C2000 randapparatuur aan boord

Auteur Topic: C2000 randapparatuur aan boord  (gelezen 30360 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #90 Gepost op: 22 november 2005, 00:04:23
Henk, ik weet niet hoe je hierbij komt, maar dit klopt dus totaal niet.
Wij zijn gelieerd aan de brandweer, wij moeten ons aan bepaalde voorwaarden houden. Deze zijn hetzelfde als straks REDNED.
Niemand is in de armen gesprongen van de brandweer.
Wellicht vergis je, je dat steeds meer brigades onder de brandweer gaan vallen, waarbij de gemaakte afspaken per gemeente verschillen.
Gezien de ongelovelijke chaos bij jullie op de randmeren kan ik me voorstellen dat de brandweer daar zegt, dat doen wij wel.

Er zijn een aantal reddingsbigades niet alleen gelieerd aan de brandweer, maar onderdeel geworden van... Incl geen apparte subsidie meer, maar opgenomen in de brandweerbegroting. De reddingsboot wordt "brandweerreddingsboot" dus eigenlijk. Ze zijn er harstikke blij mee en trots op, dus uit vrije wil zo te zeggen, maar "nu hebben we mooi C2000" had ook via REDNED gekunt.

Henk

Hulpje

• Gast
Reactie #91 Gepost op: 22 november 2005, 00:09:05
Almere heeft dus geld, een riante post, mensen en matrieel!
Ik hoop en neem aan dat Almere achter de schermen druk bezig is een alarmploeg (en een alarmeringssysteem) op te zetten.

;D Tja die Henk toch altijd weer gerommel op de Randmeren denkt men, omdat hij altijd over anderen schrijft..

Nou een bijpraten dan maar:
-C 2000 voor Almere, ja komt eraan is besteld.
-Vallend onder de brandweer, ja maar alleen voor zoeken en redden verder alleen loketfunctie.
-Alarmploeg, ja hebben we al jaren maar mochten niet varen van onze burgemeester zonder overeenkomst met de brandweer over onze taken.
-Genoeg mensen, ja ook die hebben wij.
-Varen nu op de randmeren, komen je niet tegen Henk, wij varen elke zaterdag en zondag en daarnaast zijn we te vinden op de post.
-KNBRD kanalen, ja zullen wij blijven gebruiken, wij varen ook bij evenementen en dan is c 2000 niet waar wij mee werken.
-Marifoon, ja nodig voor contact met de Kustwacht en onderling met brigades, derden.
-Inzicht in ons werk, ja de mensen die dat weten moeten bij gemeente en brandweer weten dat ook.
-KNRM in Almere, voor ons geen bezwaar maar afgewezen omdat men vond dat Huizen dichtbij genoeg was.
-Samenwerken met de KNRM, ja als dat ons wordt gevraagd.
-Standposten, ja twee nieuwe die al jaren op het programma stonden.
-Boten, ja zijn van de brigade niet van de gemeente, die huurt van ons.
-Gratis Motor, nee niet bij ons, wel een goede dealer.
-EHBO, ja wij zijn ook een ehbo vereniging.
-Aed aan boord, ja hebben wij aan boord, onze mensen zijn allemaal hiervoor opgeleid.
-Samenwerken met anderen? ja, met Huizen, Naarden en Blaricum, de RADAC bestaat nog steeds.
-Samenwerken met het Rode Kruis, ja, wij doen zelfs de ehbo herhalingen voor hen.
=Eigen instructeurs, ja voor het zwemmen, varen en de EHBO/AED/EHBO voor kinderen etc.
-Leuke vereniging, ja met 300 leden en een lange wachtlijst dus dat zit wel goed.
-Leuk bestuur, ja met veel vrouwen en erg veel inzet.

Zo dit zal wel weer stof om over te zeuren geven maar ik dacht dan zijn jullie weer even bij.

En voor anderen dan Henk, het valt best mee op de randmeren, alleen vervelend dat derden altijd denken te weten wat er in onze keuken gebeurd, terwijl men nog nooit in onze keuken is geweest en daarvoor ook niet zal worden uigenodigd.

Jammer dat anderen dan ook een oordeel gaan vellen.

Wil je iets weten vraag het aan ons via www.almeersereddingsbrigade.nl

;D ;D ;D ;D

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 22 november 2005, 10:57:58
Henk,
Je blijft toch echt een denk fout maken
Dat brigades onderdeel worden van de brandweer, of de begroting onder de brandweer. Heeft totaal niets te maken met C2000, daar zijn hele andere beweeg redenen voor. (andere discussie)
Henk, door dit geval moet ik echt concluderen, je hebt ergens een klok horen luiden....

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #93 Gepost op: 22 november 2005, 11:17:27
Henk,
Je blijft toch echt een denk fout maken
Dat brigades onderdeel worden van de brandweer, of de begroting onder de brandweer. Heeft totaal niets te maken met C2000, daar zijn hele andere beweeg redenen voor. (andere discussie)
Henk, door dit geval moet ik echt concluderen, je hebt ergens een klok horen luiden....

