Een versterking van reddingsbrigade Almere, bv. door gemeente, brandweer en KNRM lijkt mij een effectievere oplossing dan dat de KNRM daar een geheel nieuw station op gaat zetten. Ik ben overigens benieuwd of Almere van de meldkamer daar C2000 'krijgt'.

ik ook!

Het probleem van Almere is niet het geld, maar de bemensing en de Alarmering. Als ze een bewaking doen hebben ze leden en materiaal genoeg. En het is een hele grote zwem club met 350 leden die allemaal contributie betalen dus eigenlijk hebben ze de subsidie niet nodig. Ze krijgen het wel voor elkaar om een gratis motor ( 250 pk viertakt Suzuki http://www.suzuki.nl/suzuki?nav=pkroGsHaPtMvJeFjEZ) te scoren. Ze hebben het grootste gebied van alle brigades, maar geen alarmploeg, een doorn in het oog van de brandweer Almere. Wat moet je dan versterken? Als je de voorzitter vraagt waarom ze overdag niet kunnen zegt ze dat ze geen potje met WW- en aow'ers open kan trekken als "sommige andere brigades" : "wij hebben nu eenmaal een baan en werken gewoon op de dag" ;D.

Welke steun moet de KNRM nou aan de Almeerse reddingsbrigade geven, anders dan dat ze nu al doen, de hulpverlening verzorgen op 3/4 e van het grondgebied van Almere namelijk op het Markermeer, ijmeer en Kuil van Marken. Met de komst van de KNRM naar Almere is de hulpverlening daar meteen in één klap professioneel, Uniform en herkenbaar!  ;)

Henk


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #75 Gepost op: 12 december 2004, 15:52:17
Almere heeft dus geld, een riante post, mensen en matrieel!
Ik hoop en neem aan dat Almere achter de schermen druk bezig is een alarmploeg (en een alarmeringssysteem) op te zetten.

De steun van gemeente en brandweer (en ook KNRM) kan er in bestaan dat zij duidelijk maken dat ze versterking van de brigade gewenst vinden. Over het algemeen zijn brigadebesturen -terecht- gevoelig voor zulk soort berichten.

Overigens denk ik dat ook hier C2000, inclusief P2000 en het GMS, voor een waterscheiding gaat zorgen.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #76 Gepost op: 12 december 2004, 15:59:25

Overigens denk ik dat ook hier C2000, inclusief P2000 en het  GMS, voor een waterscheiding gaat zorgen.

Wat bedoel je met een "waterscheiding"?

Henk


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #77 Gepost op: 12 december 2004, 16:44:20
Uit Koenen: waterscheiding = beslissend keerpunt. 8)
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #78 Gepost op: 13 december 2004, 16:58:07
Uit Koenen: waterscheiding = beslissend keerpunt. 8)

Met de toelating voor het gebruik van C2000 en alarmering via P2000 sta je in de "boeken" bij de officiele hulpverleningsorganisaties en heb je richtlijnen etc. waaraan je moet conformeren en daardoor heb je jezelf op de kaart gezet.

En ik moet nu toch ondertussen bekennen, dat ik helemaal geen eene **** meer van dat Randmeer-gebeuren snap, maar dat zal wel komen omdat ik er niet bekend ben. Heel veel sterkte daar.

Gratis 250 pk motor, grootste gebied en geen alarm ploeg. Was die verdrinking niet een paar jaar geleden daar, toen de brandweer dat bootje niet te water kreeg? Maakt een hoop duidelijk!!!!
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #79 Gepost op: 13 december 2004, 22:50:19
Ho ho dat was de brandweer, daar was de reddingsbrigade graag bij geweest. En dat had ook gekunt, want 's avonds kunnen ze wel. Daaruit is toch maar mooi uit voortgekomen dat je de accu niet alleen moet nakijken vlak voor je gaat varen, maar elke dag (hoewel ik dat wel wat overdreven vind). Bij onze accu is het wel te doen, een of ander katteoog moet je groen aankijken, dan is tie oké... Maar ik ga echt niet elke dag naar de ligplaats om te kijken of tie nog mooi groen is. Het zijn altijd van die uitersten. Voorlopig is het nog zo dat bij een oefening kort geleden drie ingeplande brandweerboten niet mee konden doen vanwege probleempjes als een gebroken gaskabel. Ik zou zeggen zoek eerst nou maar een naar een man die ook repareren kan, en ga dan elke dag naar de accukijken. Want als er dan wat aan die accu mankeert, wat dan? Hang je er dan drie weken een briefje aan met

"STUK"niet gebruiken?  ;D

Hebben wij met de Seeker ook gedaan, maar wij hebben wat minder centjes als de brandweer, na drie motoren komt de bodem van de schatkist aardig in zicht.

En ik denk dat we het aardig opgelost hebben! Voorlopig hebben we nog drie jaar garantie en daarna ruilen we hem weer in voor een grotere, want 150 is toch geen 250 pk... :(

Henk