Zo raar heeft Henk het eigenlijk niet gezien hoor. En een denk fout??? Het is dezelfde vraag en antwoord als op: "Wie was er eerder, de kip of het ei?" Maar misschien moet je de reactie van Henk ff iets meer tijd gunnen om tot je door te laten dringen en daarna pas reageren. Misschien moet ik maar mijn docenten certificaten maar weer eens verlengen.

Er zijn een aantal reddingsbigades niet alleen gelieerd aan de brandweer, maar onderdeel geworden van... Incl geen apparte subsidie meer, maar opgenomen in de brandweerbegroting. De reddingsboot wordt "brandweerreddingsboot" dus eigenlijk. Ze zijn er harstikke blij mee en trots op, dus uit vrije wil zo te zeggen, maar "nu hebben we mooi C2000" had ook via REDNED gekunt.

Henk

Voor een AANTAL REDDINGSBRIGADES, die als repressief optredende ploeg van de brandweer en daar dus een onderdeel van uitmakend is de reddingsbrigade uitgerust met C en P 2000 communicatie materiaal. Zo kan je het ook lezen en niet iedere reddingsbrigade. Er zijn in Nederland meer dan 180 reddingsbrigades met allemaal het beste van het beste materiaal, instructeurs en lokaties en ga zo maar door. Alleen moet de een wel het licht in de anders ogen gunnen en elkaar de kans geven om elkaars keuken te bekijken. Ik denk dat dat veel meer samenwerking oplevert dan de huidige tegenwerking.

RR (die voor alle opties wel een oplossing heeft)
Elke hulpverlening start met communicatie.

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #94 Gepost op: 22 november 2005, 15:55:57
Ja RR een denk fout, en het heeft niets met een kip en een ei te maken.
Dat e.e.a. nu gelijktijdig loopt is puur toeval. Dat e.e.a. elkaar versterkt klopt.
Maar wanneer de brigades via Red Ned de C2000 hadden gekregen, zouden de brigades die nu onder de brandweer vallen dit proces ook ingezet hebben.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #95 Gepost op: 22 november 2005, 18:11:07
Dit topic ging toch over de inbouw van C2000 randapparatuur aan boord van een reddingsboot.. Hebben we al een keer foto's gezien van voorbeeld implementaties/installaties..

De carkit constructie wil ik wel eens zien, ingebouwd in een RIB.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #96 Gepost op: 22 november 2005, 18:46:43
Ik bedoel het helemaal niet lelijk, ik heb wel een mening, dat mag toch?

Die tegenaanval, schitterend. Inderdaad, wij zijn nu in de weekends niet meer op het water. Wat goed van de RB Almere dat jullie nu nog steeds wel elk weekend op het water zijn, fantastisch. Petje af, jullie zijn echte die hards!!  8)  8)

Citaat
Varen nu op de randmeren, komen je niet tegen Henk, wij varen elke zaterdag en zondag en daarnaast zijn we te vinden op de post.

Toch moet je je de laatste keer nog wel herinneren, tijdens jullie sleepklusje, op zondag 16 oktober 2005, 15:52:58 uur, jullie gunden mij een kijkje in de keuken, vaarden zelfs nog een rondje om ons heen! Als jullie geļnteresseerd zijn in de foto's zet ik ze er hier even op, dan schiet je het vast weer te binnen dat je ons toch nog wel zo nu en dan eens tegenkomt  ;D  ;). Maar ik zou dat ook gauw weer vergeten ::) als ik jullie was.

Henk

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #97 Gepost op: 22 november 2005, 19:21:20

Die tegenaanval, schitterend. Inderdaad, wij zijn nu in de weekends niet meer op het water. Wat goed van de RB Almere dat jullie nu nog steeds wel elk weekend op het water zijn, fantastisch. Petje af, jullie zijn echte die hards!!  8)  8)

Toch moet je je de laatste keer nog wel herinneren, tijdens jullie sleepklusje, op zondag 16 oktober 2005, 15:52:58 uur, jullie gunden mij een kijkje in de keuken, vaarden zelfs nog een rondje om ons heen! Als jullie geļnteresseerd zijn in de foto's zet ik ze er hier even op, dan schiet je het vast weer te binnen dat je ons toch nog wel zo nu en dan eens tegenkomt  ;D  ;). Maar ik zou dat ook gauw weer vergeten ::) als ik jullie was.

Henk
Ik word een beetje flauw van dit haantjes gedrag.. Dit topic word geheel om zeep geholpen..

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #98 Gepost op: 22 november 2005, 19:59:37
Ik denk dat ik ook maar de anonimiteit induik. Kan ik teminste nog wat zeggen zonder dat HOGE er meteen weer van langs krijgt, waarbij als ik er kort op reageer, mij haantjes gedrag wordt verweten.

Ik ga me denk ik maar Rescue 2 noemen ofzo.

Henk

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 22 november 2005, 20:14:21

Henk

Henk,
Je mag een mening hebben, en ik bedoel het ook niet lelijk, maar jij trekt een conclusie die niet klopt.

De vraag is of een kust rb een C2000 mob/porto in de boot moet en/of wil hebben.
Ik denk het niet, communicatie loopt via marifoon of REDNED kanalen. Op de binnenwateren lijkt mij het een ander verhaal, maar dat weet ik niet.